hulp nodig please..!!!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hulp nodig please..!!!!

hallo,

ik heb een nieuwe traningsschema opgesteld en wou nu voor het eerst
    een voedingschema opstellen alleen heb ik op een paar website's gekeken en ik en er niet zo zeker van of die waardes kloppen.
    mijn vraag is: hoe doen jullie dat met voedingwaardes waar halen jullie het vandaan? en bij welke site's rekenen jullie je voedingsbehoedt uit. en ja ik heb de stickies al gelezen
    alvast bedankt
    Last edited by Ceza; 02-10-2009, 23:26.

Vaak wordt het volgende aangeraden:
    Voedingsbehoefte (kcal) berekenen hier: Voedingsbehoefte.nl - Trainingsschema's, Afvallen, Aankomen, Sporten
    Opsplitsing in KEV verschilt of je wilt afvallen of niet.
    Voor afvallen wordt hier vaak aangeraden:
    (1) Neem de berekende voedingsbehoefte minus ongeveer 500 kcal.
    (2) 2 a 3 gram eiwit per kg lichaamsgewicht (eventueel 2 a 3 gram per kg vetvrije massa als je vetpercentage erg hoog is).
    (3) 50 a 70 gram vet.
    (4) de overgebleven kcal besteden aan koolhydraten.
    Ben je niet aan het afvallen:
    (1) Neem de berekende voedingsbehoefte (eventueel plus ongeveer 500 kcal als je wilt aankomen).
    (2) 2 a 3 gram eiwit per kg lichaamsgewicht.
    (3) 20% van de kcal besteden aan vet.

De uitkomst probeer je een tijdje en hou je gewicht in de gaten. Gaat het niet helemaal zoals je had verwacht dan moet je een beetje bijstellen. We zijn allemaal anders dus er zijn richtlijnen maar geen wetten.
    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
      Vaak wordt het volgende aangeraden:
      Voedingsbehoefte (kcal) berekenen hier: Voedingsbehoefte.nl - Trainingsschema's, Afvallen, Aankomen, Sporten
      Opsplitsing in KEV verschilt of je wilt afvallen of niet.
      Voor afvallen wordt hier vaak aangeraden:
      (1) Neem de berekende voedingsbehoefte minus ongeveer 500 kcal.
      (2) 2 a 3 gram eiwit per kg lichaamsgewicht (eventueel 2 a 3 gram per kg vetvrije massa als je vetpercentage erg hoog is).
      (3) 50 a 70 gram vet.
      Ben je niet aan het afvallen:
      (1) Neem de berekende voedingsbehoefte (eventueel plus ongeveer 500 kcal als je wilt aankomen).
      (2) 2 a 3 gram eiwit per kg lichaamsgewicht.
      (3) 20% van de kcal besteden aan vet.

De uitkomst probeer je een tijdje en hou je gewicht in de gaten. Gaat het niet helemaal zoals je had verwacht dan moet je een beetje bijstellen. We zijn allemaal anders dus er zijn richtlijnen maar geen wetten.
      zou 30% procent doen.

Comment

Ik bereken de waarden hier:

Voedingswaarde van voedingsmiddelen

Succes!
        Stats: 33 jaar, 78 kg, 1,76, bf: 14%.
        DL 120, SQ 110, BP 90.

Comment

Het beste is om de waarden van het produkt zelf te nemen. Ik bedoel dat de waarden meestal op het pak vermeld staan. De voedingswaarden verschillen nogal eens van site tot site. Mocht het echt nergens te vinden zijn op de fles, pak, blik of wat dan ook is een voedingswaarden-site zoals hierboven erg nuttig.

Comment

Originally posted by Snuff-Sann View Post
            Het beste is om de waarden van het produkt zelf te nemen. Ik bedoel dat de waarden meestal op het pak vermeld staan. De voedingswaarden verschillen nogal eens van site tot site. Mocht het echt nergens te vinden zijn op de fles, pak, blik of wat dan ook is een voedingswaarden-site zoals hierboven erg nuttig.

Kan inderdaad nog wel eens schelen maar het verschil is dan zo weinig dat dat te verwaarlozen is.
            Zal voor ons denk ik niet uitmaken.
            ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Ashley View Post
              Kan inderdaad nog wel eens schelen maar het verschil is dan zo weinig dat dat te verwaarlozen is.
              Zal voor ons denk ik niet uitmaken.
              Maakt ook niet zoveel uit. Het is maar n richtlijn. Vanuit de richtlijn ga je het weer bekijken. Spiegel en weegschaal die liegen niet

Comment

Download Eetmeter2002 om je eetschema in te maken.

Comment

Na herlezen van je vraag zie ik dat mijn eerste antwoord niet helemaal was waar je naar vroeg. Ik doe hetzelfde als Snuff-sann, lees de verpakking:
                  Originally posted by Snuff-Sann View Post
                  Soms staat het er niet op. Of bij zaken als groente en fruit is er geen label. In dat geval gebruik ik deze website: Snoopy's Calorieëntabel Daarnaast heb ik een boek met foto's en voedingswaarden van Japanse/Aziatische produkten.
                  Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

ik bedank iedereen die tot nu toe gereageerd heeft.
                    meer reacties zijn natuurlijk welkom.

Comment

Originally posted by Knulletje View Post
                      Maakt ook niet zoveel uit. Het is maar n richtlijn. Vanuit de richtlijn ga je het weer bekijken. Spiegel en weegschaal die liegen niet

En je broeken, die liegen ook niet.
                      ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Ceza View Post
                        hallo,

ik heb een nieuwe traningsschema opgesteld en wou nu voor het eerst
                        een voedingschema opstellen alleen heb ik op een paar website's gekeken en ik en er niet zo zeker van of die waardes kloppen.
                        mijn vraag is: hoe doen jullie dat met voedingwaardes waar halen jullie het vandaan? en bij welke site's rekenen jullie je voedingsbehoedt uit. en ja ik heb de stickies al gelezen
                        alvast bedankt
                        Gebruik het bestand uit deze topic als basis. Veel succes !

http://forum.bodynet.nl/trainingslog...tml#post577508
                        44jr, 182 cm, 90 kg, bf 18%, bp2x85 sq8x120 dl4x110, lp 7*190,- cutten
                        ....

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X