IF cut log

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• IF cut log

Tijd om weer af te slanken, ben het afgelopen half jaar een goede 15 kilo aangekomen. Weeg nu 107 kilo, vetpercentage rond de 25-30%. Ben 1 meter 90. Het is tijd om weer in shape te komen, vandaar deze cutlog die ik van plan ben minimaal 3 maanden bij te houden. Dus tot ongeveer 1 Juni.

Ik ga proberen om regelmatig te vasten 4 of 5 keer per week. Met een feeding window van 8 uur, dus Leangains stijl. Ook wil ik hier opschrijven wat ik eet, en wat ik doe aan beweging. De dagen dat ik aan KT doe zal ik koolhydraten eten gecombineerd met weinig vet en gemmidelde eiwitten. En de dagen dat ik niets doe of alleen cardio zal ik veel vet, weinig koolhydraten en gemmideld eiwit eten.

Ik vind het moeilijk om vol te houden, vaak begin ik 2 weken enthousiast en dan kap ik ermee, het is tijd om dat te voorkomen. Na heel veel verwarring van allerlei filosofieën over dieet, wat is goed, wat is slecht ben ik tot deze conclusie gekomen. Ik deel het principe dat een calorie een calorie is, en dat het oke is om bijvoorbeeld iets lekkers(zoetigheid, alcohol, SIN SIN SIN ) te eten zolang je de totale calorien maar laag houd. Het gaat naar mijn inziens over de algemene trend in je voedingspatroon, of die wekelijks gezien zoveel duizend calorien onder of boven mijn persoonlijke grens zit. Ik zal ook bewust iets eten als ik er echt trek in heb, maar zal altijd mijn caloriebalans in mijn achterhoofd houden. De reden hiervoor is simpelweg omdat ik weet als ik te streng ben dat ik toch zal falen.

Mijn IDEAL is om wekelijks 1 kilo kwijt te raken, en dus in 3 maanden ongeveer 12 kilo lichter te worden. Mijn dagelijkse calorie inname zal rond de 1500 calorien zijn op dagen high fat dagen, en wellicht iets hoger op dagen dat ik train.

Wat betreft training, ik doe een 3 day split, bestaande uit:
    1. Borst -Triceps - buik
    2. Rug - Biceps - buik
    3. Benen

Ook wil ik nog 1 of 2 keer per week gaan rennen.

Ik weet alleen niet echt goed waar ik mijn schouders tussen moet plaatsen? Train je die niet al automatisch mee met rug/borst? Of is het toch verstandig om nog wat schouders te doen bij de benendag bijvoorbeeld ?

Sommigen zullen mijn calorie inname veel te laag vinden, maar ik spreek uit de praktijk en ben van mening dat dit naar mijn inziens de enige manier is om een beetje vlot lichter te worden. Volgens de Katch-Mcardle formule is mijn BMR 2000 calorien. Vandaar de 1500 kcal, is dus minus 500 van mijn BMR. Ik zie het trainen en cardio als extra calorien die verbrand zijn, en neem ik dus niet mee.

Originally posted by yyyounes View Post

Sommigen zullen mijn calorie inname veel te laag vinden, maar ik spreek uit de praktijk en ben van mening dat dit naar mijn inziens de enige manier is om een beetje vlot lichter te worden.

Waarom niet gelijk Sonja Bakkeren???

Stel jezelf gelijk in het daarvoor bestemde topic even voor en als je dan toch bezig bent, lees de stickys even door.........
    .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
    There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
      Waarom niet gelijk Sonja Bakkeren???

Stel jezelf gelijk in het daarvoor bestemde topic even voor en als je dan toch bezig bent, lees de stickys even door.........
      Naar mijn idee is er niets mis met het idee achter sonja bakker. Vind alleen dat er bij dat programma te veel suiker en kh wordt gegeten, daarnaast te weinig eiwitten en vetten. En er wordt niets gedaan aan fysiek training.

Comment

Goed gameplan. Zou alleen niet zo laag in je kcal gaan overigens, niet op jouw vp al. Is nog helemaal niet nodig. Overigens, je BMR is wat je lichaam verbruikt als je de hele dag letterlijk niks zou doen.

En met SB is een hele hoop mis. Als je zo laag in je kcal gaat, ga je hoogstwaarschijnlijk inleveren aan micronutriënten, zeker als je mensen zelf laat samenstellen wat ze eten, en dan sultana's ook goed rekent.
        Daarnaast is een dieet een tijdelijk iets. En dat betekent dat je ook periodiek je lichaam weer een boost moet geven, bijvoorbeeld door junkdagen, een week op onderhoud etc. Dat voorkomt ook meteen gejo-jo.
        "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by yyyounes View Post
          Naar mijn idee is er niets mis met het idee achter sonja bakker. Vind alleen dat er bij dat programma te veel suiker en kh wordt gegeten, daarnaast te weinig eiwitten en vetten. En er wordt niets gedaan aan fysiek training.
          Oftewel slecht, de minpunten die je noemt vind ik nogal wat.

Comment

Originally posted by Tommyy View Post
            Oftewel slecht, de minpunten die je noemt vind ik nogal wat.
            haha ja dat klopt SLECHT
            met het idee erachter doel ik eigenlijk ook alleen op calories in/vs out

Comment

Lijkt me logisch, wil je afvallen dan moet je minder eten dan je nodig hebt, zo werkt dat met elk dieet.

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                Goed gameplan. Zou alleen niet zo laag in je kcal gaan overigens, niet op jouw vp al. Is nog helemaal niet nodig. Overigens, je BMR is wat je lichaam verbruikt als je de hele dag letterlijk niks zou doen.

En met SB is een hele hoop mis. Als je zo laag in je kcal gaat, ga je hoogstwaarschijnlijk inleveren aan micronutriënten, zeker als je mensen zelf laat samenstellen wat ze eten, en dan sultana's ook goed rekent.
                Daarnaast is een dieet een tijdelijk iets. En dat betekent dat je ook periodiek je lichaam weer een boost moet geven, bijvoorbeeld door junkdagen, een week op onderhoud etc. Dat voorkomt ook meteen gejo-jo.
                Jah, het idee is ook om op KT dagen meer te eten, eigenlijk om de dag overfeeden/underfeeden, maar totaal gezien(week) zou ik dan minus de 7000 kcal moeten zitten. En dit word erg lastig als ik bijvoorbeeld 2500 kcal zou eten elke dag in de cut.
                Ben ervan op de hoogte dat BMR is wat je verbruikt als ik niets doen, ik ga het gewoon zo proberen, als ik meer honger heb zal ik meer calorien gaan eten. en dan waarschijnlijk PWO.
                Thanks for input

Comment

1500kcal is bijna de helft van wat je nomaal nodig zou hebben kerel.
                  Je zal snel afvallen maar dat hou ook snel weer op.
                  Who's the Chef

Comment

Op jouw vetpercentage hoef je echt zo diep niet te gaan om af te vallen. Je lichaam wil die kilo's graag kwijt. Dieper gaan verhoogt wel het tempo, maar dat verband is niet lineair, en je raakt eerder een plateau. En je kunt gewoon lekker rustig doordiëten en dat hele plateau vergeten tot een procent of 15.
                    "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Ziet er niet slecht uit.

Maar zoals de meesten al zeggen, toch wel erg laag in kcal... Ik ga soms ook 800kcal onder behoefte maar dit hoogstens 2 dagen per week. Ik denk dat het daarom beter is als je wat afwisselt, kijk daarom eens naar carb cyclen ofzo.

Ook oppassen met alcohol. Het is goed dat je naar totaal kcal inname kijkt, maar alcohol doet in tegelstelling tot voeding erg veel slechte dingen.

Succes!
                      @ ketIF

Comment

Hieronder mijn dagvoeding
                        Non-WO day, 40 minuten hardgelopen
                        Attached Files

Comment

Ik wil je niet afzeiken ofzo. Maar mischien heb je veel meer aan een ordinair -500 kcal cut dieet. Dat durf ik eigenlijk wel met zekerheid te zeggen. Dit is gewoon een crash-dieet. Ik zou zeggen, lees de zomersticky eens door als je dat al niet gedaan hebt.
                          The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Originally posted by sch00m View Post
                            Ik wil je niet afzeiken ofzo. Maar mischien heb je veel meer aan een ordinair -500 kcal cut dieet. Dat durf ik eigenlijk wel met zekerheid te zeggen. Dit is gewoon een crash-dieet. Ik zou zeggen, lees de zomersticky eens door als je dat al niet gedaan hebt.
                            Ey schoom,

No offense taken Ik weet het ik weet het, ik weet ...dat dit niet de reguliere weg is, maar ik eet ook niet 6x per dag en noem maar.. Morgen eet ik 2500-3000 kcal dag daarna weer 1500.. en zo gaat t door afhankelijk van mijn activiteit.

Comment

Ben heel erg benieuwd hoe het je af gaat.
                              The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X