Keto, low carb & carb cylcing in combo met studeren?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Keto, low carb & carb cylcing in combo met studeren?

Beste BN'ers,

Ik ben nu al een tijdje van plan om een serieuse cut te doen en heb dan ook al veel opgezocht over low carb dieeten en consoorten ( carb cycling, UD2.0 , ... ) en ketofase.

Nu heb ik al gehoord dat de hersenen KH nodig hebben, net zoals ik ook al vaak gehoord heb met problemen ivb met concentreren, ... tijdens deze cuts.

Aangezien ik nog nooit echt een low carb dieet heb gedaan weet ik niet echt of dit ook ergens aan te raden is tijdens het studeren, ik heb namelijk exames voor de volgende 2 maanden.

Dus mijn vraag is -vooral gericht naar mensen die hier wel ervaring mee hebben- valt dit te combineren ? of is je concentratie, uithouding toch wel weg en is het toch niet aan te raden ?

Alvast bedankt,
    Cresc

UD2.0 en carb cycling (met low days onder de 100gr carbs) zou ik sowieso niet doen tijdens examens. Beide zijn effectief maar wanneer ik carb cycling deed was ik minder geconcentreerd en voelde me zwak op low carb days. Het lichaam heeft gewoon de tijd niet om zich aan te passen.

Dat heeft het bij keto wel. De eerste dagen zijn verschrikkelijk, maar daarna gaat het beter. Je lichaam produceert dan ketonen als brandstof voor je hersenen.

Toch raad ik het je af hier nu nog mee te beginnen om twee redenen. De eerste is de aanpassingsfase die bij iedereen anders is. Sommigen zijn na enkele dagen volledig aangepast terwijl het bij sommigen bijna een maand kan duren. De tweede reden is dat iedereen anders reageert op een keto dieet. Ik reageerde er goed op, kon me meer concentreren tijdens de lessen en voelde me energieker. Toch kan niet iedereen dit zeggen...

Mijn tip: test keto eerst even uit buiten een examenperiode en probeer nu die carbs toch ruim boven de 100gr te houden (ik dacht dat je hersenen die hoeveelheid per dag nodig hadden).
    @ ketIF

Comment

Yes. De eerste 3 weken is er ongeveer nog 75-100gr glucose nodig om de hersenen verzadigd te houden. Na ongeveer 3 weken zijn de hersenen niet meer zo afhankelijk van glucose. De hersenen zullen dan voor ongeveer 75% op ketonen branden. Het probleem is dat de hersenen niet kunnen branden op vetzuren. Wel op ketonen en glucuse. Vetzuren kun je (kort door de bocht) zien als wat daar tussen in zit. Zodra het aantal vetzuren in het bloed flink omhoog gaat, gaat je lever deze verbouwen naar ketonen. Puur om de hersenen te blijven voorzien van brandstof.

Ik sluit me helemaal bij Brambo aan. Tijdens examens zou ik zorgen dat ik minimaal 250-300gr koolhydraten binnen krijg. Zo kun je optimaal concentreren en riskeer je het niet om in ketose te geraken. Lekker dieëten als je geen examens hebt.

Wel mooi dat je je in de materie verdiept hebt. Weer een Lyle disciple erbij.
      Last edited by Kevster; 20-05-2010, 22:36.
      The Sky Ain't The Limit

"Permanence, perseverance and persistence in spite of all obstacles, discouragement, and impossibilities: It is this, that in all things distinguishes the strong soul from the weak."

Comment

eerste keer dat ik ging cutten met laag in carbs was ik braindead. na aantal weken weer gaan bulken etc.

tijdens mijn tweede poging tot cutten met laag in carbs paste mijn lichaam zich veel sneller aan. (2-3 dagen).

Nu na heel veel pogingen, past mijn lichaam zich op een of andere manier heel snel aan. (voel me een halve dag gaar, en daarna ben ik super scherp, alsof er niets aan de hand is).

dit is niet aleen een kwestie van vaker doen, maar ook persoonsgebonden. ik ken mensen die zich direct fijn op low carb voelden (mijn trainingspartner), en anderen die echt braindead zijn.

ps: eiwitten kunnen voor 57% omgezet worden naar glucose. Dit gebeurt alleen als je superlaag gaat in carbs, om toch je hersenen in de begin periode te voorzien van genoeg glucose (aangezien vorming van ketonen nog niet genoeg op gang is).
        Last edited by dynobet; 20-05-2010, 22:45.
        More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Cutten en hogere concentratie?? -----> Intermittent Fasting.
          Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
          Go heavy or go home!

Comment

Ik Heb ook een aantal weken op lowcarbs gezeten. 20-50 gram per dag met lichamelijke arbeid.
            Door de weeks gaat het wel maar in het weekend kreeg ik het moeilijk. was ontzettend vermoeid en lag vaak te slapen op de bank. Nu zit ik op 100-150 gram carbs per dag en dat geeft mij genoeg energie om ook normale dingen te doen in het weekend.

Het is een kwestie van wennen. Ik denk dat je beter een ander alternatief kan zoeken, want als je lowcarbs niet gewent bent kan je dat op gaan breken.
            ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Originally posted by Ashley View Post
              Ik Heb ook een aantal weken op lowcarbs gezeten. 20-50 gram per dag met lichamelijke arbeid.
              Door de weeks gaat het wel maar in het weekend kreeg ik het moeilijk. was ontzettend vermoeid en lag vaak te slapen op de bank. Nu zit ik op 100-150 gram carbs per dag en dat geeft mij genoeg energie om ook normale dingen te doen in het weekend.

Het is een kwestie van wennen. Ik denk dat je beter een ander alternatief kan zoeken, want als je lowcarbs niet gewent bent kan je dat op gaan breken.
              ga je dan helemaal niet onder/boven die 100-150 gram carbs? of doe je wel eens carbcyclen.

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
                ga je dan helemaal niet onder/boven die 100-150 gram carbs? of doe je wel eens carbcyclen.

Zie je reactie nu pas....

Ik kom sosieso niet boven de 150 gram uit. Als ik een junkdag heb wel natuurlijk. Low carb dagen zit ik tussen de 20-50 gram carbs.
                Ben nu weer bezig met iets anders. 1 dag geen carbs en de volgende dag 100-150 gram carbs. Dit doe ik 6 dagen en dan weer een junk/refeed dag.
                Gaat goed en ik word nog steeds droger.
                ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

voor mij werkt het absoluut niet. De honger en concentratiestoornissen maken het dat ik veel meer tijd nodig heb.
                  the one and only tabata overlord

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X