Carb cycling

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Carb cycling

Ik heb pas een artikel gelezen over "carb cycling". Ik weet op een aantal punten na wat de bedoeling is van "carb cycling"; opzetting en hoeveelheid van voedsel. Ik hoop dat iedereen mij hiermee kan helpen.

Ik ben van plan om op Ma en Do UB en op Di en Vrij 2x LB te trainen, daarnaast wil ik op Ma, Wo, Vrij en Za nog 25 minuten cardio doen (HIIT, opwarming en afkoeling bijgerekend). Zondag zal mijn rustdag zijn, dan train ik helemaal niet. Alleen weet ik nu niet precies op welke dagen ik high/medium/low carb moet eten. Ik wil ongeveer rond de 5-8 kg spiermassa bouwen. Wat is volgens iedereen het beste?

Hier is een schema die ik gister in elkaar heb gezet, natuurlijk is dit helemaal fout sinds ik geen ervaring hiermee heb. :P Je zult ook zien dat ik er dagen bij heb gezet, maar dat is gewoon een gok.

Samenvatting:
    Ma: UB, 25 minuten cardio (HIIT) (? carb)
    Di: LB (? carb)
    Wo: 25 minuten cardio (HIIT) (? carb)
    Do: UB, 25 minuten cardio (HIIT) (? carb)
    Vrij: LB (? carb)
    Za: 25 minuten cardio (HIIT) (? carb)
    Zo: rustdag (? carb)

Overige informatie:
    - Lichaamsgewicht: 70 KG
    - Lichaamsvet percentage: 8.3%
    - Totale dagelijkse energiebehoefte: 2656 kcal
    - Dagelijkse behoefte eiwitten: 175 Gram
    - Dagelijkse behoefte vetten: 59 Gram
    - Dagelijkse behoefte koolhydraten: 390 Gram
    - Ik volg op dit moment een schema voor spiermassa.

Nog meer vragen?

Bedankt voor jullie tijd.
    Attached Files

8.3 procent vet en dan 4x in de week cardio om spiermass te gainen? ik snap het niet helemaal
    sq 150- dl 2x180- be paused 110 - pp - 92.5

Comment

Stoppen met cardio en vreten

Comment

Ik zou ook de cardio even weg laten kijken hoe je "zonder" cardio gained gaat dit te hard dan --> cardio

Comment

Als je doel gainen is, inderdaad vreten/trainen /rust zijn de keywoorden.....
          Cardio eruit laten, vetten omhoog schroeven (100/120 gram), eiwitten omhoog schroeven (200/225 gram) en de kh's omhoog schroeven totdat je aan de 20% boven je behoefte aan kcalls zit.

zet een voedingschema in elkaar aan de hand van bovengenoemde verhoudingen.
          Ik vermoed dat je behoefte trouwens hoger ligt dan 2650 kcal, je hebt niet voor niets een BF van 8.3 %.
          Ik vermoed ook dat je nog maar vrij weing weet van het hele carb cycling concept, een artikel lezen tegenover een boekwerk van 300 pagina's, als het zo easy was......
          .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
          There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
            Als je doel gainen is, inderdaad vreten/trainen /rust zijn de keywoorden.....
            Cardio eruit laten, vetten omhoog schroeven (100/120 gram), eiwitten omhoog schroeven (200/225 gram) en de kh's omhoog schroeven totdat je aan de 20% boven je behoefte aan kcalls zit.

zet een voedingschema in elkaar aan de hand van bovengenoemde verhoudingen.
            Ik vermoed dat je behoefte trouwens hoger ligt dan 2650 kcal, je hebt niet voor niets een BF van 8.3 %.
            Ik vermoed ook dat je nog maar vrij weing weet van het hele carb cycling concept, een artikel lezen tegenover een boekwerk van 300 pagina's, als het zo easy was......
            Oke, thanks! Helemaal geen cardio of is het niet erg om dat erbij te gooien maar minder vaak? 2650 kcal heb ik uitgerekend op voedingsbehoefte.nl, rond de hoeveel kcal denk je dat ik wel moet zitten?

Ja, inderdaad. Ik heb maar een artikel gelezen, ik ging er ook niet vanuit dat ik veel wist. Zoals ik al zei, ik weet niets qua hoeveelheid voedsel ik moet innemen, zelfde geldt voor de opzetting (is dat trouwens wel goed?). Ik zal direct de schema aanpassen.

Thanks iedereen.

Comment

Carb Cycling (nieuw)

Na een wat onderzoekjes ben ik hier uitgekomen. Ik wou hier morgen mee aan de slag, maar wil eerst wat meningen weten over de schema's die ik inelkaar heb gezet.

Maandag: upper body (low)
              Dinsdag: lower body (high)
              Woensdag: rustdag (no-carb)
              Donderdag: upper body (low)
              Dinsdag: lower body (high)
              Zaterdag: 25 min cardio (HIIT) (low)
              Zondag: rustdag (no-carb)

Mag ik jullie meningen en tips weten?

Alvast bedankt.
              Attached Files
              Last edited by Tanner; 16-05-2010, 16:29.

Comment

ik kan de bijlagen niet openen

edit: nu wel
                Mind is everything.

Comment

Ziet er goed uit.
                  Het beste wat je nu doet is dit uittesten en aanpassen waar nodig.
                  @ ketIF

Comment

Originally posted by resike View Post
                    ik kan de bijlagen niet openen

edit: nu wel
                    Haha, wou ze bijna nogmaals posten.

Comment

Originally posted by Brambo19 View Post
                      Ziet er goed uit.
                      Het beste wat je nu doet is dit uittesten en aanpassen waar nodig.
                      Oke, thanks! Zal het waarschijnlijk uittesten even kijken wat derest te zeggen heeft.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X