Dagelijkse behoefte zout.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Dagelijkse behoefte zout.

Ik heb gezocht op het forum maar ik kon niet veel vinden over dagelijkse inname zout per dag.
    Het enigste wat ik kon vinden was een post van een aantal jaren terug waarin stond 9 gram per dag.
    was niet echt een post meer een lijst met stoffen en wat het doet met je lichaam.
    De reden waarom ik dit vraag is dat ik het idee heb dat ik best wel wat vocht vasthoud.
    Ik zal er dan ook op gaan letten om niet teveel zout in mijn eten te gebruiken.
    Klopt dit 9 gram per dag?
    En je ziet ook vaak op verpakkingen het Natrium gehalte staan.....moest je dit nou delen of vermenigvuldigen met 2 om tot de hoeveelheid zout te komen?
    ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Volgens mij krijg je met je normale eten al voldoende zout binnen. Bedoel, er is bijna niets waar geen zout in zit. Zout is een goedkope smaakversterker die ook bij bv brood gebruikt wordt.

Vocht vasthouden kan ook meer oorzaken hebben, zoals bijvoorbeeld te weinig (water) drinken.

Comment

Als je voldoende koolhydraten eet dan heb je 9 van de 10x meteen voldoende natrium binnen. Eet je zo goed als geen havermout/volkorne brood e.d. tja dan is het misschien wel handig een snufje zout ergens bij te doen.

Comment

Je weet dat je je natriuminname moet verdubbelen om te weten hoeveel zout je inneemt he?
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
          Volgens mij krijg je met je normale eten al voldoende zout binnen. Bedoel, er is bijna niets waar geen zout in zit. Zout is een goedkope smaakversterker die ook bij bv brood gebruikt wordt.

Vocht vasthouden kan ook meer oorzaken hebben, zoals bijvoorbeeld te weinig (water) drinken.

Ik krijg wel genoeg vocht binnen, drink zeker 4 liter water per dag.

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
            Als je voldoende koolhydraten eet dan heb je 9 van de 10x meteen voldoende natrium binnen. Eet je zo goed als geen havermout/volkorne brood e.d. tja dan is het misschien wel handig een snufje zout ergens bij te doen.
            Op dit moment eet ik geen brood en geen havermout, ik zit heel erg laag in de Koolydraten.
            Veel gerookte zalm, tonijn en kip, daar zit denk ik genoeg zout in.
            Is er een richtlijn voor toegestane hoeveelheid zout per dag, of moet dit gewoon ongeveer doen?

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
              Je weet dat je je natriuminname moet verdubbelen om te weten hoeveel zout je inneemt he?
              Nee dat wist ik niet....thnx

Comment

Volgens de weegclub mag je 6 gram zout per dag gebruiken

Comment

Haha,je bent wel in de ban van de weegclub.

Comment

Ze hadden in ieder geval een antwoord op mijn vraag
                    Is ook het enigste antwoord wat ik daar zal vinden.

Comment

Tenzij je in woestijnachtige omstandigheden leeft met een laag luchtvochtigheidsgehalte, veel wind en hoge temperaturen dan neem ik aan dat je genoeg zouten binnen krijgt. Het zit per slot van rekening al bijna overal in zoals Patricia al eerder terecht opmerkte. In welvaartslanden zoals Nederland neem je makkelijk al gauw te veel zout.
                      Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X