hulp nodig bij afvallen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hulp nodig bij afvallen

hey.
    ik ben peter.
    sinds kort is er aan mn deur een fitnes open gegaan en ik ben daar ver alle dagen van de partij.

-maandag biceps en borst
    -dinsdag triceps en schouders
    -woensdag rust.
    -donderdag rug en buikspieren
    -vrijdag benen

en elke dag dat ik oefeningen doe cardio.

maar massa verliezen gaat erg traag.
    ik denk dat ik verkeerd eet en mn lichaam nog altijd opslaat.
    dit is wat in dagelijks eet...

ik sta op en eet 300 gr gestoomde groentjes
    een half uurtje voor ik ga fitnissen drink ik 0.5L soya melk met 40gr whey.

rond 17.30 eet ik een gewone portie warme maaltijden erna rond 19.30 doe ik cardio.
    mijn shema voor cardio...

20 minuten fietsen
    3 km lopen op looptoestel
    15 min roeien op lage stand

na de fitnes eet ik meestal één banaan en na de cardio ook nog een.

ik doe wss heel veel verkeerd maar ik ben hier pas mee begonnen.
    heb hier al honderden schema s gezien hoe te eten en weet het niet meer eerlijk gezegd.

kan er iemand helpen met een schema met gewone dingen...vb
    zoveel boterhammen op dit uur
    zoveel appelen op dit uur
    voor het slapen gaan zoveel "dit"

ik zie hier overal brinta staan wat dat ook moge zijn hier hebben we dat niet.
    dus graag een schematje met voeding maar gewone dingen.
    paar dingen over mezelf....

ik ben 32 jaar en heb altijd al wat gesport zeker 2x per week.
    ik weeg nu 81 kilo
    ben 1m 85 groot.
    buik omtrek 94 cm zijkanten is er al wat massa weg maar buikje gaat moeizaam en ik zie zelf geen vordering.

mijn doelstelling is niet bodybuilding maar slank en gespierd zijn.
    nu gaan veel mensen me verwijzen naar sticky s Enzo...kheb die allemaal gelezen ben al dagen aan zoeken op internet en begin beetje einde raad te zijn en heb geen zin om geld uit te geven aan een diëtiste.
    alles wat ik vraag lijkt jullie misschien logisch maar ik heb nog veel te leren.
    groetjes en hopelijk geraak ik er nu es wijs uit om vordering te zien.

Je zult je dagelijkse kcal behoefte moeten uitrekenen en een voedingsschema opstellen met de K/E/V waarden, want hier kunnen we weinig mee .

En wat je trainingsschema betreft: Tijdens het trainen van de borst train je de triceps + anterior deltoids (voorkant schouders) mee, en je traint ze de volgende dag weer gewoon. Daar zul je wat aan moeten veranderen want ze hebben te weinig rust.
    Dumbells build a bigger chest
    Barbells build a bigger ego

Comment

Originally posted by Roy P View Post
      Je zult je dagelijkse kcal behoefte moeten uitrekenen en een voedingsschema opstellen met de K/E/V waarden, want hier kunnen we weinig mee .

En wat je trainingsschema betreft: Tijdens het trainen van de borst train je de triceps + anterior deltoids (voorkant schouders) mee, en je traint ze de volgende dag weer gewoon. Daar zul je wat aan moeten veranderen want ze hebben te weinig rust.
      ff gezien naar de calculator...
      behoefte...

2807 Kcal
      eiwit 138
      vet 62
      koolhydraten 423

is t dit wat je bedoeld?
      zal mn schema aanpassen van dinsdag naar donderdag zetten en donderdag naar dinsdag.
      groetjes

Comment

Oké. Aangezien je wilt cutten moet je 300-500 kcal (niet meer dan 500 ivm metabolisme) onder je behoefte gaan zitten. Aantal eiwitten ook flink omhoog, minstens 200g.

Ik hoor het nog wel .

Comment

weet ik eigenlijk nog niks mee.
          om welk uur moet ik wat eten en hoeveel.
          vb
          7 uur 2 boterhammen met kip

9 uur stuk fruit

12 uur stuk fruit zoveel boterhammen...
          iets in die aard.

groetjes

Comment

Hier kun je het invullen;

Edit: Een moment, bijlage doet het niet.

Doet deze link het? --> Leeg schema.xls‎

Comment

Originally posted by Roy P View Post
              Hier kun je het invullen;

Edit: Een moment, bijlage doet het niet.

Doet deze link het? --> Leeg schema.xls‎
              super !!!
              bedankt

Comment

Peter,

Ik weet niet hoe lang je al bezig bent met sporten maar je moet niet schrikken dat het, met een goed voedingsschema en veel bewegen wel 3/4 maanden kan duren tot al je buikvet weg is. Dit is namelijk de eerste plaats waar het bij mannen komt en de laatste plaats waar het weggaat.

Daarbij is de weegschaal ook niet een grote hulp, want door meer te bewegen dan vroeger zal de lichaams-samenstelling gaan veranderen; je houdt meer water vast (dus meer gewicht) en met voldoende voeding zal je zeker in het begin spierontwikkeling merken en zoals je wellicht weet, spieren zijn zwaarder dan vet.

Gemiddeld moet je 6000/7000 Kcal vet verbranden om 1kg kwijt te raken. Deze vetverbranding vind pas plaats nadat je alle energie uit je lever (de pro-term nu effe ontschoten) hebt gebruikt; dit duurt gemiddeld een half uur tot een uur.

Voor motivatie kun je foto's van jezelf maken en na 6/8 weken wederom en dan kritisch het verschil bekijken. Zorg dat je dit wel met dezelfde pose en het liefst ook hetzelfde dagdeel en dezelfde belichting doet voor een eerlijke vergelijking (zittend lijkt je buik altijd dikker dan staand en buikspieren gespannen).

Om je stofwisseling nog wat verder te boosten kun je eventueel gebruik maken van caffeine, visolie capsules en biergist tabletten.

Gewoon volhouden en geen mirakels verwachten binnen een maand of 2. Als je bekijkt hoe lang je erover gedaan hebt om dit gewicht eraan te eten mag je redelijkerwijs van je lichaam niet verwachten om het omgekeerde in een sneltreinvaart te bewerkstelligen.

Succes.

Comment

Inderdaad. Zoals vorige poster al vermelde heeft het tijd nodig. Vooral het buikvet is het hardnekkigst. Ik ben begonnen met fytness toen ik op 7% BF zat. NA een jaar stilliggen door allerlei omstandigheden ZONDER enige sport en slechte voeding was dat 22% geworden. Ondertussen train ik 2,5 jaar en hoop ik niet dat ik ooit zal moeten stoppen. Ik zit nu opnieuw aan 11.4%. Hier ben ik absoluut tevreden mee. En ik heb ook moeilijke tijden meegemaakt, tijden waarin het niet vooruit ging. Ik kan je alleen aanraden om door te bijten, hard en correct te trainen en je voeding op peil te brengen. Dan ga je resultaten zien. Succes!

Op dit forum zijn er zoveel recepten en voedingsschema's te vinden. Je moet gewoon ff de tijd nemen om een voedingsschema op te stellen of te vinden dat bij je past en dat je kan volhouden.
                  Last edited by Maegashira; 09-06-2010, 10:27.

Comment

CorwinofAmber
                    Ik ben het met de meeste dingen met je eens maar over afvallen kan je wel wonderen verwachten als het ware als je je heel strikt aan alles houd.

paar tips om wonderen kunnen verrichten:
                    om de 2 a 3uur eten.
                    juiste K/E/V balance
                    veel groentes
                    geen fruit of alleen 's ochtends als je er gek op bent.
                    zoals je al aangaf biergist/visolie en caffeine
                    zwaar aan de gewichten gaan hangen en veel compound oefeningen doen zoals deadliften, squaten en bench pressen. niet te veel richten dus op bicep curls enz.
                    koolhydraten vermijden 's avonds.
                    voor het slapen gaan wat eten met langzaam opneembare eiwitten zoals magere kwark.
                    Calisthenics / Street workout

Comment

Originally posted by CorwinofAmber View Post
                      Peter,

Ik weet niet hoe lang je al bezig bent met sporten maar je moet niet schrikken dat het, met een goed voedingsschema en veel bewegen wel 3/4 maanden kan duren tot al je buikvet weg is. Dit is namelijk de eerste plaats waar het bij mannen komt en de laatste plaats waar het weggaat.

Daarbij is de weegschaal ook niet een grote hulp, want door meer te bewegen dan vroeger zal de lichaams-samenstelling gaan veranderen; je houdt meer water vast (dus meer gewicht) en met voldoende voeding zal je zeker in het begin spierontwikkeling merken en zoals je wellicht weet, spieren zijn zwaarder dan vet.

Gemiddeld moet je 6000/7000 Kcal vet verbranden om 1kg kwijt te raken. Deze vetverbranding vind pas plaats nadat je alle energie uit je lever (de pro-term nu effe ontschoten) hebt gebruikt; dit duurt gemiddeld een half uur tot een uur.

Voor motivatie kun je foto's van jezelf maken en na 6/8 weken wederom en dan kritisch het verschil bekijken. Zorg dat je dit wel met dezelfde pose en het liefst ook hetzelfde dagdeel en dezelfde belichting doet voor een eerlijke vergelijking (zittend lijkt je buik altijd dikker dan staand en buikspieren gespannen).

Om je stofwisseling nog wat verder te boosten kun je eventueel gebruik maken van caffeine, visolie capsules en biergist tabletten.

Gewoon volhouden en geen mirakels verwachten binnen een maand of 2. Als je bekijkt hoe lang je erover gedaan hebt om dit gewicht eraan te eten mag je redelijkerwijs van je lichaam niet verwachten om het omgekeerde in een sneltreinvaart te bewerkstelligen.

Succes.

tnx
                      dit is n heel goede post.
                      i.v.m cafeine...waar kan ik da in vinden zonder veel suikers?
                      redbull suikervrij ofzo ?
                      ik drink af en toe nalu ma da zitten redelijk wat suikers in denkek.
                      groetjes

Comment

Originally posted by basics View Post
                        tnx
                        dit is n heel goede post.
                        i.v.m cafeine...waar kan ik da in vinden zonder veel suikers?
                        redbull suikervrij ofzo ?
                        ik drink af en toe nalu ma da zitten redelijk wat suikers in denkek.
                        groetjes
                        Cafeine tabs

Comment

ivm brinta, dat hebben ze in elke delhaize/carrefour/... hoor. maar havermout is lekkerder
                          Getting stronger to fend off potential zombie attacks.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                          X