train erg veel maar vet laagje blijft.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• train erg veel maar vet laagje blijft.

Hallo,

Ik doe nu zo'n 4 jaar aan krachttraining en het afgelopen jaar ook erg veel zo'n 4x elke week. Dit werpt natuurlijk wel zijn vruchten af en begin er al behoorlijk gespierd uit te zien, ben ook veel aangekomen laatste tijd voornamelijk door spiergroei. Maar het valt me gewoon op dat er nog steeds een vet laagje om me buik heen zit en die is vrij moeilijk kwijt te raken. Ik probeer goed te eten( wat natuurlijk niet altijd lukt) en drink laatste tijd erg veel water. Ik hoor dat cardio wel goed moet helpen maar ben bang mijn spieren te verliezen, dus hoe kan ik dit het beste aanpakken en hebben jullie misschien ideeen? de zomer komt er weer aan en zou er graag nog wat strakker bij willen lopen.

Gewicht: 90,5 Kg(ochtend)
    Lengte: 1,88 m
    leeftijd: 19

voedingsschema opstellen aan de hand van de stickys en de QenA to get ripped en posten
    Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
    Go heavy or go home!

Comment

Je kan gerust cardio doen, zorg alleen niet te lang.

Wat ik bijv. doe is HIIT (High Intensity Inteval Training: lees stickies), dit is erg effectief voor vetverbranding en spaart je spiermassa. Daarnaast kun je nog na je krachttraining een half uurtje op een rustig tempo (snel)wandelen.

En zoals hierboven al genoemd op je voeding letten.
      "Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe" - Albert Einstein

Comment

Originally posted by geniuz View Post
        Je kan gerust cardio doen, zorg alleen niet te lang.

Wat ik bijv. doe is HIIT (High Intensity Inteval Training: lees stickies), dit is erg effectief voor vetverbranding en spaart je spiermassa. Daarnaast kun je nog na je krachttraining een half uurtje op een rustig tempo (snel)wandelen.

En zoals hierboven al genoemd op je voeding letten.
        Ik heb wel eens vaker van HIIT gehoord, maar heb er verder nooit wat mee gedaan. Ik heb al even wat onderzoek gedaan en die interval oefeningen zijn een van de meest effectieve manieren om vet te verbranden. Ik denk dat ik hier maar eens rustig mee begin, nou had ik nog wel een vraag hierover. Ik neem aan dat die interval trainingen niet op dezelfde dag kunnen als het krachttrainen omdat je je full in die oefeningen moet inzetten. Hoe kan ik het beste verdelen?
        thx

Comment

FB/HIIT/rust/FB/HIIT/rust/FB etc. Zo zou ik het in ieder geval doen. Het kan overigens goed dat dit net te weinig rust is. In dat geval moet je gewoon een extra dag rust pakken als je dat nodig denkt te hebben.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ga lager in je behoefte zitten en aan cardio doen idd, zou toch moeten werken.
            Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by jordy View Post
              Ga lager in je behoefte zitten en aan cardio doen idd, zou toch moeten werken.
              lager in behoefte lijkt mij geen goed idee aangezien hij spiermassa wil behouden en dus voor zover ik begrijp alleen zijn lichaamssamenstelling wil veranderen.

wat betreft de indeling idd HIIT niet op de dagen doen waarop je ook kracht doet. Dus idd aparte dag, en hou de sessies kort (tot 20 minuten).
              "Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe" - Albert Einstein

Comment

Ik ben maar eens begonnen met HIIT, alleen nu had ik een vraagje hoe doen jullie dit het beste? Ik las op internet dat je zoveel mogelijk spieren tegelijk moet gebruiken om het beste effect te krijgen en de beste manier is rennen/sprinten. Ik ben nu begonnen op de loopband bij het fitness centrum, en ga dan op snelheden van 7 km/h op rust en 15 km/h op sprint. Alleen op de loopband krijg je niet echt de mogelijkheid om gelijk te sprinten, het bouwt rustig op tot die snelheid. Werkt dit dan wel effectief? of zijn er betere manieren

alvast bedankt

Comment

Ik heb het een tijdje in de gym geprobeerd op de treadmill en dat werkte voor geen meter bij mij, op 2 minuten wandelafstand van mijn gym is er bvb een bos met aanpalend park , dat werkt stukken beter voor mij ^^

Weet niet of jij die mogelijkheid hebt natuurlijk.
                  "those who want glory need to realise how much pain it takes to get there"

Comment

ja daar heb ik ook al aan gedacht.. even rondscouten in de buurt naar een oplossing ik denk idd dat dat beter werkt.

bedankt

Comment

Buiten is beste oplossing, en anders kun je altijd nog tabata's gaan doen mocht je om wat voor reden dan ook niet kunnen rennen (zou zelfs nog kunnen denken aan fietsen of zelfs roeien in de gym, roeien pak je wel echt heleboel spieren aan en als je daar voluit gaat zit je ook flink stuk)

Anders stel je 2 loopbanden in :P zet je 1 op 8 andere op 20 en dan spring je telkens over
                      The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Ik kan het fietsen aanraden. Ik heb zelf een schijthekel aan rennen, maar van dat fietsen ga ik echt dood. Moet aan het eind uitkijken dat ik niet van de fiets pleur van vermoeidheid.

Comment

Gaat prima op een loopband, je moet het alleen van te voren inprogrammeren dan verspringen de snelheden veel sneller. Bij mij althans...

Comment

Originally posted by geniuz View Post
                            Gaat prima op een loopband, je moet het alleen van te voren inprogrammeren dan verspringen de snelheden veel sneller. Bij mij althans...
                            idd bij ons heb je dat ook een sleutel erin stoppen en je moet op die sleutel je programma van te voren instellen werkt perfect en is dodelijk! maar personlijk vind ik het lekkerder buiten kan ik langer door gaan omdat er meer zuurstof is naar mijn gevoel
                            Calisthenics / Street workout

Comment

Ik zit een beetje met het zelfde. Ik probeer nu carbcycle. Sinds twee weken. Low carbdag is wel aardig pittig moet ik zeggen. Lust wel een boterham inmiddels :P
                              Start: 123 kg Nu: 95,6kg (13,2% vet)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X