Afvallen dmv juiste voedingsschema

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Afvallen dmv juiste voedingsschema

Ik ben een student die bijna nooit sport en ik wil minimaal 5 kg afvallen.

Ben 25 jaar, 85 kg, 181 cm.
    Heb een behoorlijk buikje waar ik van wil en een vetpercentage van ongeveer 23 % (volgens voedingsbehoefte.nl)
    Energieboefte is ongeveer 2500 kcal (bij geringe arbeid en beginnend sporter). Wil ongeveer 2100 kcal van maken.

Is dit mogelijk dmv de juiste voedingsschema of moet je daarbij toch echt sporten? Heb nu 2 maanden vakantie (geen werk) waarin ik me wil focussen op mijn doel. Als ik in die 2 maanden twee/drie keer per week 1,5 uur per dag ga sporten, hoe moet ik mijn dagelijks energiebehoefte hierop aanpassen?

Heeft iemand misschien tips, hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Van minder eten gaat je stofwisseling omlaag. Van meer sporten gaat je stofwisseling omhoog, plus dat je tijdens het sporten meer verbrand. Zeker als je toch thuis zit, is het wel zo handig om te gaan sporten. Je kan alles in de stickies vinden. Succes.

Comment

Je moet niks, maar het is zeker wel aan te raden te gaan sporten. Als je gaat krachttrainen en spieren opbouwt verhoog je sowieso je je stofwisseling in rust... Daarnaast: wat dacht je van dat het gewoon best wel goed voor je is om te sporten, wat dacht je van dat een lichaam met wat spier over het algemeen wel wat beter is om te zien dan eentje zonder (wellicht deel je die mening niet).

En richt je niet op een specifieke tijdsduur om te trainen, stel een trainingsschema op (of beter nog, neem die uit de stickies) en train op intensiteit, niet op tijd.
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Ik heb wat rondgesnuffeld op de forum en wat stickies gelezen, heel interessant allemaal, maar waar kan ik het beste mee beginnen conditietraining of kan ik gewoon gelijk beginnen met die basisschema voor krachttraining aangezien mijn conditie slecht is.
        Als ik nu begin met het volgen van fullbody schema voor beginners en dat drie keer in de week toepas, hoe moet ik daar mijn voedingsschema op aanpassen of is dat niet nodig?
        Want ik wil 400 kcal minder eten dan mijn behoefte van dit moment en als ik daarbij ook nog 3 keer in de week ga sporten is dat dan niet te weinig kcal of maakt het niet uit?

Comment

basis schema kracht is belangrijker dan cardio

Comment

Begin gelijk met het schema uit de stickies.
            Stel eens een voedingsschema op (met als basis de behoefte die je berekend hebt), probeer het uit (en post het eventueel hier) en maak na een tijdje aanpassingen indien nodig... Die behoefte die je berekend hebt is sowieso een richtlijn en de berekening klopt zeker niet voor iedereen. Je moet je eigen lichaam leren kennen en dat doe je door dingen uit te proberen en te ervaren hoe je daar op reageert.
            "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Hoeveel kcal verbrand ik eigenlijk als ik dit fullbody schema toepas dus elke oefening 2*15 sets?

Op dit moment eet ik dit:
              Ontbijt: Twee sneetjes bruin brood met plakje jongbelegen/kipfilet/twee plakjes tomaat/stukje komkommer, en een beker sinaasappelsap/melk
              Rond 12 uur: Vier sneetjes bruin brood met gekookte eitje er tussen, soms met blikje tonijn/sardines, ik drink dan meestal weer een beker sinaasappelsap erbij
              Rond 15 uur: banaan, appeltje, handvol cashewnoten/walnoten
              Avondmaal rond 18.00 uur: Bordje gekookte rijst met stukjes kip, of twee gekookte aardappelen met gekookte stukjes broccolli/worteltjes/erwtjes
              Halfuur voor het slapen: beker melk, een bakje kwark

Drink gemiddeld ongeveer 8 bekers totaal per dag (water,sinaasappelsap,melk)

Als ik nu begin met sporten (1,5 uur per dag) fullbody schema, wat is dan het beste moment om te trainen? Is het verstandig om creatine te gebruiken tijdens de training, aangezien dat mijn uithoudingsvermogen bevorderd?

Thnx voor de antwoorden

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X