intermittent fasting

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Falstyr View Post
    Cube...dat is al heel lang achterhaald. Die mythe is hier ook meerdere malen ontkracht

what the hell..

dus dat is bs , terwijl hier van die gekken zeggen dat het wel daadwerkelijk zo is.

dus ik zou zeg maar 270 gram eiwit in zeg maar 3 maaltijden binnen een paar uur kunnen nemen?.

word steeds leuker dit haha.

Comment

Ik wil eerst een bron zien dat meer dan 50 gram eiwit wel word opgenomen en gebruikt word als aminozuren voor de spieren.

Comment

Originally posted by Cube View Post
        what the hell..

dus dat is bs , terwijl hier van die gekken zeggen dat het wel daadwerkelijk zo is.

dus ik zou zeg maar 270 gram eiwit in zeg maar 3 maaltijden binnen een paar uur kunnen nemen?.

word steeds leuker dit haha.
        Kan uitstekend.

Originally posted by LittleMofo View Post
        Ik wil eerst een bron zien dat meer dan 50 gram eiwit wel word opgenomen en gebruikt word als aminozuren voor de spieren.
        Laat mij maar een bron zien dat dat niet kan. Zo werkt de wetenschap namelijk. Jij hebt een stelling, die moet jij onderbouwen. Totdat bewezen is dat iets niet kan, kan het wel.

Daarnaast zijn er wel wat studies die aantonen dat mensen op minder maaltijden per dag een betere lichaamssamenstelling krijgen, dan wanneer ze even veel kcal over meer maaltijden eten.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Mijn bron is dat heel veel zeggen dat het niet kan, en heel weinig zeggen dat het wel kan. Dat is mijn bron. Van beide zullen wel geen bewijzen zijn dus niewmand weet het zeker denk ik, ik ga er dan mar van uit wat de meesten er over zeggen.

Mythe 4: Je lichaam kan maar een bepaalde hoeveelheid eiwitten per maaltijd verteren

Ergens in de loop der jaren heeft het idee dat een lichaam niet meer dan 30 gram eiwitten per maaltijd kan opnemen zich in de voedingswijsheden gewurmd.

Dat zijn bakerpraatjes.

Denk je nou echt dat Arnold Schwarzenegger groeide op niet meer dan 30 gram eiwitten elke drie uur, wat neerkomt op een stukje kipfilet van tussen de 100 en 130 gram bij elke maaltijd? Ik dacht het niet! Hoe je lichaam eiwitten verteert, en de hoeveelheid die je lichaam per maaltijd aankan, is afhankelijk van hoeveel je weegt en hoe hard je traint. Hoe meer je weegt, des te meer je nodig hebt; hoe harder je traint, hoe meer je nodig hebt.

Daar komt bij dat hoe meer je nodig hebt, des te meer je lichaam in staat is om te verteren, opnemen en omzetten naar spiermassa. Een man van 90 kg heeft, over het algemeen, meer eiwitten nodig dan iemand die maar 75 kg weegt, en bij zou ook meer moeten kunnen verteren per maaltijd. Verteerbaarheid is ook afhankelijk van de hoeveelheid eiwitten die je op regelmatige basis eet. Hoe meer eiwitten je regelmatig eet, des te beter je lichaam wordt in het verteren van maaltijden met grote hoeveelheden eiwitten.
          Het heeft verder dus ook met lichaamsgewicht en hoeveel men traind te maken
          Last edited by LittleMofo; 24-07-2009, 14:59.

Comment

Het verterings proces. Je hebt echt niet binnen 1-3 uur dat al je eiwitten verwerkt zijn en al in amino's beschikbaar voor de spieren. Dat duurt langer...7 uur is niet vreemd. En in die tijd heb je weer voeding naar binnen gewerkt met eiwitten. Dus je hebt intern zo wie zo al een overlapping van eiwit hoeveelheden. Dan kun je net zo goed de eiwitten in 1 maaltijd proppen wat het lichaam betreft.

Mensen met minder maaltijden op een dag met een betere en grotere verandering van lichaamssamenstelling (in positieve zin) die eten ook niet 35gr eiwitten per maaltijd maar een 70-100gr als het niet meer is. Dat is wel wat meer dan 30gr per 3 uur :P

Dat veel mensen het zeggen maakt het nog niet waar. En ja dat als je veel traint hebben de spieren meer amino's nodig. Dat is ook al old news :P Gasten als Cutler en Coleman moesten zoveel eiwitten eten dat ze het niet meer met vast voedsel kunnen bereiken. Wij doen met 5kg whey een half jaar...hij net een week.

En zo zijn er nog wel meer dingen. Je moet alleen weten waar te kijken.
            Dus iedereen die beweerd dat het lichaam maar 35-50gr per maaltijd kan verteren kan de pot op

Comment

Wat een wereldbron LM. Naast dat hij niet is te verifiëren, en geen enkele persoon met enige kennis van het lichaam die stelling ondersteunt, is het niet eens wetenschappelijk. Wereldbron, ben er echt van onder de indruk.
              "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

Comment

En andersom kan bij mij de pot op, want het gaat tog om hoeveel men kan verteren en erna ook gebruiken, eet je het te veel en word het niet meer goed verteerd schijt je het weer lekker uit.

Ik vreet zelf zo'n 250 gram eiwitten per dag en kan het ook makkelijk doen met de helft, alleen dan moet ik veer in vetten of carbs omhoog gaan wat niet hoeger hoeft. Zonder wetenschappelijke bron vertrouw ik dus niets wat nieuw word beweerd

Comment

LM, soms heb je echt geen flauw idee, en dan kun je beter niets zeggen.

sigpic

Comment

en jij ook niet, jij weet alles zogenaamd,
                    Ik zit al jaren in het vak, dus ik ga er van uit wat mij word verteld, en ben niet snel in voor iets nieuws zonder dat het ook echt daadwerkelijk bewezen is

Comment

So? Je gaat echt geen eiwitten uitschijten omdat je 1 maaltijd 100gr neemt. Het gaat om je totale dag inname. En zelfs dan schijt je het niet simpelweg uit. Wat je uitschijt zijn merendeels afvalstoffen niet onverteerd voedsel. In het ergste geval zet je vet aan, maar ook alleen als je totale kcal dag inname te hoog is. Kortom je loopt bull te verkopen kerel

Wat hier beweerd word is niet "nieuw". Dat word al een aantal jaren zo aangehouden tenzij er nieuwe info komt.

Comment

owh owh discussie met de general, die ga je verliezen.
                        Ik la seenzelfde discussie op dbb en daarin zei 3xl, die meestal redelijk goede post hebt eigenlijk hetzelfde als generalix.

Comment

Als je nu meteen die posts van 3xl opzoekt en linkt :P

Comment

Ik ga er niet meer op in zoalng er geen bron is dat het klopt dat iemand een kg kip kan verweken (de eiwitten) zelfde geld voor mijn kant dat het niet kan natuurlijk,
                            Deze dingen zijn geloof ik nooit echt wetenschappelijk onderzocht volgens mij, dus het blijft altijd nog speculeren
                            Last edited by LittleMofo; 24-07-2009, 15:10.

Comment

Protein, Part 1 - Definitions and Technical Background
                              Dat is de enige link die ik op "3xl + Proteine opname" kon vinden die ook nog werkte. Moeten maar weer wachten tot hij online is om die onderzoeken te delen. Dan zie je zelf dat wat je zegt grote bullshit is om je het gelooft of niet.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16779921
                              Dat onderzoek heeft het over totale dag inname en kun je wederom uit concluderen dat 30gr per maaltijd onzin is.
                              Last edited by Falstyr; 24-07-2009, 15:20.

Comment

Relationship between protein intake by one meal and urinary urea excretion in young male humans -- Inoue et al. 22 (1): 869.20 -- The FASEB Journal
                                Tada test met 50gr per maaltijd en nog steeds geen bewijs dat het de bovengrens is. Het lichaam maakt geen enge dingen aan waardoor het geen max 30gr aan kan.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X