Kracht behouden en massa kwijt raken?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kracht behouden en massa kwijt raken?

Hallo.
    Ik ben nieuw hier en ik hoop dat iemand me met deze vraag kan helpen:

Ik heb een tijd gefitnest en heb daardoor een aardig wat massa opgebouwd (iets over de 100 kg).
    Maar ik ben sinds korte tijd gaan thaiboksen, waarbij ik liever afgetraind en explosief ben dan met opgepompte spieren rond te lopen.

Door het stoppen met krachttraining en eiwitshakes zit ik nou tegen de 90 kg.
    Streef doel is 85 kg.

Maar ik vroeg me dus af of er trainingschema's zijn om te zorgen dat ik wat massa kwijt raak, maar wel kracht en explosiviteit behoud/ontwikkel?

Alvast bedankt voor de reacties

Veel eiwitten, veel vet en je koolhydraten schrappen. Meeste koolhydraten rondom je trainingen nemen, je moet gewoon droger worden.
    In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."

If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.

Comment

Massa weg is ook vaak minder kracht helaas.
      Who's the Chef

Comment

Originally posted by Been View Post
        Massa weg is ook vaak minder kracht helaas.
        Vaak wel ja.
        Geniet, en drink met maten!

Comment

Pavel tsatsouline zijn martial arts en krachttraining e-boeken handelen hierover. In praktijk is het makkelijker gezegd dan gedaan. Zelf heb ik ook het geprobeerd, ik kan je vertellen dat de explosievere oefeningen alla snatchen en power clean&push press makkelijker zijn om je kracht mee te behouden dan gewone krachttraining.

Ik zou gewoon zeer laag in vetpercentage gaan staan in jouw geval, vet heeft relatief weinig nut voor een vechtsporter.
          the one and only tabata overlord

Comment

Kracht en spiermassa zijn niet gerelateerd aan elkaar in de zin dat je automatisch groot en breed wordt door simpelweg zwaar te tillen. Je kan kracht voor vechtsport behouden door meer plyometrisch en olympische oefeningen te doen. Je hebt dan kracht en een ander soort spiermassa dan wanneer je voor powerlifter of bodybuilder traint die sterker of groter zijn dan een MMA vechter.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X