Refeed verplicht? En suikers en afvallen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Refeed verplicht? En suikers en afvallen

Hoi,

Ik heb al een maand lang geen refeed meer gehad, of een junkdag. Is het VERPLICHT/VERSTANDIG om een refeed te houden, puur als je kijkt naar vetverbranding? Ik voel me namelijk prima en ik zie geen reden om een refeed/junkdag te houden...

Wat ik me ook afvroeg: ik heb begrepen dat het eigenlijk allemaal draait om de calorieën die je binnen krijgt en wat je dan verbrand. Maar macronutriënten zijn ook erg belangrijk. Toch vraag ik me af of het in de cut erg is om suiker binnen te krijgen, want ik gebruik elke dag 600ml magere melk voor bambix, en ik eet 500gr magere kwark. Hier zit dus bijv. suikers in! Net zoals in cashewnoten...

Gr.

Maakt niet zoveel uit of je suikers binnen krijgt, maar niet te veel, als het maar past allemaal.
    En een refeed dag is niet verplicht, als je merkt dat je weinig vet meer kwijt raakt kan je het doen.

Je kan er overigens met de zoekfunctie wel genoeg over vinden.
    Groeten

Comment

in mijn opinie is een refeed dag noodzakelijk om je verbranding op peil te houden. Minimaal eens per 3 weken
      You can not become LEGenDArY without Legday

Comment

Is niet nodig of verplicht.
        Als jij behoefte aan suikers of vet hebt neem je dat gewoon 1x per week of 1x per weken.
        Je zegt het zelf al, je krijgt suikers genoeg binnen met je voeding die je nu tot je neemt. Dus een refeeddag is niet noodzakelijk maar wel lekker om de sleur er een beetje uit te halen.
        ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Grappig. Niet om jullie te beledigen, maar ik krijg drie verschillende meningen op tafel gelegd. Welke kunnen jullie wetenschappelijk onderbouwen? Mwa, ik zal eens de searchfunctie gebruiken

Iig hartstikke bedankt voor de reacties die ik tot nu toe heb gekregen.

Comment

Voeding en idee over de voeding word steeds veranderd.. Kijk s naar de gebroeders Saxon ook geen lullige jongens in hun tijd.. Ontbijt: 24 eieren- 3 pond gerookte bacon- Porridge met room en honing- Thee met veel suiker... Middagmaaltijd: 4,5 kg vlees- Groenten- Zoet fruit- Zoete cake- Salade- Thee met veel suiker- Zoete pudding- Cacao- Geklopte room.... Avondmaaltijd: Koud vlees- Gerookte vis- Veel boter Kaas en Bier... Of Hoffmans Gain Weight Poeder (soja basis) 2 liter melk-2 koppen magere melkpoeder- 2 rauwe eieren- 4 eetlepels pindanotenboter- 1/2 stuk roomijs- 1 banaan- 4 eetlepels melkpoeder met moutexstract- 6 eetlepels mais siroop.. Voor hun wedstrijden lieten ze alleen de koohydraten uit hun voeding, zoals melk en room... Bizar toch?

Comment

Ok, ik waag een poging.
              onderstaande heeft weinig te maken met jouw vraag, maar het antwoord zit wel subtiel verwerkt in onderstaande.

"Perhaps one of the longest standing dogmas in the weight loss and bodybuilding world is the absolute necessity of eating frequently for various reasons. Specific to weight loss, how many times have you heard something along the lines of “Eating 6 times per day stokes the metabolic fire.” or “You must eat 6 times per day to lose fat effectively.” or “Skipping even one meal per day will slow your metabolic rate and you’ll hoard fat.” Probably a lot
              Well, guess what. The idea is primarily based on awful observational studies and direct research (where meal frequency is varied within the context of an identical number of calories under controlled conditions) says that it’s all basically nonsense. The basic premise came, essentially out of a misunderstanding of the thermic effect of food (TEF) also called dietary induced thermogenesis (DIT) which are the calories burned in processing of the food you eat.
              While TEF differs for the different nutrients, on average it constitutes about 10% of a typical mixed diet (this varies between nutrients and slight differences may be seen with extreme variations in macronutrient intake). So every time you eat, your metabolic rate goes up a little bit due to TEF
              Aha! Eat more frequently and metabolic rate goes up more, right? Because you’re stimulating TEF more often. Well, no. Here’s why:
              Say we have two people, both eating the same 3000 calories per day from identical macronutrients. One eats 6 meals of 500 calories/meal while the other eats 3 meals of 1000 calories/meal and we’ll assume a TEF of 10%. So the first will have a TEF of 50 calories (10% of 500) 6 times/day. The second will have a TEF of 100 calories (10% of 1000 calories) 3 times/day. Well, 6X50 = 300 calories/day and 3X100 = 300 calories/day. There’s no difference.
              Of course, if you increase food intake from, say, 1500 calories to 2000 calories, you will burn more with TEF; but this has nothing to do with meal frequency per se, it has to do with eating more food"

Ok, door dus te refeeden, gaat je bmr weer iets omhoog. Maar je gaat ook langzamer vet verliezen omdat je op de refeed meer kcal nuttigt. Een normale refeed waar je gewoon meer gaat eten is denk ik dan ook niet echt nodig. maaaar, Het gaat er volgens mij dus meer om hoe jouw reguliere dieet eruit ziet, en hoe je ervoor kan zorgen dat jouw refeed eruit ziet zodat jij deze in jouw voordeel kan gebruiken.

Zo gebruiken principes als carb cycling, keto, UD2.0, bodyopus en vele andere methoden een refeed om de voordelen van de refeed te gebruiken, zonder dat de nadelen een significante rol gaan spelen. (bijv door depletion training, laag vet op hoge koolhydraat dag etc etc.)

Dus als je gewoon meer gaat eten en eventueel junken (zoals ik uit jouw verhaal kan opmaken), dan ben ik van mening dat je er niet echt voordeel uit gaat halen. (maar het is wel degelijk mogelijk om de voordelen van een refeed zo goed mogelijk te benutten, zonder last te hebben van de nadelen.)

succes
              More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

daarbij wil ik nog zeggen dat:
                ik het kan vinden in de reactie van revius en ashley.

de toevoeging van bilo ben ik het niet mee eens, en de reactie van knulletje is niet echt relevant aangezien we het hebben over zware AS gebruikers met hele goede genen. Dit is niet te vergelijken met de reguliere naturel trainende sporter.
                More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Refeed is niet verplicht zolang je vooruitgaat. Het idee is tot de grens te gaan, en dan de boel weer aan te trappen om vooruit te gaan.

En suikers kunnen best in je dieet. Je wordt er alleen wat vochtig van, dus echt ripped ga je er doorgaans niet door staan.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                    daarbij wil ik nog zeggen dat:
                    ik het kan vinden in de reactie van revius en ashley.

de toevoeging van bilo ben ik het niet mee eens, en de reactie van knulletje is niet echt relevant aangezien we het hebben over zware AS gebruikers met hele goede genen. Dit is niet te vergelijken met de reguliere naturel trainende sporter.
                    Is niet helemaal waar hoor. Gebroeders Saxon dateert uit 1890.. Ik geloof niet dat ze toen zoveel gebruikten toch? Ik denk zelfs dat die mannen ook naturel waren...

Comment

hmm knulletje, dan is die opmerking over as misschien onterecht, maar dat weten we niet. wat ik wel weet is dat ze dan een hele goede aanleg hadden en genetisch superieur zijn. (dan hoef je idd niet zo strict te eten en toch behaal je goed resultaat).

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                        Refeed is niet verplicht zolang je vooruitgaat. Het idee is tot de grens te gaan, en dan de boel weer aan te trappen om vooruit te gaan.

En suikers kunnen best in je dieet. Je wordt er alleen wat vochtig van, dus echt ripped ga je er doorgaans niet door staan.
                        Oke, ik sta nu op 14% en ik wil richting 12%.

Wat kan ik dan wel eten om nog weinig suikers binnen te krijgen? In cashewnoten zitten suikers, in magere kwark, in magere melk, en dat zijn voor mij belangrijke producten waarvan ik niet eens weet door wat ik dit kan vervangen en wat dus beter is.

Zie hier mijn eetschema: http://i33.tinypic.com/1111lsi.jpg

Comment

Aan beweging doe ik:

• Bijna elke dag langer dan een uur fietsen
                          • Drie keer in de week minimaal 30 minuten hardlopen.
                          • Veel lopen op mijn werk en op school
                          • En sinds twee weken train ik met dumbells en lichaamsgewicht de volgende spiergroepen: triceps, alle schouder koppen, biceps, bovenrug, en borst. Omdat ik thuis train en geen tijd en geld heb om naar de sportschool te gaan, beschik ik helaas nog niet over de mogelijkheden om te squaten en deadliften, terwijl ik daar van vroegah hele goeie herinneringen aan heb. Maar als ik mijn benen train kan ik de dag daarna bijv. niet hardlopen, waardoor mijn hele schema in de war raakt. Ik wil immers overbelasting voorkomen, en zeker in de cut ben je daar gevoelig voor. En hardlopen moet ik gewoon 1x in de twee dagen doen...

Ik ben 19 jaar oud, ik weeg 89,70 kg, ben 1.99cm lang. Volgens caloriecalculator.nl is dit wat ik met redelijke beweging op een dag nodig heb: BMI: 22.73 Uw BMI BMI Categorie: Gezond gewicht BMR: 2164 calorieen Base Metabolic Rate: De hoeveelheid calorieen die u verbrandt als u absoluut niets doet. TDEE: 2976 calorieenDe hoeveelheid calorieeen die u verbrandt gebaseerd op uw levensstijl.

En dit is mijn eetschema: http://i33.tinypic.com/1111lsi.jpg

Ik volg het warriordieet: in de ochtend een bord bambix met havermout, 500gr magere kwark met fruit en een makreeltje. Overdag eet ik twee handen met ongezouten cashewnoten, en in de avond eet ik de rest (twee borden bambix met havermout, en groentes, kip, pangasiusfilet, en verse tomatensaus)

Zo eet ik ong. al een kleine twee weken. Het verschil met mijn vorige eetschema´s is dat ik minder koolhydraten ben gaan eten, en meer eiwtten.
                          Enige waar ik variatie in gooi, zijn de groentes en de fruit, maar ik hou me aan de aantal calorieën, want dat is immers waar het om draait toch?

Sinds deze week ben ik begonnen aan de volgende supplementen:

• BCAA Xtra: voor de training thuis.
                          • Glutamine
                          • L-carnitine
                          • Smartshop Yohimbe
                          • 7-Phenyl Stack
                          • Magnesium

En gebruikte ik al jaren aan supplementen het volgende:

• Visolie (1 capsule per dag)
                          • Spirulina

Wat kan ik nog meer doen om beter en sneller af te vallen?

Een refeed heb ik echt al een maand lang niet meer gedaan, en het zou misschien goed zijn voor een keertje om 100 kcal volkoren pasta aan mijn schema toe te voegen, maar verneuk ik de boel daar niet mee? Ik eet immers al behoorlijk veel, maar ik sport dan ook veel (vind ik)

Het benen trainen gaat helaas niet, en ik zou echt niet weten wanneer ik dat zou moeten doen. Hardlopen MOET ik gewoon zoveel mogelijk doen (drie keer in de week) Om niet te veranderen in een wrak, want dat word ik als niet meer aan hardlopen doe.

Tja, verder zou ik misschien meer geduld moeten hebben
                          alleen raak ik aan het twijfelen wanneer ik lees hoe men binnen een paar weken van 14% bodyfat zakken naar 12%...
                          Ieder lichaam is anders, maar toch denk ik soms dat ik nog te weinig doe.

Wat ook een grote rol meespeelt is dat ik een ander half jaar ben gestopt met krachttraining. Daarvoor was ik heel fanatiek bezig met het trainen van alle spiergroepen. Zelfs mijn nek trainde ik speciaal op 16-jarig leeftijd. Maar toen ontdekte ik de helpende werking van het hardlopen, en verloor ik me daarin in plaats in krachttraining. Geestelijk doet het veel met mij, hardlopen, maar voor het lichaam betekent het weinig helaas. Voor mijn lichaam in ieder geval Wat doe ik fout? Wat doe ik goed? Wat kan beter?

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                            hmm knulletje, dan is die opmerking over as misschien onterecht, maar dat weten we niet. wat ik wel weet is dat ze dan een hele goede aanleg hadden en genetisch superieur zijn. (dan hoef je idd niet zo strict te eten en toch behaal je goed resultaat).
                            Ja dat moet haast wel, als ik zo gaat vreten zal ik best zwaarder worden. Ik denk het meest groei op mn buik en wangen hahahaha... Zo gingen bijna alle bodybuilders eten indertijd... Ik wilde alleen maar aangeven, als je het vandaag weet en doed denkt te doen: is het morgen ouderwets en glad verkeerd... Het is nu wel anders, en bodybuilders worden veel groter en zwaarder. Komt ook wel door betere berekeningen van de voeding natuurlijk...

Comment

Originally posted by Mindgamer View Post
                              Hoi,

Ik heb al een maand lang geen refeed meer gehad, of een junkdag. Is het VERPLICHT/VERSTANDIG om een refeed te houden, puur als je kijkt naar vetverbranding? Ik voel me namelijk prima en ik zie geen reden om een refeed/junkdag te houden...
                              Re-feeds heb je regelmatig nodig om je metabolisme op gang te houden. Je metabolisme stelt zich in op de kcal die je eet als je lange tijd onder onderhoud gaat eten dan past hij zich aan. Je gaat dan minder verbranden. Dus ja een re-feed met regelmaat is belangrijk. Helemaal om de 2-3 maanden even een week of 2 op onderhoud of net er boven eten is geen slecht idee. Je zal alleen maar een boost qua verbranding krijgen.

Wat ik me ook afvroeg: ik heb begrepen dat het eigenlijk allemaal draait om de calorieën die je binnen krijgt en wat je dan verbrand. Maar macronutriënten zijn ook erg belangrijk. Toch vraag ik me af of het in de cut erg is om suiker binnen te krijgen, want ik gebruik elke dag 600ml magere melk voor bambix, en ik eet 500gr magere kwark. Hier zit dus bijv. suikers in! Net zoals in cashewnoten....
                              Tijdens een cut moet je zo min mogelijk koolhydraten zien te eten. En als je koolhydraten eet moet je complexe nemen. Deze kan je lichaam langer op teren en geven een geleiderlijke afgifte qua insuline. Suikers zijn snelle koolhydraten en zorgen voor onnodige insuline pieken en moet je ten alle tijden zien te mijden. Tenzij het direct na een work-out is in de vorm van dextro of een stuk fruit.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X