Help een Nederlandse Stagair in Suriname

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Help een Nederlandse Stagair in Suriname

Ik ben een Jongen van 23 die bezig is met afvallen. Ik ben 176 groot. Ik woog tussen de 93 en 94 toen ik vertrok naar Suriname voor 8 maanden. 3 maanden verder is het eerste resultaat zichtbaar. Ik weeg nu 83 kilo en ik merk dat het niet meer vanzelf gaat.

Wat heb ik gedaan om aftevallen.

Ik ben ten eerste minder drinken, Bier en Frisdranken. Ik snoep helemaal niet meer. Verder let ik aardig op mijn voeding in nederland ben ik iemand die vaak snachts nog een broodje haalt of uit iets de koelkast pakt. in Suriname eet ik ongeveer 2 keer per dag omdat je in die hitte gewoon geen zin hebt om meer te eten!

Meer lichaambeweging. Na 2 en half maand merkte ik dat ik niet meer afviel, daarom ben ik begonnen om elke avond 30 minuten te gaan harlopen.

Ik ben nog niet bezig met krachttraining! er is namelijk geen fitness centrum in de buurt!

Ik lees hier allemaal dingen over voedingsschema's het aantal kcal en eiw wat ik mag eten. Maar de supermarkten bij mij in de buurt(suriname Noord) bieden die luxe niet. Hoeveel kcal en ewit in bepaalde producten zitten. Verder is ergewoon bar weinig in de supermarkten te vinden.

Mijn vraag aan jullie is hoe kan ik nog eens 6-10 kilo afvallen met de middelen die ik heb? Juiste oefingenen om de buik wat kleiner te maken, zodat ik rond de 77 kilo weeg als ik weer terug ga naar het Koude Nederland.

Alvast bedankt
    De Nederlandse Stagair in Suriname

Dat hoef je helemaal niet te vragen joh... Gewoon een beetje rondzoeken op de site, stickies zoeken (bovenin ieder subfora) en goed lezen. Daar staat alles in wat je nu nodig hebt.
    Hoevel cal en eiwitten er in producten zitten, kan je vaak op het internet wel opzoeken.

Comment

Bodyweightoefeningen om de dag (ben eens inventief), en ditch die cardio die je elke dag doet. Om de dag is de limiet, liefst 2-3x per week max.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
        ..ditch die cardio die je elke dag doet. Om de dag is de limiet, liefst 2-3x per week max.
        Kan je dit onderbouwen?

Ik zie niet in waarom minder cardio beter zou zijn als je doel afvallen is.

Comment

Originally posted by Milano33 View Post
          Help een Stagair in Suriname
          ik geef niet aan niet erkende goede doelen..

zonde van je tijd en voeding is het belangrijkste. weg met frisdrank beperk het meer tot aanmaak limonade oid. puur water is nog beter.. verder je moet toch echt wat vaker gaan eten

Comment

je moet veel meer eten 2x op 1 dag is erg slecht omdat je lichaam dan dat omzet in vet voor de tijden dat het zonder voeding moet doen.
            hier eten de meeste mensen tussen de 5 en 8x.
            om de 2 a 3 uur is echt geen overbodige luxe en je voeding is erg belangrijk.

@Rabbit geloof dat je dat niet kan volhouden 30min echte cardio te doen dag in dag uit.
            Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by Rabbit View Post
              Kan je dit onderbouwen?

Ik zie niet in waarom minder cardio beter zou zijn als je doel afvallen is.
              Met elke dag cardio is het onmogelijk die intensiteit zo hoog te krijgen (houden) om maximaal vet te verbranden, gewoonweg omdat je het herstelvermogen van je lichaam veel te zwaar belast. Met twee tot drie keer per week een HIIT sessie, of tabata zul je meer bereiken.

Meer is niet per sé meer.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Met elke dag cardio is het onmogelijk die intensiteit zo hoog te krijgen (houden) om maximaal vet te verbranden, gewoonweg omdat je het herstelvermogen van je lichaam veel te zwaar belast. Met twee tot drie keer per week een HIIT sessie, of tabata zul je meer bereiken.

Meer is niet per sé meer.
                Ok, ik weet dat de meningen verschillen wat betreft cardio (hoe, hoelang, hoeveel enz) maar ik zal even een levensecht voorbeeld aanhalen nl. ikzelf.

Ik ben sinds februari aan het cutten.
                Ik ben begonnen met 3 keer per week cardio en ondertussen is dit 6 maal per week.
                Een cardiosessie bestaat voor mij uit minimaal 60 min fietsen/lopen/roeien op een matig tempo.
                Ondertussen ben ik van 118kg naar 100kg gegaan en ik boek nog elke week vooruitgang.
                Gaat het wat minder dan maak ik wat aanpassingen aan mijn voeding en/of training.
                Meestal voer ik de cardioduur en/of intensiteit op.
                Ondertussen zit ik aan 6 dagen per week en het gaat nog steeds goed.
                Als het terug wat minder gaat dan zal ik gewoon verder de duur en of intensiteit opvoeren. Desnoods kan er nog een 7de dag bij of op enkele dagen nog ochtendcardio. En ik ben er van overtuigd dat ik dan verder zal afvallen.

Hoe is meer dan niet meer? Of geldt die uitspraak alleen voor HIIT?

Originally posted by IJsBlok View Post
                @Rabbit geloof dat je dat niet kan volhouden 30min echte cardio te doen dag in dag uit.
                En met "échte cardio" bedoel je..? Gokje: HIIT?

Oh ja, ik blijf gewoon 4 dagen per week krachttraining doen.

Comment

Echte cardio is inderdaad HIIT. 20 Minuten feitelijk knallen, 10 warming up en cooling down. En vast dat je goed afvalt, maar het is zeker beter om 2-3x een HIIT sessie te doen dan 6x per week duurcardio. Het laatste is funest voor je testosteron, het eerste niet. Het laatste kost heel veel tijd, het eerste niet. Met HIIT blijf je effect houden, met duurcardio moet je steeds de duur of frequentie uitbreiden voor eenzelfde resultaat als de vorige sessie.

sigpic

Comment

Of je gaat tabata's doen?
                    schijnt ook goed te werken Zoek daarvoor op het forum is veel over te vinden.
                    Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Echte cardio is inderdaad HIIT. 20 Minuten feitelijk knallen, 10 warming up en cooling down. En vast dat je goed afvalt, maar het is zeker beter om 2-3x een HIIT sessie te doen dan 6x per week duurcardio. Het laatste is funest voor je testosteron, het eerste niet. Het laatste kost heel veel tijd, het eerste niet. Met HIIT blijf je effect houden, met duurcardio moet je steeds de duur of frequentie uitbreiden voor eenzelfde resultaat als de vorige sessie.
                      In mijn ogen is elke cardio aëroob en dus ook "echte" cardio maar goed ik wil hier geen eindeloze discussie starten..

Ik wist niet dat duurcardio je testo verlaagt.. ook icm met krachttraining?

Comment

Ja. En niet elke cardio is aeroob. HIIT bijvoorbeeld al een stuk niet. Tabata's gewoon niet.

sigpic

Comment

Originally posted by IJsBlok View Post
                          je moet veel meer eten 2x op 1 dag is erg slecht omdat je lichaam dan dat omzet in vet voor de tijden dat het zonder voeding moet doen.
                          hier eten de meeste mensen tussen de 5 en 8x.
                          om de 2 a 3 uur is echt geen overbodige luxe en je voeding is erg belangrijk.

Erg slecht is ook weer overdreven,vind je niet?

Comment

Kan best hoor, 2x op een dag eten
                            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Na ongeveer 3 uur is je maaltijd verteerd dus als je vb. om 10u maaltijd 1 neemt en vervolgens om 19u maaltijd 2 dan zit je tussen 13u en 19u en tussen 23u en 10u op survival mode.
                              Wat betekent dat je metabolisme minimaal is en dat de vereiste energie uit je spier(-glycogeen) wordt gehaald.
                              Wat niet wegneemt dat 2 maaltijden kan

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X