Strakke buik

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Strakke buik

Ja hallo. Ik heb besloten om te proberen wat vet kwijt te raken en om een strakke buik (missch met wat blokjes, maar dat zal nog wel even duren) te krijgen. Eerst deed ik gewoon van alles wat en verzon ik mijn eigen stappen en voedingspatronen, etc.

Maar toen ging ik er toch ff wat over lezen en toen zag ik dat het toch wat ingewikkelder is dan het lijkt

Eerst maar even dit. Ik ben:
    1.86 cm
    70.5 kg
    16 jaar oud

Ik doe nu dagelijks crunches, plank (ofzo ) en pushups, en af toe ook sit ups. Vandaag ging ik ook voor het eerst joggen (een kilometertje of 5, ik ben van plan dit zo vaak te doen als het me lukt zonder dood te gaan van de spierpijn! En zonder ze teveel te overbelasten natuurlijk).

Alleen vraag ik me af of mijn eetpatroon dan wel nut heeft.
    Ik neem een redelijk licht ontbijt, bijvoorbeeld 2 boterhammen en een appel. Dan eet ik 's middags meestal nog 2 appels ofzo. Dan avondeten (aardig gevarieerd, maar mayo sla ik in ieder geval over) en daarna probeer ik het vol te houden met alleen drinken. Heel af en toe neem ik 's middags of 's avonds ook nog een bakje yoghurt. Verder drink ik niks anders dan water.

Nou las ik net nog dat je bij zulke oefeningen ook spier zal verbranden als je niet goed of voldoende eet. En dat wil ik natuurlijk niet. Dus is mijn vraag, heeft mijn eetpatroon een beetje nut, of moet ik meer/anders eten?

Daarnaast zijn handige oefeningen ook van harte welkom Hou er aub wel rekening mee dat ik niet over zoveel middelen beschik. Ik heb een matje, wat gewichtjes en net genoeg ruimte om te kunnen liggen, dus daarmee vallen al aardig wat oefeningen af.

Hopelijk kunnen jullie me helpen :P En alvast bedankt!

Ohw jongen je hebt nog héél veel te lezen.. Je maakt het jezelf veel te moeilijk, en je hebt daardoor minimaal resultaat.

Maar welkom en succes

Comment

hellow helpen vetverbranders voor droger te zijn ?

Comment

@mocro, hoezo kaap je een topic van iemand anders,
        zonder je enigzins voor te stellen,
        met een vrijwel nutteloze vraag?

droger wordt je niet van vetverbrandingspillen,
        maar van een handdoek.
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Nou robin bij het begin.

Je zal alle spiergroepen moeten trainen om je lichaam in balans te houden bv. als je buikspieren wil moet je ook rug trainen anders ga je scheef lopen.
          Je eet dramatisch weinig ga heel goed lezen. De voedingssticky is er niets voor niets staat verschrikkelijk veel info in. Ook de zomersticky is zeker het lezen waard.
          Je had het ook over spier verbranden hier heb ik niet geweldig veel kennis over. Maar volgens mij zit het zo als je je spieren niet genoeg rust geeft om te herstellen dan zal je niks erbij krijgen maar alleen maar weg "branden" zeg maar.

Ik raad je daarom eerst aan de voedingssticky en de zomersticky aandachtig te lezen.
          Print ze anders uit ik vind dat dat makkelijker leest.
          Succes die heb je nodig !
          Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Trainingssticky lezen en volgen.

Overigens, vind het lastig te geloven dat je de eerste keer joggen 5km uitloopt. Nu ben ik geen echte maatstaf, maar na een week of zeven training liep ik de drie km met moeite uit.
            "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
              Trainingssticky lezen en volgen.

Overigens, vind het lastig te geloven dat je de eerste keer joggen 5km uitloopt. Nu ben ik geen echte maatstaf, maar na een week of zeven training liep ik de drie km met moeite uit.
              Ha nee sorry ik had het anders moeten zeggen, het was meer een poging daartoe. Het was meer, 2 minuten rennen, 1 minuut lopen, 1 minuut rennen, 2 minuten lopen, etc.

Laatste km (ongeveer) ging wel netjes zonder pauzes.. Ik kwam erachter dat ik eerst veel te snel liep. Toen ik wat slomer ging lopen ging het een stuk beter en dat ga ik nu dus weer proberen.

En inderdaad ik vind het ook altijd vervelend om dingen van een beeldscherm te lezen. Ik was ze net al aan het doorlezen maar dat ging niet zo lekker. Ik probeer het morgen nog wel een keer, als ik er wat meer tijd voor heb.

Nog één vraagje hoor. Ik weet niet of het in een van de stickies staat, maar omdat dit eigenlijk al van belang is voor morgenochtend dacht ik dat het geen kwaad zou kunnen het hier te vragen.

Ik had een tijdje geleden al wat simpele 'guides' gelezen, en in 1 daarvan stond dat het beter was om je oefeningen als bijvoorbeeld hardlopen, te doen voor het ontbijt, omdat het dan rechtstreeks de reserves zou verbranden. Enig idee of daar iets van klopt?

Bedankt voor de snelle reacties btw

Comment

geen idee. Maar lijkt me niet zo geweldig. Zou toch wel wat koolhydraten pakken voordat je dat doet maar weet het niet zeker.
                Er zijn geen excuses als je echt iets wilt bereiken.

Comment

Gewoon ontbijten, als je bijv gaat hardlopen.
                  dan zul je een deel koolhydraten verbranden,
                  en een deel vetten.

als je geen koolhydraten/reserves meer hebt,
                  dan gaat je lichaam spier/vetten verbranden.
                  je verbrand misschien wel iets meer vet, maar ook spier.
                  (dit is iets wat je echt niet wil)
                  More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X