Mijn eetschema (afslanken)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn eetschema (afslanken)

Hoi allemaal,

Na flink wat research en heel wat uren doorlezen op het forum heb ik voor mijzelf een eetschema opgesteld waarbij ik graag jullie mening wil horen.

Mijn doelen:
    - Een vetpercentage van tussen de 12% en 14%
    - Mooi gespierd zijn/ worden
    - Gezond leven
    - En natuurlijk lekker in mijn vel zitten

Mijn stats:
    1,72 M groot
    80 Kg zwaar
    23% vet

Hieronder heb ik mijn voedingsschema bijgevoegd waarbij ik op de volgende punten zoveel mogelijk heb gelet:
    - Mijn behoeften m.b.t. de voedingswaarden
    - Een gelijke verdeling van de voedingswaarden over de maaltijden
    - Variatie in voeding
    - Etenswaren kiezen die ik niet vies vind maar die toch de goede voedingswaarden hebben
    - Voldoende vocht
    - Voldoende vitamines
    - Middelen die de vetverbranding enigszins helpen zoals de visolie capsules en de groene thee

Ik train ook 4 dagen in de week waar ik eigenlijk alleen kracht training doe (cardio doe alleen als warming up ongeveer 5 minuten en daarvoor nog rekken en strekken)
    Ma en Do train ik Borst, Schouders en Triceps
    Di en Vr train ik Benen, Rug en Biceps
    Wo, Za en Zo zijn mijn rustdagen

Van elke spiergroep doe ik 3 oefeningen die bestaan uit 4 sets met elke set 8 reps, waarbij ik met elk setje steeds zwaarder probeer te pakken (voor zover mijn techniek goed blijft en ik wel de sets kan afmaken)

Zoals ik al zei zou ik jullie mening over dit eetschema graag willen weten
    alvast bedankt
    Attached Files

Je voedingschema ziet er netjes uit. Je zit wel vrij laag met de koolhydraten... je hebt er rond de 450 nodig.. en ik zie er 237..

Alleen klopt jouw basisbehoefte wel? volgens mij moet je zo rond de 2300 zitten.. (ik neem aan dat je ook werkt of op school zit) . dus je zal icm met sporten en werken rond de 2800-3000 zitten.. dus je zit veel te laag...

Je wilt afvallen.. dus ga zo'n 300 kcal onder je behoeft zitten.. en geen 5 a 600 honderd.

Je traint kracht en wilt afvallen.. tja.. dan gaat het minder snel... zal toch echt kiezen voor meer cardio.. veel meer herhalingen.. zo'n 20 a 25.. (droog trainen).

succes
    1.79 85kilo BF12%.. we blijven bezig de blokjes moeten komen!

Comment

Bonobo. Je hebt zeker een slechte dag vandaag. Bent niet echt helder bezig heb ik het idee :P

Even kijken. Topic is helder wat je wilt. 2370kcal om te cutten kan ik me wel in vinden. Zou me niet verbazen als het nog 100 lager zou zijn. Dus dan ligt je onderhoud rond de 2700-2800 wat vrij normaal is.

Verdeling voedingsstoffen. Koolhydraten zitten te hoog. Probeer het rond de 175-190gr te hebben per dag. Vetten rond de 50gr zit goed. Eiwitten mogen hoger. 200 minimaal gram minimaal.

Eet moment 1 is te zwak. Veel koolhydraten en eiwitten kun je daar proppen.. In princiepe je grootste maaltijd van de dag. Eet moment 3 is te veel koolhydraten. Dus kun je prima in balans brengen die twee eetmomenten. Zoetstof bij de kwark kun je beter weg laten en vervangen door wat smakelijke whey er door heen.

En dan eens kijken voor 3-4 weken hoe je er op gaat.

Cardio voorlopig even niet. Na paar weken toevoegen voro die extra boost. Als je het meteen vanaf het begin gebruikt hou je niks meer achter de hand om door plateau's te breken om de vet verbranding aan de gang te houden.

Ik zit nu ook op 2300 en verlies lekker ondanks dat ik pas 3-4 dagen bezig ben
      Last edited by Falstyr; 17-12-2008, 13:13.

Comment

Ik vind het een redlijk goed schema!
        Kan best zijn dat je zo weinig behoefte hebt omdat je best weinig vvm hebt.
        Zou 's morgens toch wel iets meer KH nemen bijv. 50gr brinta ipv 30gr, want 30gr is erg weinig hoor en je hebt je KH 's morgens toch echt hard nodig om alles aan de gang te helpen!!

Kijk nog even of je je behoefte goed uit hebt gerekend voor de zekerheid!

EDIT: Ome fallus was weer eens voor met goed advies!!

Grtz,
        Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

@falstyr: hahahahaha, zit op mijn werk vandaar... ..

Maar wat ik niet snap in zijn schema..

Basisbehoefte:1478.4 KcalSporttoeslag:147.8 KcalArbeidstoeslag:443.5 KcalSportieve arbeidstoeslag:300 Kcal------- +Totale dagelijkse behoefte energie:2370 Kcal

Dus in totaal alles... en dan eet hij maar 2085 kcal... en dat lijkt me toch echt te weinig... Ik dacht dat hij in totaal op 2700 a 2800 moet zitten.. en dan 500 eraf is die 2300... vandaar

Maar bedankt voor het advies.. ook ik moet leren..

Comment

In dat geval dacht ik hetzelfde. Had niet door dat 2300kcal zijn onderhoud zou zijn en dacht dat hij de 400-500kcal er al af had gehaald om op de 2300 te komen. Shit...ben je scherper dan mij geweest wat dat betreft ;P

Comment

hahahahaha,

en samen komen we eruit

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X