Afslanken met krachttraining

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ammonia zuur...je bent je spieren aan het verbranden. Eet meer eiwitten.

Comment

Maar ik heb al een inname van ca 210 gr eiwitten per dag. Kunnen het niet de eiwitten zijn die ik met de shake inneem of zo? Lijkt me toch niet goed om ca 250 gr. eiwit per dag in te nemen met een vetvrije massa van ca 65 kilo.

Ed

Comment

Drink wat dextrose water gedurende je trainingen.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Hoi,

Kan je ook een verhouding dextrose/water geven?

Ed

Comment

Ammoniak geur duidt er op dat je lichaam op vetverbranding overgeschakeld is, en dit wil je wel geloof ik.
            Gebeurt als je te weinig koolhydraten in neemt.Als je meer koolhydraten gaat in nemen, is de geur weg. Maar dan gaat je lichaam 'vet' niet meer als voorkeurs brandstof gebruiken.

Comment

Niet zozeer een verhouding. Ik zou mikken op een 0,4 gram dextrose/kg denk ik.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Originally posted by lambi View Post
                Ammoniak geur duidt er op dat je lichaam op vetverbranding overgeschakeld is, en dit wil je wel geloof ik.
                Gebeurt als je te weinig koolhydraten in neemt.Als je meer koolhydraten gaat in nemen, is de geur weg. Maar dan gaat je lichaam 'vet' niet meer als voorkeurs brandstof gebruiken.
                Ammoniak is de geur die je krijgt als je eiwitten (spiermassa) verbrandt, niet als je vet verbrand.

sigpic

Comment

Nog even een aanvulling op het feit dat alleen mijn urine na de training naar
                  ammoniak ruikt.Ik heb tijdens de hele training geen enkel last van transpiratie
                  met een ammoniakgeur of id.

Kan het echt niet aan de whey shake liggen die ik een half uur voor de training
                  inneem? Deze bevat ook een grote hoeveelheid BCAA en isolated en concentraded eiwitten. Tevens heb ik nog brood gegeten 1 1/2 uur voor de training.

In het verleden veel duurlopen (15-21km) in het bos gedaan op regelmatig zeer zwaar niveau maar nooit last gehad van ammoniak. Toen gebruikte ik
                  geen whey en ook geen (sport) drankjes voor of tijdens de training.

Ed

Comment

Probeer het eens uit met dat dextrose water. Als je het dan nog hebt zou ik niet weten hoe je eraan komt, maar dan zal het waarschijnlijk geen kwaad kunnen. Waarschijnlijker heb je het dan echter niet meer.

sigpic

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                      Raad hetzelfde aan als Falstyr in dit geval: 30-45 seconden rust.
                      Maar wat als je voelt dat je wat langer rust nodig hebt om hetzelfde aantal reps te doen?
                      "If challenge had a taste...you'd be quite delicious."

Comment

Intensiteit verhogen is het doel...

Dat doe je door...

1. Volume verhogen (meer sets/reps)
                        2. Kortere rust (minder tijd = minder spierherstel dus zwaarder werk)
                        3. Meer gewicht (spreekt voor zichzelf)

Doel is elke training op 1 van die drie onderdelen vooruit te gaan.

Als je denkt meer rust nodig te hebben om het volume weg te draaien. Dan heb je het volume qua intensiteit verhoogd. Dan moet je de volgende keer proberen dat te doen met minder rust.

Comment

Originally posted by EdRaket View Post
                          Nog even een aanvulling op het feit dat alleen mijn urine na de training naar
                          ammoniak ruikt.Ik heb tijdens de hele training geen enkel last van transpiratie
                          met een ammoniakgeur of id.

Kan het echt niet aan de whey shake liggen die ik een half uur voor de training
                          inneem? Deze bevat ook een grote hoeveelheid BCAA en isolated en concentraded eiwitten. Tevens heb ik nog brood gegeten 1 1/2 uur voor de training.

In het verleden veel duurlopen (15-21km) in het bos gedaan op regelmatig zeer zwaar niveau maar nooit last gehad van ammoniak. Toen gebruikte ik
                          geen whey en ook geen (sport) drankjes voor of tijdens de training.

Ed
                          Als je urine naar Ammoniak ruikt is dat het teken dat je meer eiwitten consumeert dan je verbruikt om spiermassa te bouwen. Een overschot dus. Compleet onschadelijk.
                          Geniet, en drink met maten!

Comment

Vermagergezond » Blog Archive » Ammoniakgeur na het sporten?

mss heb je er wat aan,

Comment

@ Lambi

Het is weer meer gericht op hardlopers en andere duursporters. Die moeten meer koolhydraten eten. Krachtsporters hebben juist meer eiwitten nodig en bodybuilders al helemaal. Ook zitten bodybuilders vaker in een koolhydraatarme fase waardoor ze sowieso vaker ammoniaklucht produceren.
                              De adviezen die hier dus gegeven worden gaan voor de meesten hier dus niet op. Behalve uiteraard de hygiene handhaven en dus regelmatig douchen en altijd schone kleding dragen.
                              Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X