Vragen over buik wegtrainen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vragen over buik wegtrainen

Beste mensen,

Ik ben op dit gebied niet erg thuis, daarom zou ik graag wat hulp vragen. Als student ben ik niet vies van een biertje op zijn tijd, maar nu ben ik mijn buikje wel redelijk zat. Zit nu op 82 kilo en wil naar 78 kilo toe (184cm) en uiteraard het vet rond mijn buik wegwerken. Nu zou ik graag weten hoe dit aan te pakken.

Ik sport nu zo'n 4/5 keer in de week bij een sportschool, waarbij zon 45 minuten cardio, en zon 15 krachttraining. Nu ben ik al 2 weken bezig, en merk ik wellicht al wat resultaat (wat steviger etc) maar ik heb niet het idee dat het minder is geworden als ik het in de spiegel bekijk. Nu weet ik dat het lang duurt, maar ik vind het wel heel vreemd dat in deze 2 weken mijn gewicht heel erg schommelt. Het gebeurt bijvoorbeeld vaak dat ik na de training (30 minuten later bijvoorbeeld) zwaarder ben dan voor de training. Mijn eetpatroon is eigenlijk 4 boterhammen met kaas sochtends, en savonds min of meer wat de pot schaft (altijd wel 'gezond'). Verder drink ik eigenlijk alleen water. Door een druk programma heb ik eigenlijk weinig tijd tussendoor wat te eten. Iemand tips voor mij om dit goed aan te pakken, en een schatting hoe lang zoiets kan duren?

Alvast bedankt voor de reacties!

Als eerste zou je jezelf al is kunnen voorstellen in het daarvoor bestemde gedeelte van het forum 'Stel je voor', daarna zou je de stickies kunnen lezen en bovendien is vet verbranden op een bepaalde plek niet mogelijk. Je valt overal af of nergens. Meestal is het bij mannen ook het geval dat de buik pas als laatste aan de beurt is. Stel voor jezelf een doel en maak een trainings en voedingsschema die je moeten helpen om dat doel te behalen.
    Owner of the Iron Playground.

Comment

Bedankt voor je reactie jordy.

Ik ben er van op de hoogte dat je overal afvalt of nergens. Ben meer benieuwd hoe het kan dat mijn gewicht zoveel kan schommelen, is dit een probleem dat bij mij ligt of kan dit normaal zijn? Woog bijvoorbeeld gisteren 81.1 en nu weer 82.2 (beiden rond 6 uur gemeten voor het avondeten)

Comment

Vocht en je meet op een onhandige tijd.

Meten bij opstaan na toiletbezoek geeft vaak het beste beeld.
        The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Welkom...

Voedingsschema kan veel beter Daarover is geen twijfel. Lees de stickies eens, bereken je behoefte, stel een doel (in jouw geval cutten) dus ga een 300 kcal onder die behoefte, stel dan met deze gegevens een schema op.

Training zou ik omkeren, 45min KT en 15min cardio. Waarom? Spieren verbruiken veel energie dan vet. Dus met de KT ga je wat spiermassa kweken, niet te veel aangezien je cut en niet bulkt.

Cardio kun je op verschillende manieren doen, ofwel LIT ofwel HIIT. De meeste gaan je HIIT aanraden, HIIT is High Intensity Interval Training, Maw je gaat lopen of fietsen op intervalstijl. vb 30sec sprint, 1min rustig, 30sec sprint, 1 min rustig,... En dit doe je een 15min. De intervallen kun je zelf kiezen natuurlijk. Af en toe LIT (Low Intensity Interval; dus lopen of fietsen op een lage hartslag) kun je zeker af en toe nog eens doen.

Daarnaast heb je nog tabata's, daarvoor moet je maar eens youtube afgaan, voorbeelden genoeg.

Begin met deze zaken en je zal wel al een verschil merken Succes
          The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Stap 1: bier laten staan
            Stap 2: alcohol laten staan
            Stap 3: Stap 2
            Stap 4: Spiertraining om het weer weg te werken (naar MIJN mening beter dan cardio mist je de juiste training er op nahoudt, dus geen biceps curls maar gewoon squats deadlifts dips etc, de vermoeiende oefeningen)
            Stap 5: Happy
            Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit!

Comment

Bedankt voor alle reacties,

vanaf vandaag nieuw eetschema begonnen.
              - 4boterhammen met kaas
              - 2boterhammen met kipfilet
              - 3 appels
              - avondeten
              - 250 ml magere kwark
              Probeer nu dus 5 eetmomenten per dag aan te houden, is dit een beetje acceptabel?

Verder begin ik vandaag met een wat langere periode krachttraining en HIIT cardio, kijken wat het de komende maand oplevert

Comment

Voeding trekt op niet veel... Lees de stickies eens door en je zal wel zien waarom

Comment

Zo te zien zit je met dit eetpatroon al gauw onder je behoefte!

+ ik zie niet veel vet en suikers (los van wat je als avondeten neemt)

Ik zou zeggen kracht + beetje cardio blijven doen en zorgen dat je niet teveel suikers binnenkrijgt (2 schepjes in de koffie is geen probleem) en niet teveel vetten.

En uiteraard volharding ...de 1 word eerder droog dan de ander ...kan best even duren voor sommigen.

Optie: L-Carnitine ...(maar daar moet je het geld voor over hebben)

Comment

Probeer ook veel buikspier oefeningen te doen. het vet in je buik wordt ook omgezet in spieren!
                    1.83
                    93 KG
                    19 JAAR

Comment

@ Sancho/Mr Vein

Suggesties voor enige aanvulling op het eetpatroon? (producten)

Comment

Originally posted by Ruben92 View Post
                        Probeer ook veel buikspier oefeningen te doen. het vet in je buik wordt ook omgezet in spieren!
                        * Vet zet je niet om in spieren, lichaamsvet verbrand omlaag en spiermassa omhoog. Als je het goed doet.

* En 5 maaltijden is inderdaad wel goed, maar kaas ? Denk het niet echt als je met vetomlaag wilt. Lees de een paar onderwerpen in het forum. En meet je vetpercentage bij een sportschool met een huidplooimeter. Vervolgens ga je naar Voedingsbehoefte.nl - Voedingsbehoefte berekenen, Informatie over voeding, trainingen en het maken van schema's en dan probeer je je dagelijkse behoefte te eten.
                        Wat ben ik een spetter

Comment

@TS: Dit advies zou ik vooral niet opvolgen. Buik train je net als andere spieren en vet kan niet worden omgezet in spieren.

@Ruben92: Ik zou even veel gaan rondlezen. Als je denkt dat vet omgezet kan worden in spieren heb je dat duidelijk nog niet genoeg gedaan.
                          Last edited by Pinada; 06-04-2009, 18:00.
                          "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Originally posted by cybersul View Post
                            * Vet zet je niet om in spieren, lichaamsvet verbrand omlaag en spiermassa omhoog. Als je het goed doet.

* En 5 maaltijden is inderdaad wel goed, maar kaas ? Denk het niet echt als je met vetomlaag wilt. Lees de een paar onderwerpen in het forum. En meet je vetpercentage bij een sportschool met een huidplooimeter. Vervolgens ga je naar Voedingsbehoefte.nl - Voedingsbehoefte berekenen, Informatie over voeding, trainingen en het maken van schema's en dan probeer je je dagelijkse behoefte te eten.
                            Heb het via die site al berekend. Ik ben uitgegaan van 1800-1900 calorieen, met de verdeling 90g eiwit 240g koolhydraten en 55 g vet. (gewicht: 82.1kg en vetpercentage 21.1% Zit er bij de eiwitten en koolhydraten iets boven en vet zon 12g onder. Waarom is kaas precies slecht als je wel onder/op je dagelijkse aanbevolen hoeveelheid vet uitkomt?

Comment

Originally posted by Mr_Vein View Post

Optie: L-Carnitine ...(maar daar moet je het geld voor over hebben)
                              Wou er ook voor kijken, maar afgeraden wegens geen bewijzen dat het werk... Enige studies zijn voor 100+ en zo oud ben ik nog niet

Dit kun je niet menen...

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X