Mijn voedingsschema --> goed ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn voedingsschema --> goed ?

Hee allemaal

Eerst even kort voorstellen: ik ben een vrouw van 18 jaar, 1m78 groot en weeg 74,6 kg. Ik wil graag vet verliezen. Ik heb het laatste jaar zo vanalles geprobeerd, steeds zonder succes. Waarschijnlijk omdat ik het niet lang genoeg volhield en omdat ik niet snel genoeg resultaat zag.
    Mijn eerste vraag is : kan je wel snel resultaat zien als je wil afvallen op de 'goede manier'? (daarmee bedoel ik kt en daarna cardio, en eeen goede voeding met veel eiwitten)

Eerst en vooral: mijn ontbijt: ja, ik weet het Ik wil dit binnekort wel vervangen door brinta ofzo. Eerst at ik altijd havermout maar ben het een beetje moe.
    En nog even een vraagje 's avonds is het goed om kwark te eten, maar kan ik hier dan wat whey bij doen (vooral voor de smaak)? En aangezien ik meestal 's avonds train, kan ik dan beter die whey shake weglaten en gewoon kwark met whey eten? (dus echt geen 'gewone' shake meer op een dag).

Bij deze ook mijn voedingsschema. Graag commentaar hierop

Ontbijt:
    ong. 50 g cornflakes met ong. 100 ml magere melk

Tussendoor (rond 10u30):
    100 g kwark met een schepje whey

Lunch:
    1 stuk fruit (kiwi, appel of banaan)
    2 boterhammen met kalkoenfilet of ham

Tussendoor (tussen 15u00 en 15u30):
    100 g tonijn

Avondeten:
    wat de pot schaft

Na training (meestal tussen 20u00 en 22u00)
    ong. 200 ml magere melk met whey

Welkom !

Originally posted by Moonbeam View Post
    Mijn eerste vraag is : kan je wel snel resultaat zien als je wil afvallen op de 'goede manier'? (daarmee bedoel ik kt en daarna cardio, en eeen goede voeding met veel eiwitten)
    Natuurlijk, ik neem aan dat je hiermee bedoeld 300-500kcal onder je behoefte? (kan het zo niet inschatten, er staan geen K/E/V waarden bij en ik weet je dagelijkse behoefte niet)

En nog even een vraagje 's avonds is het goed om kwark te eten, maar kan ik hier dan wat whey bij doen (vooral voor de smaak)? En aangezien ik meestal 's avonds train, kan ik dan beter die whey shake weglaten en gewoon kwark met whey eten? (dus echt geen 'gewone' shake meer op een dag).
    Yup.

Zou je even je dagelijkse behoefte kunnen uitrekenen, en hoeveel kcal, koolhydraten, eiwitten en vetten er in je schema zitten? Daarna kunnen we meer voor je betekenen .
    Dumbells build a bigger chest
    Barbells build a bigger ego

Comment

Whey is snel eiwit wat je na training wil. Kwak is casseine eiwit, langzaam, samen doen vertraagd de opname van de whey.

Zou na het trainen een shake doen en daar 10 gram brinta door heen gooien. Voor het slapen kwark met noten.

Voor de rest eet je erg weinig, maar zoals gezegd schrijf eens op hoeveel kcal, eiwit, vet en koolhydraten het zijn en hoeveel je nodig hebt.
      Best: Bench: 1 x 150 / Squat 1x 245 / Deadlift 1x 280.
      Go heavy or go home!

Comment

Nja, eerlijk gezegd ben ik niet echt een calorieteller..
        Ik doe gewoon alles ongeveer

Comment

Dat is geen juiste instelling. Wil je van ons dan ook "ongeveer" advies?

Comment

Originally posted by Shredmaster View Post
            Whey is snel eiwit wat je na training wil. Kwak is casseine eiwit, langzaam, samen doen vertraagd de opname van de whey.

Zou na het trainen een shake doen en daar 10 gram brinta door heen gooien. Voor het slapen kwark met noten.

Voor de rest eet je erg weinig, maar zoals gezegd schrijf eens op hoeveel kcal, eiwit, vet en koolhydraten het zijn en hoeveel je nodig hebt.
            Wil je whey-proteine voor direkt na je training dien je dit net voor je training te nuttigen.
            Ik kan aan je voeding al zien dat je veels te weinig eet en ik weet niet eenswat je behoefte is.
            Ga naar voedingsbehoefte.nl en reken het uit.
            Kijk niet naar KEV (koolhydraten, eiwitten, vetten) want daar klopt niets van.

Comment

Dit is wat ik nu heb gemaakt (beetje aangepast):

Ontbijt (rond 7u)
              1 whey shake
              40 g brinta
              Ong. 250 ml magere melk

Tussendoor (10u30)
              1 stuk fruit (appel, kiwi of banaan)
              1 boterham met 50 g kalkoenfilet of ham

Lunch (meestal 13u, soms 12u)
              3 boterhammen met kalkoenfilet of ham

Tussendoor (rond 15u15)
              100 g tonijn

Avondeten (tussen 17u en 17u30)
              Wat de pot schaft

Na training
              200 g kwark met schep whey

Als ik 's middags train, neem ik na de training wel een whey shake (vraagje: kan ik dan ook tonijn eten?) En als ik 's avonds heb getraind ben ik meestal pas terug om 21u00 of later dus dan ga ik niet een whey shake nemen en even laat WEER kwark voor langzame eiwitten... Ik was dus van plan (als ik 's avonds train) gewoon voor het slapen gaan kwark met wat whey te nemen. Zijn langzame eiwitten, maar beter als helemaal geen, toch?

Comment

Dit is wat ik nu heb gemaakt (beetje aangepast):

Ontbijt (rond 7u)
                1 whey shake
                40 g brinta
                Ong. 250 ml magere melk

Tussendoor (10u30)
                1 stuk fruit (appel, kiwi of banaan)
                1 boterham met 50 g kalkoenfilet of ham

Lunch (meestal 13u, soms 12u)
                3 boterhammen met kalkoenfilet of ham

Tussendoor (rond 15u15)
                100 g tonijn

Avondeten (tussen 17u en 17u30)
                Wat de pot schaft

Na training
                200 g kwark met schep whey

Als ik 's middags train, neem ik na de training wel een whey shake (vraagje: kan ik dan ook tonijn eten?) En als ik 's avonds heb getraind ben ik meestal pas terug om 21u00 of later dus dan ga ik niet een whey shake nemen en even laat WEER kwark voor langzame eiwitten... Ik was dus van plan (als ik 's avonds train) gewoon voor het slapen gaan kwark met wat whey te nemen. Zijn langzame eiwitten, maar beter als helemaal geen, toch?
                Iemand die hierop kan antwoorden?

Comment

KEV verhouding aub
                  Burn the fat, Feed the muscle

183 cm, 10% BF, 80 kg

Comment

zou u tussendoortje beetje opdrijven zodat je bij u avondmaal niet teveel slecht kcal naar binnen werkt.
                    bv door u kwark weg te laten 's avonds en die bij u tussendoortje te nemen.

Comment

Originally posted by tomme View Post
                      zou u tussendoortje beetje opdrijven zodat je bij u avondmaal niet teveel slecht kcal naar binnen werkt.
                      bv door u kwark weg te laten 's avonds en die bij u tussendoortje te nemen.
                      Klopt natuurlijk niet, kwark = trage eiwitten voor het slapen gaan.
                      Dumbells build a bigger chest
                      Barbells build a bigger ego

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X