Afvallen dmv juiste voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Afvallen dmv juiste voedingsschema

Ik ben een student die bijna nooit sport en ik wil minimaal 5 kg afvallen.

Ben 25 jaar, 85 kg, 181 cm.
    Heb een behoorlijk buikje waar ik van wil en een vetpercentage van ongeveer 23 % (volgens voedingsbehoefte.nl)
    Energieboefte is ongeveer 2500 kcal (bij geringe arbeid en beginnend sporter). Wil ongeveer 2100 kcal van maken.

Is dit mogelijk dmv de juiste voedingsschema of moet je daarbij toch echt sporten? Heb nu 2 maanden vakantie (geen werk) waarin ik me wil focussen op mijn doel. Als ik in die 2 maanden twee/drie keer per week 1,5 uur per dag ga sporten, hoe moet ik mijn dagelijks energiebehoefte hierop aanpassen?

Heeft iemand misschien tips, hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Van minder eten gaat je stofwisseling omlaag. Van meer sporten gaat je stofwisseling omhoog, plus dat je tijdens het sporten meer verbrand. Zeker als je toch thuis zit, is het wel zo handig om te gaan sporten. Je kan alles in de stickies vinden. Succes.

Comment

Je moet niks, maar het is zeker wel aan te raden te gaan sporten. Als je gaat krachttrainen en spieren opbouwt verhoog je sowieso je je stofwisseling in rust... Daarnaast: wat dacht je van dat het gewoon best wel goed voor je is om te sporten, wat dacht je van dat een lichaam met wat spier over het algemeen wel wat beter is om te zien dan eentje zonder (wellicht deel je die mening niet).

En richt je niet op een specifieke tijdsduur om te trainen, stel een trainingsschema op (of beter nog, neem die uit de stickies) en train op intensiteit, niet op tijd.
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment