Afvallen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Afvallen

Hey mensen,

Ik ben bezig met afvallen. Heb er nou 7 weken opzitten en ben ongeveer 3% vet verloren. Nu heb ik de volgende schema's, die ik via een coach gekregen heb, en volg deze dan ook zo goed mogelijk (hier en daar wel aangepast en uitgebreid).

Even persoonlijke info:

Ik ben een 21jarige man, weeg +- 90 kilo en ben 184cm groot. Zit momenteel volgens electronische meetapparatuur op 21% vet

Hier mijn eet schema:
    08.00 Cornflakes met banaan en halfvolle melk
    10.15 Muesli reep met mandarijn
    12.30 2 volkorensneetjes met beleg (runderrookvlees of kaas meestal)
    15.00 4 volkorenkoekjes met een schaaltje optimel yoghurt
    17.30 Avondeten (woon thuis, dus wat de pot schaft, wel let eet ik max 1x per week friet of pizza)
    20.00 een glas halfvolle melk met 3 rijstwafels.

Maandag, woensdag, vrijdag:

10 minuten loopband HIIT 1 minuut 5km/h 2 minuten 8km/h (Cardio)
    3x 30 sec Prone Iso Abs Plank (Buik)
    3x 15 Stability Dumbell Chest Press 8kg (Borst)
    3x 15 Leg Press 55kg (Bovenbenen/Billen)
    3x 15 Seated Row (Rug)
    3x 15 Roman Chair Leg Raise (Onderbuik)
    3x 15 Triceps Press (Schouders/Triceps)
    3x 15 Torso Rotation 45kg (Schuine Buik)
    3x 15 Sit ups (Buik)
    3x 15 Cable Fly 6,25kg (Borst)
    20 minuten Crosstrainer HIIT 1 minuut langzaam 2 minuten extra snel (Cardio)

Dinsdag, donderdag:
    Dit doe ik thuis
    3x 15 Dumbell Lateral Raise 3kg per arm (Borst/Schouders)
    3x 15 Dumbell Curl 12kg per arm (Biceps)
    3x 15 One Arm Triceps Extension 3kg (Triceps)

Volgens een berekening van hem moest ik 1600kcal inneme. Volgens voedingsbehoefte.nl moet ik er 2700kcal innemen. Qua afvallen gaat het ook niet echt super... de eerste weken wel natuurlijk maar nu lijkt er wel niks meer vanaf te gaan. Dit ondanks dat ik zo vaak sport.

Het eetschema heeft me wel geholpen te stoppen met: koffie, alcohol, snoepgoed e.d. en heeft me geholpen te ontbijten (voorheen ontbijtte ik nooit) en 6x per dag te eten.

Nu is mijn bedoeling nog flink af te vallen (naar de 12-15%), op een goede manier uiteraard.... wie kan me helpen
    Last edited by Crimby; 22-06-2010, 18:03.

Welkom !

Originally posted by Crimby View Post
    Hey mensen,

Ik ben bezig met afvallen. Heb er nou 7 weken opzitten en ben ongeveer 3% vet verloren. Nu heb ik de volgende schema's, die ik via een coach gekregen heb, en volg deze dan ook zo goed mogelijk (hier en daar wel aangepast en uitgebreid).

Even persoonlijke info:

Ik ben een 21jarige man, weeg +- 90 kilo en ben 184cm groot. Zit momenteel volgens electronische meetapparatuur op 21% vet

Hier mijn eet schema:
    08.00 Cornflakes met banaan en halfvolle melk
    10.15 Muesli reep met mandarijn
    12.30 2 volkorensneetjes met beleg (runderrookvlees of kaas meestal)
    15.00 4 volkorenkoekjes met een schaaltje optimel yoghurt
    17.30 Avondeten (woon thuis, dus wat de pot schaft, wel let eet ik max 1x per week friet of pizza)
    20.00 een glas halfvolle melk met 3 rijstwafels.
    Hoeveel kcal zijn dit? En hoeveel koolhydraten, eiwitten en vetten? Het zou heel goed kunnen dat je teveel onder je kcal behoefte eet (meer dan 500kcal) waardoor je metabolisme plat is komen liggen, en je simpelweg amper meer verbrand na een paar weken (aangezien je in het begin wel afviel, wat waarschijnlijk vooral spiermassa was, en nu niet meer).

Originally posted by Crimby View Post
    Maandag, woensdag, vrijdag:

10 minuten loopband HIIT 1 minuut 5km/h 2 minuten 8km/h (Cardio)
    3x 30 sec Prone Iso Abs Plank (Buik)
    3x 15 Stability Dumbell Chest Press 8kg (Borst)
    3x 15 Leg Press 55kg (Bovenbenen/Billen)
    3x 15 Seated Row (Rug)
    3x 15 Roman Chair Leg Raise (Onderbuik)
    3x 15 Triceps Press (Schouders/Triceps)
    3x 15 Torso Rotation 45kg (Schuine Buik)
    3x 15 Sit ups (Buik)
    3x 15 Cable Fly 6,25kg (Borst)
    20 minuten Crosstrainer HIIT 1 minuut langzaam 2 minuten extra snel (Cardio)

Dinsdag, donderdag:
    Dit doe ik thuis
    3x 15 Dumbell Lateral Raise 3kg per arm (Borst/Schouders)
    3x 15 Dumbell Curl 12kg per arm (Biceps)
    3x 15 One Arm Triceps Extension 3kg (Triceps)
    Je weet toch dat elke spiergroep minstens 48 uur rust nodig heeft hè.. Spieren groeien tijdens de rust, en die gun je de spieren niet. Met als gevolg overbelasting. Hier zul je dus wat aan moeten doen. Ook de keuze van de oefeningen is niet erg geweldig.

Er is dus nog werk aan de winkel .

Grts
    Dumbells build a bigger chest
    Barbells build a bigger ego

Comment

Je zegt "Ik ben een 21jarige man, weeg +- 90 kilo en ben 184cm groot. Zit momenteel volgens electronische meetapparatuur op 21% vet"

Ik ben 26 jaar weeg 78 kg en 1m85 en ben ook gemeten geweest met een electronische meetapp. en die kwam uit op 24%. Terwijl je de bovenste 4 buikspieren bij mij wel kan zien. Dus ik twijfel of die meting juist is. Heb het daarna laten meten door de huisdokter en zat een heel stuk lager.

Mij werd er ook gezegd op dit forum dat zo'n meting meestal niet volledig juist is, maar het kan wel een soort van referentie zijn als je binnen een maand of 2 nog eens meet, je bent gezakt, dan weet je dat je goed bezig bent.

Succes iig
      Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!

Comment

Vetpercentagemetingen op zo'n weegschaal zijn inderdaad niet correct. Gebruik liever een huidplooimeter.

Comment

Wat een bagger. Lees de trainingssticky en zomersticky.
          "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Vetpercentagemetingen op zo'n weegschaal zijn inderdaad niet correct. Gebruik liever een huidplooimeter.
            Dit is natuurlijk grote bullshit!

Zo'n weegschaal is zeer nauwkeurig. Met een huidplooimeting meet je alleen het vet OP je lichaam. Zo'n weegschaal meet ook het vet IN je lichaam.

Zo kan een heel skinny persoon ernstige hoeveelheden vet OM zijn organen hebben zitten zonder dat je dat aan de buitenkant ziet.

P.s. Die weegschalen worden ook voor de lol gemaakt door idioten die er de ballen verstand van hebben en ze worden nog gekocht ook door prof's die er honderden euro's aan uitgeven en jij komt zonder enige vorm van onderzoek tot de simpele conclusie dat die dingen niet correct zijn.
            Last edited by Prazoc; 24-06-2010, 13:31.

Comment

die dingen zijn inderdaad niet correct, enige wat dat apparaat doet is een stroompje door je lichaam sturen en de weerstand meten. Maar hij kan het niet precies opdelen in vet, vocht of onverteerd voedsel. en dan krijg je nog andere factoren zoals, hoeveel heb je gegeten, hoevee lheb je gedronken, wat is je hartslag etc. etc.

Comment

Originally posted by Prazoc View Post
                Dit is natuurlijk grote bullshit!

Zo'n weegschaal is zeer nauwkeurig. Met een huidplooimeting meet je alleen het vet OP je lichaam. Zo'n weegschaal meet ook het vet IN je lichaam.

Zo kan een heel skinny persoon ernstige hoeveelheden vet OM zijn organen hebben zitten zonder dat je dat aan de buitenkant ziet.

P.s. Die weegschalen worden ook voor de lol gemaakt door idioten die er de ballen verstand van hebben en ze worden nog gekocht ook door prof's die er honderden euro's aan uitgeven en jij komt zonder enige vorm van onderzoek tot de simpele conclusie dat die dingen niet correct zijn.
                Lijkt me toch algemeen bekend dat die dingen qua bf niet correct zijn, maar vooruit, een bron;

In de weegschalen die we testen zit een bio-impedantiemeter: die meet het vetgehalte. Maar hoe werkt dat eigenlijk? Om het vetpercentage te meten wordt er een zwakke wisselstroom door je lichaam gestuurd, en de weerstand die de stroom ondervindt wordt gemeten. En hoe meer vet in het lichaam, hoe hoger de weerstand.

Beperkingen
                Het probleem met deze weegschalen is dat de stroom van de ene voet via de heupen naar de andere voet gaat: de bovenkant van het lichaam wordt dus niet gemeten. Als je juist daar dik bent wordt dat dus niet gemeten. Deze weegschalen meten dus eigenlijk alleen of je dikke benen hebt.

En er zitten meer nadelen aan: als je bijvoorbeeld een dikke eeltlaag onder je voet hebt krijg je ook een vertekend resultaat.

Ook zijn er andere factoren die de vetmeting beïnvloeden. Onder andere lichaamsbouw, ras, leeftijd, lengte en geslacht zijn belang voor een juiste vetmeting. Onze weegschalen vragen alleen om de laatste drie gegevens in te voeren. En dat was overigens ook nog best lastig om te doen.

De test
                Voor de test zijn we met een aantal proefpersonen eerst langs bij een diëtiste gegaan. Daar zijn ze op een geijkte weegschaal gaan staan en worden lengte en buikomvang gemeten. Het gewicht gedeeld door de lengte maal de lengte is de BMI, Body Mass Index. Deze geeft aan of het gewicht klopt in verhouding tot je lengte. De buikomvang mag niet groter zijn dan 1.02 meter: dan zit je echt in de gevarenzone.

Vervolgens hebben we deze personen op de speciale weegschalen die ook het vetpercentage meten gezet. En de uitkomsten waren opvallend. De onderlinge verschillen tussen de weegschalen waren namelijk erg groot. Bij een persoon zat er maar liefst 12% tussen de gevonden vetpercentages van de verschillende weegschalen.

En omdat de weegschalen ook nog eens alleen maar de onderkant van het lichaam meten (dus niet de buik), zegt volgens de deskundige het gemeten vetpercentage helemaal niet zoveel. Kortom: via een weegschaal is het vetpercentage eigenlijk niet te meten.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X