Gespierd, maar vet/vel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gespierd, maar vet/vel

Hey heren, en uiteraard dames,

Een vraag, hopelijk hebben jullie een antwoord.

Even mezelf:
    19 jaar
    1,83
    76 kilo

Ik train sinds een jaar of 1.5 behoorlijk fanatiek. Gaat goed, moet iets meer toeleggen op de groepen die ik niet leuk vind, zoals de armen, die zijn wat vergeten, maar goed. Haha.

Mijn vraag:
    Ik heb een strakke buik, echt 4 tot 6 zichtbare blokjes en redelijke bovenrug, niet echt gespierd, maar wel strak en lichtjes de v-shape.

Nu is het zo dat wanneer ik mijn spijkerbroerk aanheb, ik er 'goed' uitzie qua spieren, maar dat die broek net iets in het vel/vet drukt. mijn vriendin zegt dat het vel is, maar ik ben er van overtuigd dat dit wat vet is. Vooral op de onderrug. Nu snap ik dat ik niet specifiek vet op onderrug kan verbranden, maar goed.

Ik train gewoon spiergroepen in bepaald schema wat ik ooit met iemand heb opgesteld met advies van dit forum. Maar vet verbranden moet met cardio wat ik tot voor kort eigenlijk niet deed.

Is dit een beginnetje?..Puur voor het lichtelijke vet, verder wil ik nl doortrainen op spieren:

-kwartier hardlopen
    -10 minuut intensief roeien

Ik heb geen compleet voetdingsschema, maar geen snoep en tussendoortjes en probeer zoveel mogelijk gezond te eten.
    Wel let ik op eiwitten zoals:

-brood met kaas, pindakaas, kipfilet
    -s'avonds bakje youghurt/kwark met 2 beschuitjes erin
    -50 gr cashewnoten per dag

zoiets. Niet officiël, maar die echte voedingsschema's wil ik niet aan.

Hopelijk kunnen jullie iets met mijn chaosje:P
    Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Kan inderdaad. Ik zou eerder (squat)tabata's doen.
    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Squat tabata's werken inderdaad prima! 4 Minuutjes en je bent klaar, maar ook HELEMAAL kapot!!! En een meta boost waar je U tegen kunt zeggen
      22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

jullie kennen ook elke oefening he..haha..

maar ik kan hier weinig tot niks over vinden. hoe gaat die oefening? Of heeft iemand een site waar ik wat kan vinde?

Comment

http://forum.bodynet.nl/trainingslog...g-erikv-2.html
          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Owe zo, ik dacht dat het één oefening was, maar als ik het goed begrijp kan het met elke oefening?

Dus bankdrukken, squatten, leg press etc. Alles? Alleen dan zoveel mogelijk reps per ong 20 sec? En dat 8 x?

Begrijp ik het goed?

Maar welke oefening kan ik dan het best gebruiken voor de vettere onderrug als ik die doe met tabata?

En bijvoorbeeld borst, die doe ik met losse dumbells van 18 kilo, 4x 10 tot 12 reps. Als ik dat nu in tabata vorm doe, moet ik dan iets lichtere gewichten pakken of?

ps: nog oefeningen voor benen en kont? Die heb ik wat laten zitten namelijk, enk an niet echt oefeningen vinden die naar mijn idee echt werken. bijvoorbeeld legpress vind ik niet wat. Squatten kan ik niet vanwege 'osgood slatter.' Iets in mijn kniën waardoor op knien zitten of hurken lichte pijn veroorzaakt. Dus squatten gaat hem niet worden. Kan verder gewoon alles doen
            Last edited by DER EINZELGANGER; 12-01-2009, 12:56.

Comment

Waarom zou je dat met bankdrukken willen doen? Je wilt toch afvallen? Dan zijn grotere oefeningen een stuk beter. Jammer dat je niet kan squatten.

Probeer een grotere oefening te vinden. Ik weet niet hoe een tabata met een deadlift is, maar het lijkt me vrij riskant. Misschien dat iemand anders hierop wil reageren. Anders een grote rug compound of wat me nog beter lijkt: een leg press.

Als je de search had gebruikt op tabata had je hier ook achter kunnen komen, en hoogstwaarschijnlijk ook achter de volgende vragen die je gaat stellen over tabata's
              22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

hey bedankt.

Die bankdruk was even voorbeeld, want ik ken al die namen van een oefening neit. het ging mij er even om of je de gewichten lager moest zetten of gelijk.

maar bedankt

Comment

Jaaa gewicht moet veel lager! Even ter vergelijking: Toen ik een jaar geleden squat tabata's deed, fullsquatte ik denk ik iets van 70 kg x 10hh ofzo, en met de tabata had ik echt al heel veel moeite met de stang van 20 kg (squat tabata's waren ook full)

Comment

Okay, bedankt.

Dus je gaat van minder gewicht meer kapot. hehe..

zinin!!!!!

las ook iets over HIIT. Leek me ook een goede voor vetverbranding.

1.Maar of de tabata's en HIIT op één avond konden kon ikniet echt wijs uit worden.

2.En ik heb het probleem dat ik maar 2x in de week kan trainen, en ik heb zon donkerbruin vermoeden dat na een kwartier HIIT of een aantal Tabata's ik weinig puf heb voor rest oefeningen.

3. Moet nog wel oefening vinden voor tabata onderrug omdat de rug vrij kwetsbaar is. Oefening die ik altijd doe, geen idee hoe die heet maar:
                    enkels/kuiten onder een stang en mijn bovenbenen en heupen (rond kruis) leunen op bankje. Dus mijn bovenlichaam hankt boven de grond. Ik hou 10 kilo onder mijn borst en laat me met mijn neus richting de grond zakken en weer terug in de gestrekte houding. duidelijk??

Comment

HIIT is ook goed ja, duurt langer dan een tabata en is minder intensief.

1) Voordeel van HIIT/Tabata is dat je maar een paar minuten (bij tabata) tot een minuut of 20 dacht ik (bij HIIT) hoeft kwijt te zijn. Het vetverlies zit hem dus in de naverbranding. Die naverbranding is op dezelfde avond nog zo hoog, dat een 2e sessie compleet zinloos is. Als je LIT cardio doet, kan het wel. Maarja, waarom zou je dat doen

2) Ja die moet je ook niet voor het trainen doen heh!!! Na de workout is het beste. Als je dan een tabata gaat doen, kost het je maar 4 minuten extra en is het dus nog steeds heel goed mogelijk je workout binnen een uur af te ronden.

3) Hyper extensions Ga maar lekker deadliften, is VEEEEEEEEEEEEEEL beter, naar mijn mening 1 van de 2 beste oefeningen die er bestaan. En nou niet gaan vragen wat deadliften is heh

Comment

nee, die ken ik..haha..hey top, bedankt

Die hyper extensio, als ik dat plaatje zie, die doe ik dus. Alleen neit schuin omhog maar lineair aan de grond zoals ik net uitlegde. Snap je?

Comment

Got it Kan je er opzich wel inhouden. Doe hem zelf echt nooit. Kan je denk ik beter 2x per week deadliften als dat ook een beetje met je schema uitkomt (ik doe er 1 op rug dag en 1 op benen dag)

Comment

Thrusters zijn DE oefening voor afvallen in tabatta vorm vind ik. Je front squat en als je omhoog komt stoot je het gewicht naar boven als een militairy press. laat het gewicht zakken op de borst en squat weer. 10-12reps in 20sec en 10sec rust. repeat 8 keer

Comment

Geen deadlifttabata doen man. Als je zeker wilt weten dat je vorm verkeerd gaat, kan ik dat aanbevelen.

Beter zou dan inderdaad een leg press zijn, of een row.
                              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X