Ik zoet mn kwark bijna altijd met zoetstof en heb er niet echt veel honger na...
Cola Light hoeveel effect heeft dat?
Collapse
X
-
Aspartaam breekt af in drie giftige bestanddelen:
1. Methanol.
Dit is giftige alcohol. Methanol breekt verder af in formaldehyde, een vloeistof gebruikt voor balseming.
2. Phenylalanine.
Deze stof vermindert de hoeveelheid van serotonine in de hersenen, wat weer leidt tot opvliegers, depressies en een vergroting van de eetlust. Aspartaam consumptie is een van de hoofdoorzaken van de huidige obesitas epidemie.
3.Aspartisch zuur.
Dit is een neurologisch gif vergelijkbaar met MSG (E621)
Aspartaam vergroot de eetlust
Volgens de Australische professor Dingle (Murdoch university, Australia) vergroten zoetstoffen zoals aspartaam de eetlust en dit is wel het laatste wat mensen willen die light produkten eten. "Mensen focussen teveel op caloriƫn en moeten meer op de voedingswaarde letten en ipv frisdrank gewoon water drinken" aldus de professor.
aspartaam kanker
Comment
-
Originally posted by marz01 View PostAspartaam breekt af in drie giftige bestanddelen:
1. Methanol.
Dit is giftige alcohol. Methanol breekt verder af in formaldehyde, een vloeistof gebruikt voor balseming.
Ethanol ( alcohol dat in drank zit ) is ook giftig, zegt dus vrij weinig.
2. Phenylalanine.
Deze stof vermindert de hoeveelheid van serotonine in de hersenen, wat weer leidt tot opvliegers, depressies en een vergroting van de eetlust. Aspartaam consumptie is een van de hoofdoorzaken van de huidige obesitas epidemie.
Fenylalanine is een essentiƫle aminozuur:
Fenylalanine (Phe) is een van de twintig natuurlijk voorkomende aminozuren. Fenylalanine is een essentieel aminozuur dat nodig is voor diverse biochemische processen. Fenylalanine is onder andere nodig voor de aanmaak van neurotransmitters in de hersenen. Het schijnt de seksuele opwinding te verhogen en hormonen vrij te maken die de eetlust reguleren.
Belangrijke bronnen van fenylalanine: producten die aspartaam bevatten zoals kauwgom en "Light" dranken maar ook kaas, amandelen, pinda's, sesamzaad, sojabonen en eiwitten in het algemeen zijn goede bronnen van fenylalanine.
Eigenschappen van fenylalanine:
- Kan een aanval van depressie helpen verlichten.
- Kan helpen verslavingsgedrag te beheersen.
- Stimuleert de geestelijke alertheid.
- Bevordert de seksuele opwinding.
- Vermindert honger en de zucht naar voedsel.
- Bij mensen met Fenylketonurie (PKU) kan fenylalanine hersenbeschadigingen veroorzaken
Dus niks ongezond.
3.Aspartisch zuur.
Dit is een neurologisch gif vergelijkbaar met MSG (E621)
Het is niet eens duidelijk of MSG echt zo schadelijk is. Het gaat ook om de hoeveelheid dier erin zit. Misschien is het in grotere hoeveelheden schadelijk.
Comment
-
een gevoelsmatige benadering van mij is dat af en toe geen kwaad kan.
(1 glaasje per dag). zoals met veel dingen doe met mate.
het zal verder ook logisch zijn dat als je af wil vallen dat water,
dan de beste keuze is. en niet light cola.
dus ga zowieso sterk minderen met cola, en koffie ook.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
-
Originally posted by dynobet View Posteen gevoelsmatige benadering van mij is dat af en toe geen kwaad kan.
(1 glaasje per dag). zoals met veel dingen doe met mate.
het zal verder ook logisch zijn dat als je af wil vallen dat water,
dan de beste keuze is. en niet light cola.
dus ga zowieso sterk minderen met cola, en koffie ook.
Comment
-
Cola en Cola light bevatten beiden veel oxaalzuur wat op den duur bij kan dragen aan de vorming van nierstenen. En wie dat ooit gehad heeft (of een gruwelijke blaasontsteking) weet hoe pijnlijk dat is!
Op zich is er met lightfrisdrank niet veel mis als je de consumptie ervan niet overdrijft. Mijn schoonzus is een gevalletje overdrijven. Zij drinkt per week 40 flessen cola light!!Geniet, en drink met maten!
Comment
-
Originally posted by de sterkste ophaler View PostCola en Cola light bevatten beiden veel oxaalzuur wat op den duur bij kan dragen aan de vorming van nierstenen. En wie dat ooit gehad heeft (of een gruwelijke blaasontsteking) weet hoe pijnlijk dat is!
Op zich is er met lightfrisdrank niet veel mis als je de consumptie ervan niet overdrijft. Mijn schoonzus is een gevalletje overdrijven. Zij drinkt per week 40 flessen cola light!!Ik ben in goede vorm.....Rond is toch ook vorm?
Comment
-
Originally posted by Misterfit View PostZou kunnen, maar waar haal je het vandaan? iemand die dit kan bevestigen?"Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro
sigpic
"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-
Comment
-
Originally posted by Keizer View PostDie zoetstoffen gaan op je maag, je gaat er diarree van krijgen als je er veel van drinkt. Dat is wat ik er van weet. Verder kan je prik beter helemaal laten staan ja. :$
De gemiddelde mensen krijgt problemen bij 40 gram, wat je met cola niet kunt halen, wel met suikervrij snoep. Ik eet wel eens van dat suikervrij snoep, en soms overdrijf ik dan. Ik heb dan altijd last van winderigheid, nooit echt last van diarree, wel moet ik vaker naar de wc.
Comment
-
Ik merk het aan m'n darmen als ik teveel cola light drink.In college, a guy from another country told me that he had been "juicing" for a few years. He was a very poor thrower and it made me wonder just how bad he would be if he were "clean."
If I can drink water, sleep more, and eat normal and still defeat you while you're juicing hard, you probably don't have the aptitude. Sorry. Blame your genes. Dan John.
Comment
-
Merk soms wel dat ik meer honger heb, maar tja dan prop ik er gewoon wat goeie dingen in, heb niet perse de neiging om de koek aan te breken , drink ongeveer 3 glazen(klein) per dag dus halve liter ongeveer.
bij mij wekt het soms wel honger maar niet dat ik dan voorkeur heb in zoete dingen absoluut niet en hoe kan je nou onbewust meer suiker eten je stopt het toch zelf naar binnen dus ik denk dat het wel meevalt
maar natuurlijk water is beter
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 1x (PR'!, uitvoering kon iets netter, dus opschonen komende weken)
- 105kg 1x
...-
Kanaal: Trainingslogjes
2 dagen geleden -
-
door akashsinghA Reiki Healing Course gives you a great chance to learn how to use energy healing for your well-being. This course will show you how to tap into universal...2 dagen geleden
-
door flotillaiotWhite labeling has become a popular trend in the fleet management industry, allowing companies to rebrand products from other manufacturers and sell them...4 dagen geleden
-
door flotillaiotGary B Flom Saudi arabia is a name synonymous with success in the automotive and mobility industries, but his achievements extend far beyond the boardroom....4 dagen geleden
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Safety bar goodmorning:
- 82.5kg 2x
1 sec paused safety bar squat:
- 80kg 6x
Wide grip bent...-
4 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Zercher squat:
- 110kg 2x
- 60kg 4x (1 sec paused)
Safety bar back extension:
- 27kg 11x
...-
6 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Horse stance:
- 25kg 90 seconden
Tempo standing calf raise:
- BW + 75kg 12x (2 sec hold en stretch)...-
1 week geleden -
-
door devidwarner9001Silagra is a reliable and effective treatment for erectile dysfunction (ED), trusted by countless men worldwide. Its active ingredient, sildenafil citrate,...
-
Kanaal: Algemeen
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 125kg 0x (durfde niet, laatste w-up was 110kg 1x)
SL DL:
- 160kg 2x (meer reguliere...-
1 week geleden -
Tag Cloud
Collapse
Comment