buikspieren meisje

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• buikspieren meisje

Hallo allemaal,
    ik ben een meisje van 17 jaar en ik ben vorig jaar erg afgevallen.
    De reden is dat ik graag mijn buikspieren zichtbaar wilde hebben.
    Nu heb ik alleen nog steeds een dun laagje vet over mijn buikspieren heen, de bovenste zijn wel te zien en vanaf de zijkant kun je ook wel wat spieren zien maar toch is het vanaf de voorkant nog niet te zien.
    Toen ik naar de sportschool ging en ze mijn bf gingen meten (met zo'n weegschaal een huidplooi meter hadden ze niet:s) kwam dat op 10.7%... Dit is volgens mij behoorlijk laag, verder weeg ik zo'n 48-49 kilo en ben ik 1.69m.
    Nu is mijn vraag, hoe laag moet mijn bf zijn voordat je mijn buikspieren ziet?
    En om dat laagje vet weg te trainen moet ik dan juist meer cardio gaan doen of toch maar meer buikspieroefeningen (waarvan ik weet dat dit geen vet verbrand)?

Alvast bedankt,

10,7... Vind ik toch te laag voor een vrouw :s

Maar om alle abs te zien ga je toch nog lager moeten gaan en wat abs trainen dat ze dikker worden. Pas wel op als je te laag gaat als vrouw je hormonen tilt slaan en je problemen kan krijgen.
    The only way to make your dreams come true is WAKING UP

Status: @Onderhoud

Comment

Als vrouw zijnde zou ik niet lager gaan met m'n BF.
      Gewoon blijven trainen tot ze wat groter en dikker worden, dan zul je ze vanzelf beter gaan zien.

Comment

Op het percentage waar jij nu op zit zou je ze in principe al moeten zien, mits je daar natuurlijk wat spieren hebt zitten. 10,7% is trouwens idd wel heel laag voor een vrouw.
        Owner of the Iron Playground.

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
          Als vrouw zijnde zou ik niet lager gaan met m'n BF.
          Gewoon blijven trainen tot ze wat groter en dikker worden, dan zul je ze vanzelf beter gaan zien.
          Maar toch heb ik het gevoel dat daar nog wel een beetje buikvet overheen zit:s

Comment

Originally posted by flurrie View Post
            Het meeste vet zit rond je middel en is daarom ook erg hardnekkig. Toch denk ik niet dat het slim is om op jouw vetpercentage (als het klopt) nog verder te cutten. Het beste wat je kan doen is nu boven behoefte eten, spieren opbouwen, en daarna cutten.
            @ ketIF

Comment

Bij 10,7% had je al lang je buikspieren moeten zien. Die breken ongeveer bij 14% door. Lager dan 14% gaan is ook ongezond voor een vrouw, zeker voor langere duur. Je menstuatie blijft uit en dat soort dingen.

Als jij erg bent afgevallen, kan het ook huid zijn. Geef je lichaam een (half) jaartje om bij te trekken. Je bent 17, dus je huid trekt nog relatief snel bij.

Comment

Wanneer je buikspieren groter en dikker worden zullen deze jou overtollige vet verdrijven omdat jou spieren de ruimte willen hebben.

Comment

1.69 en 48-49 kg.. klinkt alsof je een dieet hebt gevolgd zonder je te bekommeren om spierbehoud. Waarom ga je niet op kracht trainen? Daarvan krijg je de meeste vorm in je lichaam.
                  Life's what you make it!

Comment

Originally posted by sis View Post
                    1.69 en 48-49 kg.. klinkt alsof je een dieet hebt gevolgd zonder je te bekommeren om spierbehoud. Waarom ga je niet op kracht trainen? Daarvan krijg je de meeste vorm in je lichaam.
                    Hier ben ik ook serieus mee bezig.
                    Ik hou het basisschema aan dat op deze site voor beginners staat gepost, alleen ik kan niet naar de sportschool dus ik doe zoveel mogelijk thuis.
                    Ik doe het om de dag.
                    Verder heb ik me ook verdiept in voeding want je heb natuurlijk gelijk en ik eet momenteel ook veel te weinig, dus ik ben nu elke keer aan het opvoeren zodat mijn lichaam went aan meer eten (ik begon zeg maar met 500 kcal... jah ik weet het crashdieet).
                    Ik neem dan ook vooral eiwitten, maar ik ben bang dat als ik in eens meer ga eten mijn lichaam alles om gaat zetten in vet (want mijn lichaam zit dus nog steeds in een soort spaarstand), dus bouw ik het rustig op.
                    Ik zou normaal zo'n 1800 kcal nodig hebben geloof ik maar als ik weer naar school ga dan fiets ik elke dag 11 km heen en 11 km terug wandel ik zo'n 3 keer in de week 10 km, loop wel eens hard en heb nog sport op school dus dan zal mijn verbranding nog wel hoger zitten.

Maar op het moment ben ik dus wel bezig met spieropbouw...

Comment

Hier ben ik ook serieus mee bezig.
                      Ik hou het basisschema aan dat op deze site voor beginners staat gepost, alleen ik kan niet naar de sportschool dus ik doe zoveel mogelijk thuis.
                      Ik doe het om de dag.
                      Verder heb ik me ook verdiept in voeding want je heb natuurlijk gelijk en ik eet momenteel ook veel te weinig, dus ik ben nu elke keer aan het opvoeren zodat mijn lichaam went aan meer eten (ik begon zeg maar met 500 kcal... jah ik weet het crashdieet).
                      Ik neem dan ook vooral eiwitten, maar ik ben bang dat als ik in eens meer ga eten mijn lichaam alles om gaat zetten in vet (want mijn lichaam zit dus nog steeds in een soort spaarstand), dus bouw ik het rustig op.
                      Ik zou normaal zo'n 1800 kcal nodig hebben geloof ik maar als ik weer naar school ga dan fiets ik elke dag 11 km heen en 11 km terug wandel ik zo'n 3 keer in de week 10 km, loop wel eens hard en heb nog sport op school dus dan zal mijn verbranding nog wel hoger zitten.

Maar op het moment ben ik dus wel bezig met spieropbouw...
                      Thuis trainen kan goed hoor.. Als je je verdiept hebt in voeding neem ik aan dat je je behoefte enzo hebt uitgerekend..? en wat eet je zoal nu dan? heb je al een voedingsschema gemaakt?

Gewoon zoals hierboven ook al gezegt is blijven trainen.. ik zou ook zeker niet lager in BF% gaan..

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X