Gespierd, maar vet/vel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Row en thrusters zou ik even moeten opzoeken welke dat zijn. Ga ik ff bekijken.

Maar kan ik meerdere tabata's per dag doen, zeg maar 2 soorten? (als ik dat aankan, moet de intensiteit nog meemaken dus:P)
    Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?

Comment

Zoals je in erikv's log kan lezen is dat inderdaad mogelijk... Mij kun je echter meestal direct opvegen na één oefening ... Kwestie van proberen lijkt me...
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Hier mijn rug.

Lichte v-shape (heel licht), bovenrug is eigenlijk vetvrij, maar niet gespierd.

Maar zoals je ziet is onderrug wat fors...(lijken zwembandjes, maar dat zijn hele brede heupbotten helaas)...Maar wel wat fors
        Attached Files

Comment

Originally posted by DER EINZELGANGER View Post
          Row en thrusters zou ik even moeten opzoeken welke dat zijn. Ga ik ff bekijken.

Maar kan ik meerdere tabata's per dag doen, zeg maar 2 soorten? (als ik dat aankan, moet de intensiteit nog meemaken dus:P)
          Het vetverlies zit hem dus in de naverbranding. Die naverbranding is op dezelfde avond nog zo hoog, dat een 2e sessie compleet zinloos is. Als je LIT cardio doet, kan het wel. Maarja, waarom zou je dat doen
          denk dus dat je eerst maar is 1 moet doen en dan mischien later 2 moet doen als je hier nog niet hard genoeg je vet mee verbrand
          Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
            denk dus dat je eerst maar is 1 moet doen en dan mischien later 2 moet doen als je hier nog niet hard genoeg je vet mee verbrand
            Hard genoeg verbranden, dat is een relatief begrip. In principe gaat het nooit hard genoeg. Het liefst heb je binnen een maand lekker resultaat, maar over het algmeen zit dat er niet in

Comment

Zoals ik al zei, en bedankt voor de quote Ijsblok , denk ik persoonlijk niet dat je meer gaat afvallen door 2 tabata's per dag, in vergelijking tot 1. Ik zal het nog maar een keer zeggen: het gaat om de NAVERBRANDING en die is echt niet weg na een paar uurtjes. Wat jij suggereert is misschien een nog grotere naverbranding door 2x tabata';s te doen? Dan moet ik je helaas teleurstellen, want ik denk niet dat je metabolisme evenredig blijft stijgen. Wet van de verminderde meeropbrengst kan je wel een beetje analogisch-extensief toepassen hierop

Kan je beter bijvoorbeeld 3-4x per week tabata's doen ofzo, maar misschien kan iemand anders aanvullen welke frequentie beter is.

Ohwja: @ Fallus: hij mag niet squatten, dus thrusters vallen af Zat er zelf ook meteen aan te denken maarja... helaas
              22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                Geen deadlifttabata doen man. Als je zeker wilt weten dat je vorm verkeerd gaat, kan ik dat aanbevelen.

Beter zou dan inderdaad een leg press zijn, of een row.
                nou bedankt, dankzij je leg press adviesje voelt het nu alsof ik zweef, waar zijn mijn benen:O...ik voel ze niet meer!!!
                en ben beetje bang dat ik ze morgen des te beter voel.hahaha..moet er even stopwatch bij zetten want zonder is lastig....pff....vermoeiend

heb trouwens een soort van squatten ingevoerd, en ging lekker!!!beter, kon aardig met knien.squatten ging niet best vorige keer, mar hiermee voelde ik niks.
                Een stang in mijn nek leggen zeg maar, benen op schouderbreedte en door knien zakken tot hoek van 90 graden. Ik ben niet zo best in die namen van die oefeningen, maar goed...
                Last edited by DER EINZELGANGER; 12-01-2009, 22:58.

Comment

Mooi dat je kan squatten man Zou die hoek wel OF groter OF kleiner dan 90 graden maken. Als je namelijk tot 90 graden zakt en weer omhoog presst, belast je de knieën het meest.
                  22 jaar, 182 cm, 82 kg en 8,9% vet __________________________________________________ _________________________ Deadlift: 216 kg RDL: 5 x 200 kg FSQ: 115 kg PL SQ: 170 kg Benchpress: 115 kg

Comment

Originally posted by Leo1988 View Post
                    Mooi dat je kan squatten man Zou die hoek wel OF groter OF kleiner dan 90 graden maken. Als je namelijk tot 90 graden zakt en weer omhoog presst, belast je de knieën het meest.
                    dan heb ik zomaar het idee dat ie iets groter wordt..haha..vond hetg vrij pittig de eerste keer. Heb vanavond veel been en kont gedaan omdat i die nooooit deed. Wil ik me ook op gaan leggen. Dus ben nkis gewend.

Had er aan beide kanden 6.25 kilo, dus 13 kilo plus stang van 10. Maatk 23 kilogrammetjes.Vond ff best. Haha...Het lastige is om je voeten recht te houden, dan voel ik het erg aan mijn zijkant van benen en billen (is die laatste niet de hamstring?)..Mar voelt lekker nu, beetje spierpijn. Haha..

Comment

Tabata met 23 kilo? Of gewoon een rep of 10? Scheelt een hoop

Ik had ook ZOOO veel spierpijn de dagen na de eerste paar keren tabata's!!! Is logisch, want het het ZO intensief! en voor de meesten een compleet andere prikkel dan wat ze gewend zijn (was in ieder geval bij mij wel zo)

Comment

Denk tabata. En het klopt dat dat zwaar is. 23kg Is zeker de eerste keren genoeg. Naderhand kun je opbouwen met 2kg schijfjes aan elke kant. Ziet er vet lullig uit, maar zodra iemand dreigt er een opmerking over te maken moet je ze uitnodigen het je na te doen. Lukt ze nooit.

En het verder zweven is herkenbaar. De eerste keer heb ik een halfuur niks kunnen doen. Nergens energie voor zin in, moest gewoon echt bijkomen. Maar, dan weet je tenminste waar je het voor doet.
                        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                          Denk tabata. En het klopt dat dat zwaar is. 23kg Is zeker de eerste keren genoeg. Naderhand kun je opbouwen met 2kg schijfjes aan elke kant. Ziet er vet lullig uit, maar zodra iemand dreigt er een opmerking over te maken moet je ze uitnodigen het je na te doen. Lukt ze nooit.

En het verder zweven is herkenbaar. De eerste keer heb ik een halfuur niks kunnen doen. Nergens energie voor zin in, moest gewoon echt bijkomen. Maar, dan weet je tenminste waar je het voor doet.
                          hey gasten, nee dit was squatten met 23 kilo. Ik heb tabata gedaan met leg press. 40 kilo daarna 50 Kwam elke keer tot 18 of 20 keer, maar had geen stopwatch, dus volgende keer met tijd erbij proberen wat echt zwaar is waar ik aan kapot ga. Heb last vanmijn benen, maar niet intens van tabata, dus dat kan nog veel beter. Volgende keer met tijd eng ewicht experimenteren.

Dit bovenstaande is squatten, en vond ik 23 kilo meer dan genoeg. 3 sets van 12 reps

Comment

Oke man, eerst ff de vorm goed krijgen Ik ben ook begonnen met de stang + wat kleine troep aan de zijkant. Ineens schiet het omhoog

Comment

Originally posted by Leo1988 View Post
                              Oke man, eerst ff de vorm goed krijgen Ik ben ook begonnen met de stang + wat kleine troep aan de zijkant. Ineens schiet het omhoog
                              precies, ik voer liever de oefening goed uit, en als ik dat onder de knie krijg kijk ik wel verder. Vond het zwaar genoeg om mijn voeten recht te houden, dus. En als iemand zeurt duw ik die barbel even achter in zijn keeltje, dan komt er weinig geluid uit voorlopig

hey trusten

Comment

Stopwatch er zeker bij houden. Nog beter is een maat die de stopwatch voor je bijhoudt. Zonder stopwatch kun je onmogelijk een goede tabata doen... Veel succes!
                                "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X