Cutten

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Cutten

Ik weet allemaal niet zo veel van 'cutten' af (al heb ik het idee dat ik wel eens van 'bulken' gehoord heb...). Ik ga nu ook eens voor het eerst in de 10 jaar tijd dat ik train een keer 'cutten'. Ik neem aan dat als ik mijn voedingsschema aanpas (door redelijk wat koolhydraten weg te laten) en 3 keer per week 20 minuten op een loopband ga staan het allemaal wel zal lukken. Ik schat mijn vetpercentage zo rond de 15%, waarvan het meeste rond mijn middel zit. (vind het niet leuk dit op te schrijven, maar het is zo...)

Volgens mij is het zoals Arnold ooit zei (er is iemand op dit message board die dit als onderschrift heeft):
    Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve

Dat zegt volgens mij wel alles. het komt niet vanzelf, ik train zoals gezegd al 10 jaar, maar heb me nooit echt op 'strakke lijnen' geconcentreerd. Ik neem aan dat als ik dit twee maanden toegewijd doe dat het resultaat verbluffend zal zijn.

Maar... En daarvoor heb ik deze topic geplaatst, zijn tips altijd welkom. Deze zullen wat mij betreft dan vooral gaan over hoe je niet te veel spiermassa verliest tijdens het 'cutten'

Ik hoor het wel.

PS: waarom is mijn foto'tje nog niet zichtbaar?

Wat zijn je stats ?

Foto kan pas vanaf 20 posts
    The internet, SERIOUS business!

Fallus; nee dombo als je dit al niet snapt wtf heb je al die tijd gedaan op dit forum? ~Fal, ik zat voornamelijk in de jailbait topic

Comment

Je hebt een foto als profielafbeeling toegevoegd. Voeg diezelfde foto toe als schermafbeelding en je hebt een avatar.
      "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

Gevalletje zomersticky voor tips.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Zomersticky...for sure
          Geniet, en drink met maten!

Comment

Je traint al 10 jaar en je weet niet wat cutten is?
            Owner of the Iron Playground.

Comment

hij eet waarschijnlijk ook al tien jaar "gezond"
              Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
              Go heavy or go home!

Comment

Originally posted by jordy View Post
                Dat is toch zeker geen schande dat je niet weet wat cutten is, ook niet na 10 jaar.
                Je bent nooit te oud om te leren
                ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
                  hij eet waarschijnlijk ook al tien jaar "gezond"
                  Je moet niet vergeten dat er maar een kleine groep mensen bezig zijn met voedingsschema's zoals wat wij doen.
                  Als ik om me heen kijk zijn er toch weinig tot geen mensen die zich aan een voedingsschema houden.

Jullie gaan er direct vanuit, dat als iemand al langer aan fitness doet, hij dan moet weten hoe alles qua voeding in elkaar steekt.
                  Is dus niet zo, totdat ze op dit soort forums terechtkomen dan gaat er ineens een wereld voor ze open.
                  ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Ashley View Post
                    Dat is toch zeker geen schande dat je niet weet wat cutten is, ook niet na 10 jaar.
                    Je bent nooit te oud om te leren
                    Dat zeg ik toch ook helemaal niet?

Originally posted by Ashley View Post
                    Je moet niet vergeten dat er maar een kleine groep mensen bezig zijn met voedingsschema's zoals wat wij doen.
                    Als ik om me heen kijk zijn er toch weinig tot geen mensen die zich aan een voedingsschema houden.

Jullie gaan er direct vanuit, dat als iemand al langer aan fitness doet, hij dan moet weten hoe alles qua voeding in elkaar steekt.
                    Is dus niet zo, totdat ze op dit soort forums terechtkomen dan gaat er ineens een wereld voor ze open.
                    Je hebt daar zeker een punt. Alleen vraag ik me dan gewoon af in hoezeer je die 10 jaar 'serieus' kan nemen. Daarmee wil ik niet zeggen dat de ts al die tijd uit zijn neus heeft lopen freten maar vaak zijn het wel juist die personen zonder schema enzo die het minste vooruit zijn gegaan. Ik heb namelijk al genoeg mensen voorbij zien komen, kijk bijvoorbeeld maar eens in het even voorstellen topic, daar zie je mensen die al jaaaren trainen. 10 jaar is voor mij een hele flinke tijd, 10 jaar is geen grapje. En ik zeg niet dat dat bij de ts ook het geval is, maar als je dan ziet wat sommigen in die tijd bereikt hebben zijn de resultaten soms echt teleurstellend of droevig. Resultaten die je ook in bijv. 2 jaar had kunnen bereiken. Maakt verder niet uit maar het is gewoon ontzettend jammer van de tijd. Het duurt namelijk zo al lang genoeg toch? Dus daarom als je iets doet, doe het dan ook gelijk goed. En dus daarom ook trainingsschema, voedingsschema, het complete plaatje. Er zullen d'r misschien best zijn die goed gaan zonder schema maar dat zijn in mijn ogen toch nog altijd uitzonderingen.

Edit: Overigens uitgaande van zijn post waar hij het bijv. over Arnold heeft ga ik er vanuit dat hij een bodybuilder is. En bodybuilding en fitness is toch nog altijd iets totaal verschillends. Mensen die gewoon 'fitnessen' om bijv. in shape te blijven zullen idd vaak geen voedingsschema hebben enzo maar bij bodybuilding is dat gewoon een must. Nogmaals die 'fitnessers' zijn dan ook vaak de mensen die niet tot weinig resultaat zien en zich toch afvragen hoe dat nu komt.
                    Last edited by jordy; 08-07-2009, 22:17.

Comment

Fitness is bezigheidstherapie op het niveau van breiclubjes

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                        Fitness is bezigheidstherapie op het niveau van breiclubjes
                        Dat was eigenlijk ook zoiets waar ik aan zat te denken maar ik denk laten we het nog een beetje beleefd enzo houden.

Comment

Originally posted by Yawgmoth View Post
                          Wat zijn je stats ?

Foto kan pas vanaf 20 posts
                          Mijn stats zijn 195 cm en 112 kg. Toen ik begon was ik een 80 kilo. 32 kg in 10 jaar dus. (in deze 10 jaar af en toe eens een half jaartje rust, als ik weer eens een nieuwe vriendin had...)

Het valt mij zo op, dat op dat als op deze website iemand iets niet weet of niet doet zoals andere, dat er members zijn die meteen als vliegen op de spreekwoordelijke stront afkomen met verhalen als "...die hebben vaak de minste resultaten" "...met 'gezonde' voeding zeker" . Alsof er iets mis is met gezonde voeding, tot nu toe vaar ik er aardig bij, of in ieder geval gemiddeld 3,2 kg spiermassa gemiddeld per jaar. (als je mijn voeding zou moeten omschrijven zit het denk ik in tussen "gezonde voeding/ de schijf van 5" en jullie "mega schema's" - al eet ik wel 6 a 7 keer per dag)

En ik weet wel wat cutten is (het woord laat ook niet zo veel aan de verbeelding over) , ik vroeg jullie enkel om wat tips hoe ik dit het beste kan aanpakken. Omdat ik dit dus nooit gedaan heb en niet exact weet. Al kan ik me er wel iets bij voorstellen (zie oorspronkelijke post)

En ook nog een vraagje van mijn kant, wat is een sticky onderwerp? Een onderwerp wat geplaatst is door iemand die jullie niet cool genoeg vinden? (a pros pos; ik ben inderdaad helemaal niet cool...)

Comment

Originally posted by jordy View Post
                            Misschien doet hij het al vaker, zonder de naam cutten te kennen.

Stickies kan je bovenin ieder subfora vinden. Dus bovenaan bij 'afslanken' staat genoeg wat je kan herkennen aan Belangrijk:. En je hebt ook een los subfora met stickies. Gewoon even goed rondkijken.

Comment

Originally posted by Nikos View Post
                              Mijn stats zijn 195 cm en 112 kg. Toen ik begon was ik een 80 kilo. 32 kg in 10 jaar dus. (in deze 10 jaar af en toe eens een half jaartje rust, als ik weer eens een nieuwe vriendin had...)

Het valt mij zo op, dat op dat als op deze website iemand iets niet weet of niet doet zoals andere, dat er members zijn die meteen als vliegen op de spreekwoordelijke stront afkomen met verhalen als "...die hebben vaak de minste resultaten" "...met 'gezonde' voeding zeker" . Alsof er iets mis is met gezonde voeding, tot nu toe vaar ik er aardig bij, of in ieder geval gemiddeld 3,2 kg spiermassa gemiddeld per jaar. (als je mijn voeding zou moeten omschrijven zit het denk ik in tussen "gezonde voeding/ de schijf van 5" en jullie "mega schema's" - al eet ik wel 6 a 7 keer per dag)

En ik weet wel wat cutten is (het woord laat ook niet zo veel aan de verbeelding over) , ik vroeg jullie enkel om wat tips hoe ik dit het beste kan aanpakken. Omdat ik dit dus nooit gedaan heb en niet exact weet. Al kan ik me er wel iets bij voorstellen (zie oorspronkelijke post)

En ook nog een vraagje van mijn kant, wat is een sticky onderwerp? Een onderwerp wat geplaatst is door iemand die jullie niet cool genoeg vinden? (a pros pos; ik ben inderdaad helemaal niet cool...)

Het is geen evangelie dat iedereen die een vraag stelt meteen wordt aangevallen.
                              Wel is het helaas zo, en dit bedoel ik niet persoonlijk naar jou toe, dat er teveel van dezelfde vragen gesteld worden, omdat sommigen niet eerst gaan lezen.
                              Op den duur levert dit voor een aantal leden frustraties op.

Daarom worden er ook sticky's geschreven, om de nieuwe leden al een heeeeeeeel eind op weg te helpen.
                              Zou je na het lezen van de sticky's nog gedetaileerde vragen hebben, dan is iedereen hier bereid je daarmee te helpen.

Maar ga je dingen vragen die al te vaak gesteld zijn en waar het antwoord, na even zoeken, makkelijk te vinden is, dan ga je over de spreekwoordelijke knie.
                              I'm in transformation mode!!!!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X