Originally posted by DER EINZELGANGER
View Post
Gespierd, maar vet/vel
Collapse
X
-
"Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
-
Originally posted by GeneralIx View PostHeb volgens mij exact hetzelfde. En dan zijn db's inderdaad de uitkomst.
Vaag he. Niet echt pijn, maar irriterend getik bij het van je afduwen.
En het rare is dat met dumbells zo goed als dezelfde beweging wordt uigevoerd, maar dat er dan niks tikt.Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?
Comment
-
Dat heb ik ook, maar alleen rechts. Vandaar dat de gewone bench ook niet meer wordt gedaan. Lekker een incline en de dumbells. Top."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
Comment
-
Tot hoe ver gaan je dumbells dan atta? Bij ons maar tot 30 kg. Dan zit je vrij snel zonder mogelijkheden...22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg
Comment
-
My tabbata mp3 is...
beep...bleep..beep....bleep....beep....bleep
Beep is dat je 20sec mag knallen
Bleep is 10sec rust
Die mp3 draait in me windows media player op 100%
Dan zet ik winamp aan en knal me satanische muziek er in op 80%
Dan zet ik me overall volume op niveau 11 en begin
Dan sjok ik op me gemak naar me barbel en laat eerste minuut aan beepjes en bleepjes voorbij gaan en dan begin ik.
Je kan afwisselen met tabbata's als je wilt. Neem wel oefeningen die zoveel mogelijk spiergroepen benutten. En een oefening die qua techniek goed vol te houden is, want anders krijg je blessures. Dus oefeningen als Deadlift en bent over row is niet aan te raden voor een tabatta.
Dumbels gebruiken is een goede afwisseling. Gebruik je wat meer stabilisatie spiertjes om de gewichten recht te houden. Zou het afwisselen. Ene keer Db's en andere keer barbel.
Comment
-
Originally posted by Leo1988 View PostTot hoe ver gaan je dumbells dan atta? Bij ons maar tot 30 kg. Dan zit je vrij snel zonder mogelijkheden..."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
Comment
-
Originally posted by GeneralIx View PostDat heb ik ook, maar alleen rechts. Vandaar dat de gewone bench ook niet meer wordt gedaan. Lekker een incline en de dumbells. Top.
Ik dus linker arm. Als we elkaar nu helpen, jij links en ik rechts kunnen we alsnog bankdrukken..
maar ja, dumbells werkt inderdaad perfectg met inclines e.d. Dus why not??Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?
Comment
-
Originally posted by GeneralIx View Post40kg. Is nog niet schokkend, maar heb boven de 30 nog niet hoeven pakken.22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg
Comment
-
Decline doe ik niet meer. Vind het wel een leuke, maar ik kreeg steeds last van mijn schouders. Ben ik dus mee gestopt. Ik deed daar ook 30kg mee."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
Comment
-
Ohw vreemd, ik krijg juist last van mn schouder met incline's. Met decline pak je toch veel minder schouder dan flat en incline?22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg
Comment
-
Geen idee, maar blijkbaar is die hoek gewoon kut voor mijn schouders. Zelfde als met dips. Dus die doe ik gewoon niet meer.
Inclines heb ik helemaal geen last. Heerlijke oefening. Zeker in rest pause. Tot het gaatje. Super."Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
Comment
-
Hoek van schouder staat het sterkst in de decline positie. Dus dan kan je het meeste drukken. Je haalt zo ook wat ongezonde druk van de schouders af waardoor veel mensen schouder blessures hebben vroeg in hun bankdruk carriere.
Op een vlakke bank trekt men de rug hol niet alleen om meer spanning in het lichaam te krijgen, de hakken gebruiken om de bovenrug stevig op de bank te drukken...maar op die manier zet je de schouders ook in een gezondere en sterkere positie om fatsoenlijk te bankdrukken.
Tot het naadje gaan ongeacht welke bankdruk variant is hard. Voelt het verzuren en moet echt alles geven. Krijg dan vaak het gevoel van misselijkheid.
Comment
-
Verzuren en spierpijn heb ik zelden bij bankdrukken, vind het wel wat raar soms. Soms krijg ik mn rep niet meer omhoog, met alle wil van de wereld. Maar eens het gewicht weg is, voel ik niks meerThe only way to make your dreams come true is WAKING UP
Status: @Onderhoud
Comment
-
Originally posted by DER EINZELGANGER View PostHey heren, en uiteraard dames,
Een vraag, hopelijk hebben jullie een antwoord.
Even mezelf:
19 jaar
1,83
76 kilo
Ik train sinds een jaar of 1.5 behoorlijk fanatiek. Gaat goed, moet iets meer toeleggen op de groepen die ik niet leuk vind, zoals de armen, die zijn wat vergeten, maar goed. Haha.
Mijn vraag:
Ik heb een strakke buik, echt 4 tot 6 zichtbare blokjes en redelijke bovenrug, niet echt gespierd, maar wel strak en lichtjes de v-shape.
Nu is het zo dat wanneer ik mijn spijkerbroerk aanheb, ik er 'goed' uitzie qua spieren, maar dat die broek net iets in het vel/vet drukt. mijn vriendin zegt dat het vel is, maar ik ben er van overtuigd dat dit wat vet is. Vooral op de onderrug. Nu snap ik dat ik niet specifiek vet op onderrug kan verbranden, maar goed.
Ik train gewoon spiergroepen in bepaald schema wat ik ooit met iemand heb opgesteld met advies van dit forum. Maar vet verbranden moet met cardio wat ik tot voor kort eigenlijk niet deed.
Is dit een beginnetje?..Puur voor het lichtelijke vet, verder wil ik nl doortrainen op spieren:
-kwartier hardlopen
-10 minuut intensief roeien
Ik heb geen compleet voetdingsschema, maar geen snoep en tussendoortjes en probeer zoveel mogelijk gezond te eten.
Wel let ik op eiwitten zoals:
-brood met kaas, pindakaas, kipfilet
-s'avonds bakje youghurt/kwark met 2 beschuitjes erin
-50 gr cashewnoten per dag
zoiets. Niet officiël, maar die echte voedingsschema's wil ik niet aan.
Hopelijk kunnen jullie iets met mijn chaosje:P
-kwark
-volkoren brood
-volkoren crackers
-pijnboompitten zo nu en dan
Ik zat nu te denken, zijn visolie capsules geen idee vanwege het effect van omega 3?Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?
Comment
-
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 62.5kg 12x
1 sec paused safety bar squat:
- 91kg 2x
Wide grip...-
Kanaal: Trainingslogjes
21 uur geleden -
-
door romankenndyParasites in the muscles can cause symptoms like muscle pain, weakness, swelling, fever, and fatigue. In some cases, you may also experience joint stiffness,...
-
Kanaal: Ziekten en aandoeningen
23 uur geleden -
-
door ShuconaRodShuconaandrod expert coaching provides guidance to help you reach your personal and professional objectives. Whether you're looking to enhance your skills,...
-
Kanaal: Algemeen
2 dagen geleden -
-
door MillerTilanBreng je keuken tot leven met opvallend 3D-fotobehang dat diepte en karakter toevoegt. Kies uit moderne patronen, natuurlijke elementen of abstracte ontwerpen...2 dagen geleden
-
door harryjkevin0Precise research, critical thinking, and outstanding writing abilities are necessary for success in MBA education. An MBA Assignment Writing Service provides...
-
Kanaal: Algemeen
2 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 63.5kg 2x6
Safety bar back extension:
- 35kg 4x
- 20kg 15x
Push...-
2 dagen geleden -
-
door wdenis2212Managing glaucoma doesn’t have to be expensive. At HealthMedsRX, you can find affordable and effective solutions like Bimatoprost eye drops to help reduce...
-
Kanaal: Gezondheid en uiterlijk
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
SSB squat:
- 80kg 10x
Mentaal kon ik niet verder / chicken. Volgende keer naar minimaal 15x.
One legged...-
5 dagen geleden -
-
door flotillaiotXML data may be considered one of the advances or innovations emanating from advancements in GPS tracking software. GPS tracking software presented its...5 dagen geleden
Tag Cloud
Collapse
Comment