Help een Nederlandse Stagair in Suriname

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Rabbit View Post
    Na ongeveer 3 uur is je maaltijd verteerd dus als je vb. om 10u maaltijd 1 neemt en vervolgens om 19u maaltijd 2 dan zit je tussen 13u en 19u en tussen 23u en 10u op survival mode.
    Wat betekent dat je metabolisme minimaal is en dat de vereiste energie uit je spier(-glycogeen) wordt gehaald.
    Wat niet wegneemt dat 2 maaltijden kan

Mmm ik eet alleen tussen ongeveer 15.00 à 16.00 uur en 22.00 uur.... Betekent dus dat ik pak um beet 17 à 18 uur niks eet en ik merk niks van de survival mode.

Lees dit eens: Intermittent Fasting - Bodybuilding Maaltijdindeling (mag wel hè Gen?)

Overigens is dit misschien ook wel een optie voor de TS aangezien hij niet toekomt aan vaak eten...

Editje voor enige nuancering: Als je het hebt over survivalmode dan maak ik daaruit op dat je bedoelt dat je vet aanzet en spier verbrandt en daar merk ik dus niks van.
    Last edited by Pinada; 10-05-2009, 20:24.
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

In de vast-modus staat je verbranding juist hoger in plaats van lager. Praat geen poep kerel.
      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
        In de vast-modus staat je verbranding juist hoger in plaats van lager. Praat geen poep kerel.

En ik probeerde het nog zo subtiel te introduceren
        "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

we leven in een harde maatschappij Pin...
          Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
          Go heavy or go home!

Comment

Hahahahahaha.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

Ik weet niet wat je onder "vast-modus" en "verbranding" verstaat maar stel ik ga er vanuit dat je "starvation-mode" en "metabolisme" bedoelt dan ben ik het niet eens.

Als ik mij uren van voedsel (/energie) onthoud dan interpreteerd mijn lichaam dit op deze manier:
              - er komen geen nutrienten die ik in energie kan omzetten binnen dus ik schakel nu om naar starvation-mode wat inhoudt dat héél zuinig omga met de energie die ik voor handen heb maw het metabolisme vertraagt drastisch.

Als ik in een vastende dus katabolische staat ben en ik ga een eindje rennen waar haal ik mijn energie dan vandaag?

Als ik het helemaal aan het verkeerd eind heb graag dan een normale reactie.

Comment

Ik weet niet wat je onder "vast-modus" en "verbranding" verstaat maar stel ik ga er vanuit dat je "starvation-mode" en "metabolisme" bedoelt dan ben ik het niet eens.

Als ik mij uren van voedsel (/energie) onthoud dan interpreteerd mijn lichaam dit op deze manier:
                - er komen geen nutrienten die ik in energie kan omzetten binnen dus ik schakel nu om naar starvation-mode wat inhoudt dat héél zuinig omga met de energie die ik voor handen heb maw het metabolisme vertraagt drastisch.

Als ik in een vastende dus katabolische staat ben en ik ga een eindje rennen waar haal ik mijn energie dan vandaag?

Doe eens even dat stukje lezen dat ik linkte

Comment

Klinkt logisch, maar is gewoon niet waar. Is bewezen onzin. Lees die link van Pinada eens door.

Overigens, je metabolisme begint zich pas aan te passen na vier dagen! Ook dat is onderzocht.

Vastend is niet hetzelfde als catabolisch.

En je energie komt dan uit je glycogeenvoorraad (die echt niet lullig is) en uit je vetreserve (die helemaal niet lullig is). Energie zat om achttien uur te kunnen vasten.

Zo dan.

sigpic

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                    Doe eens even dat stukje lezen dat ik linkte
                    Net gedaan. Dit stuk is trouwens wat objectiever imho.
                    Ik weet graag "alles" dus ook de cons.

Wat jij trouwens doe is trouwens niet echt hetzelfde. Bij intermittent fasting heb je een tijdspanne van 8 uur waarin je je calorieen nog een beetje kan spreiden. Als ik het goed versta dan verdeel jij je caloriëen over twee maaltijden.
                    En aan niet ontbijten hangen in mijn ogen zowieso een stuk meer nadelen dan voordelen.

Klinkt logisch, maar is gewoon niet waar. Is bewezen onzin. Lees die link van Pinada eens door.

Overigens, je metabolisme begint zich pas aan te passen na vier dagen! Ook dat is onderzocht.

Vastend is niet hetzelfde als catabolisch.

En je energie komt dan uit je glycogeenvoorraad (die echt niet lullig is) en uit je vetreserve (die helemaal niet lullig is). Energie zat om achttien uur te kunnen vasten.
                    We kunnen hier nog lang over discussieren voel ik aan en dan komen de argumenten, tegenargumenten, wetenschappelijke onderzoeken, tegenonderzoeken en weet ik wat nog er bij kijken maar goed.

Ik houd het toch bij wat ik ken en waarvan ik weet dat het werkt (bij mij!) en dat is in mijn ogen het belangrijkste.
                    Wat niet wegneemt dat ik weer wat heb bijgeleerd en alle kennis is welkom.

Zo dan.
                    Geweldig goed

Comment

Net gedaan. Dit stuk is trouwens wat objectiever imho.
                      Ik weet graag "alles" dus ook de cons.

Wat jij trouwens doe is trouwens niet echt hetzelfde. Bij intermittent fasting heb je een tijdspanne van 8 uur waarin je je calorieen nog een beetje kan spreiden. Als ik het goed versta dan verdeel jij je caloriëen over twee maaltijden.
                      En aan niet ontbijten hangen in mijn ogen zowieso een stuk meer nadelen dan voordelen.
                      Heel goed, die cons heb ik ook gelezen . Maar ik verdeel mijn calorieën niet over twee maaltijden, ik zeg alleen dat het niet direct het nadelige effect hoeft te hebben dat iedereen denkt dat het heeft.

We kunnen hier nog lang over discussieren voel ik aan en dan komen de argumenten, tegenargumenten, wetenschappelijke onderzoeken, tegenonderzoeken en weet ik wat nog er bij kijken maar goed.

Ik houd het toch bij wat ik ken en waarvan ik weet dat het werkt (bij mij!) en dat is in mijn ogen het belangrijkste.
                      Wat niet wegneemt dat ik weer wat heb bijgeleerd en alle kennis is welkom.

En hoe kom je er dan achter of iets anders wellicht veel beter kan werken dan wat je nu doet? Overigens is dit geen poging je te overtuigen hoor, gewoon interesse.

Comment

Originally posted by Pinada View Post
                        En hoe kom je er dan achter of iets anders wellicht veel beter kan werken dan wat je nu doet? Overigens is dit geen poging je te overtuigen hoor, gewoon interesse.
                        Nou ja, me er in verdiepen door veel te lezen. Wetenschappelijke onderzoeken en gebruikerservaringen zouden ook kunnen helpen om mij te kunnen overtuigen om de proef op de som te nemen door het zelf te proberen.

Wat voor jou of iemand anders werkt, werkt niet per se voor mij. Daarmee dat er ook zoveel discussies zijn omtrent voeding, afvallen, spiermassa aankomen e.d.
                        Er zijn gewoon meerdere manieren om een bepaald doel te bereiken en iedereen vindt zijn manier de beste manier.

Momenteel blijft deze schoenmaker bij zijn leest
                        Last edited by Rabbit; 10-05-2009, 21:45. Reason: typo

Comment

De meesten vinden hun manier de beste, true. Maar er zijn er aardig wat die zowel het standaard-bbschema hebben geprobeerd (7x per dag eten), en IF, die nu flinke IF-adepten zijn (onder wie ik dus). Probeer het een maandje uit en oordeel dan.

sigpic

Comment

Het lijkt mij dat 2000 kcal 2000 kcal blijft,ongeacht of je dit nou in 2 of 13 maaltijden op eet?

Comment

Originally posted by anouk22 View Post
                              Het lijkt mij dat 2000 kcal 2000 kcal blijft,ongeacht of je dit nou in 2 of 13 maaltijden op eet?

Klopt als een in perfecte staat verkerende bus

Comment

Originally posted by anouk22 View Post
                                klopt natuurlijk kcals blijven kcals en kan niet verandert worden.

Maar om per maaltijd 1000 kcal naar binnen te werken is veel meer moeite dan die 153.8kcal naar binnen te werken als je met 13 maaltijden werkt.

Overigens denk ik dat een gemiddelt persoon die sport wel al snel bij de 3000kcal per dag zit, dus dat word dan 1500kcal per maaltijd als je 2x per dag eet, en dat vind ik te veel om clean op te eten.
                                Ipv. het in 6maaltijden te stoppen met een ontbijt van 750kcal en de rest van de maaltijden ongeveer 450kcal.
                                Vind ik persoonlijk veel beter.

Waar zijn de mensen gebleven die zijden dat je maar x aantal eiwitten naar binnen kan werken in zoveel tijd.?!?!?
                                Calisthenics / Street workout

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X