honing

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• honing

is honing te gebruiken in de cut
    want ik hou van griekse yoghurt met honing
    bp 1x 150 kg dl 1 x 240 kg sq 1x 220 kg

barst honing niet van de suikers? Alhoewel 't ligt wel een beetje an de hoeveelheid, maar ik zou t niet doen.
    I don't eat steroids for breakfast, but thanx for asking

Comment

ja maar was die suiker weer niet anders dan gewone suiker

Comment

qua kcal is er volgens mij nauwlijks tot geen verschil in vergelijking met normale suiker. 't Is wel 'beter' dan de 'gewone' suikers. Maar ik probeer suikers zoveel mogelijk de vermijden en vooral in de cut.

hier ook een mooi stukje over honing: Honing
        I don't eat steroids for breakfast, but thanx for asking

Comment

hangt er van af welke honing, die vloeibare is eigenlijk gewoon suikerwater dikke troep
          The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.
          Welcome To The Brotherhood Of The Iron!

Comment

bijenhoning die uit z'n potje

Comment

Originally posted by koenv91 View Post
              bijenhoning die uit z'n potje
              welke kleur heeft die en hoe vloeibaar is die?
              The iron never lies to you. You can walk outside and listen to all kinds of talk, get told you're a god or a total basterd. The Iron will always kick you the real deal. The Iron is the great reference point, the all-knowing perspective giver. Always there like a beacon in the pitch black. It never freaks out on me, never runs.

Comment

meli cker?

Comment

hij is goudgeel en heel hard eigenlijk

Comment

Originally posted by koenv91 View Post
                    hij is goudgeel en heel hard eigenlijk
                    als hij hard is is het goed. zo hele witte vind ik de lekkerste, ken de benamingen niemeer mn buurman is bijenimker en mn pa was het vroeger dies gestopt, ik heb dus altijd verse honing

Comment

lekkerhe

Comment

Ik neem eigenlijk alleen s'morgens wat honing in de brinta of havermoutpap. Maar dat is puur persoonlijk omdat ik dat nou eenmaal het lekkerst vind. Honing is een mix van een aantal suikers en mineralen/sporenelementen.
                        Honing

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Ga naar: navigatie, zoeken

Honing en brood

Honing (verouderd: Honig) is een natuurlijke zoetstof die door honingbijen wordt gemaakt, met de door hen verzamelde bloemennectar of afscheidingsproducten van levende plantendelen of uitscheidingsproducten van plantensapzuigende insecten op levende plantendelen als hoofdingrediënt. Deze grondstoffen bevat diverse suikers, mineralen en sporenelementen. De bijen veranderen de nectar in honing door er enzymen (diastase, invertase, katalase) aan toe te voegen en door het overtollige vocht van de nectar te laten verdampen.
                        Er zijn wettelijk (Belgisch staatsblad, KB van 19 maart 2004) verschillende soorten honing te onderscheiden naargelang de oorsprong (bloemenhoning, nectarhoning, honingdauw honing) of de wijze van productie en/of presentatie (raathoning, brokhoning, lekhoning, slingerhoning, pershoning, gefilterde honing). Eveneens wordt vastgelegd in de wet wat onder bakkershoning wordt verstaan (industrieel gebruik omwille van mogelijke afwijkingen).
                        Smaak, geur, kleur en consistentie (hard of loperig) van honing variëren al naargelang de soort bloemen waar de nectar uit is gewonnen: zo bestaan er bijvoorbeeld lindehoning, lavendelhoning, rozenhoning, klaverhoning en heidehoning. Dennenhoning is een typische vorm van honingdauwhoning. Lente-honing zoals acaciahoning is meestal stroperiger omwille van de grote hoeveelheid fructose die het bevat. Naargelang het seizoen vordert zal de honing meer glucose bevatten en een vastere consistentie hebben.
                        Baby's onder een jaar kunnen uit voorzorg het beste nog geen honing eten. Het maag- en darmstelsel van zuigelingen tot 12 maanden is nog niet volledig ontwikkeld en daardoor nog instabiel. Het kan niet uitgesloten worden dat sporen van Clostridium botulinum, die overal voorkomen, ook in honing aanwezig zijn en in een enkel geval zuigelingenbotulisme zouden kunnen veroorzaken.
                        Sommige honingsoorten bevatten sporen van maltose, dextrine, melizitose, turanose en sporadisch pentose (ribose, arabinose, xylose, lyxose)Inhoud

[verbergen][bewerken] Antibioticum

Honing staat bekend als natuurlijk antibioticum. Dit komt onder andere door de hoge concentratie aan suiker en het voorkomen van waterstofperoxide, dat door een suikerafbrekend enzym in de honing wordt aangemaakt. Verder bevat het ook een antibacteriële proteïne, dat ook door de bijen gebruikt wordt in hun afweersysteem.
                        Honing wordt in het lichaam te snel afgebroken om daar als antibioticum te kunnen werken. Op de huid zou het echter wel soelaas kunnen brengen. [1]
                        [bewerken] Culturele betekenis

Honing heeft in veel culturen een zuiverende betekenis vanwege zijn zoetheid. In het oude China was honing al bekend als zoetmiddel in de brede zin van het woord; het was dan ook een symbool voor seksueel genot. Ook in Indiase mythen speelt honing een belangrijke rol.
                        [bewerken] Houdbaarheid

Pure honing bederft nauwelijks. Er is honing gevonden in Egyptische koningsgraven die nog geschikt was voor consumptie.[bron?]
                        [bewerken] Bronnen, noten en/of referenties

Bronnen, noten en/of referenties:
                        1. Waarom honing ontsmettend werkt. Eos (1 juni 2010). Geraadpleegd op 2 juni 2010.
                        Geniet, en drink met maten!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                        X