hulp nodig met High protein diet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• hulp nodig met High protein diet

hallo allemaal,

ik heb op internet veel positieve dingen gelezen over de High protein diet
    maar wat ik niet kon vinden is:
    welke k/e/v verhouding moet ik gebruiken?
    moet je van je voedingsbehoefte ook nog die 500 kcal vanaf halen om af te vallen bij deze dieet.
    Wat zijn de beste eiwit bronnen in deze dieet?
    moet ik bij deze dieet ook ongeveer 6 maaltijden per dag eten?

Heeft iemand al deze vorm van dieet al geprobeert? zo ja, wat is het resultaat.

Graag reactie als je iet van af weet, alle hulp is welkom.

percentuele verhoudingen voor de voedingsmacro's zijn achterhaald en inefficiënt. High protein is gewoon 3gram per 1kg lichaamsgewicht. Vet zit je meestal rond de 60gram. En op niet sportdagen zit je rond de 50gr complexe koolhydraten en iets van 100-150gr koolhydraten op de sportdagen.

Comment

Uiteraard moet je minder kcal eten dan je dagelijkse behoefte om af te vallen, van alleen een hoge proteïneinname ga je niet opeens afvallen. Verder zit iedereen die aan het cutten is, hoog in de eiwitten om spierverlies te minimaliseren.

Comment

1.. wat zijn je stats sport je of ? doe je niks wat is je doel ?

Comment

Behoefte= 2400
          Eiwitten= 3.5 x 90 = 315 gr eiwitten 315 x 4 = 1260kcal
          60gr vetten= 540kcal
          Koolhydraten=150gr = 600kcal

is het zo goed?

en ik fitnes al een jaartje, ben momenteel bezig met een 3 daags split

Comment

High proteïn dieet is goed voor herstel. Wordt vaker gedaan bij blessures en preventie, van wat ik begrepen heb. Verder ken ik geen mensen die het als cutdieet doen of hebben gedaan.

Ik zou toch de vetten iets omhoog gooien en de KH kan eventueel ook wel iets omhoog.
            Maar vooral dus de vetten iets omhoog. Doe maar gerust naar de 80 of 90 gram.
            Eiwitten is tot 3 gram ruim zat per kilo bw. dus 45 gram er af doen.

Normaal zou een verdeling van ongeveer 35-35-30 prima zijn. hoger in eiwit 40-30-30 of 45-25-30 en hoger in KH 30-40-30.
            Maar een procentje of wat er omheen mag best. Maar eiwitten boven de 55% en KH onder de 25% is voor mij wat vaag. Vet is nog lager dus vind ik zelf niks.

Je totaal van 2400cal is laag zat om te cutten. Mag zelfs nog wel hoger zijn. De extra vetten bijvoorbeeld.
            Haal het meeste cuttig effect uit de intensiteit van de training en spiergroei/behoud.

Het beste is om eens te gaan proberen, je ziet snel genoeg of het resultaat naar tevredenheid is of niet. Na 4 weken kan je altijd nog verschuivingen doen. Als het voor jou goed werkt dan is het prima, dan laat je het voor wat het is.

succes.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
              High proteïn dieet is goed voor herstel. Wordt vaker gedaan bij blessures en preventie, van wat ik begrepen heb. Verder ken ik geen mensen die het als cutdieet doen of hebben gedaan.

Ik zou toch de vetten iets omhoog gooien en de KH kan eventueel ook wel iets omhoog.
              Maar vooral dus de vetten iets omhoog. Doe maar gerust naar de 80 of 90 gram.
              Eiwitten is tot 3 gram ruim zat per kilo bw. dus 45 gram er af doen.

Normaal zou een verdeling van ongeveer 35-35-30 prima zijn. hoger in eiwit 40-30-30 of 45-25-30 en hoger in KH 30-40-30.
              Maar een procentje of wat er omheen mag best. Maar eiwitten boven de 55% en KH onder de 25% is voor mij wat vaag. Vet is nog lager dus vind ik zelf niks.

Je totaal van 2400cal is laag zat om te cutten. Mag zelfs nog wel hoger zijn. De extra vetten bijvoorbeeld.
              Haal het meeste cuttig effect uit de intensiteit van de training en spiergroei/behoud.

Het beste is om eens te gaan proberen, je ziet snel genoeg of het resultaat naar tevredenheid is of niet. Na 4 weken kan je altijd nog verschuivingen doen. Als het voor jou goed werkt dan is het prima, dan laat je het voor wat het is.

succes.
              thanks maar van wat ik gelezen heb is het juist goed om bij deze dieet de eiwitten zo hoog mogelijk te houden zodat je toch vet verliest met een minimum aan spierverlies. Je valt af doordat je de kh laag houd. en ik wil de kh zo laag mogelijk houden voor het beste resultaat maar toch bedankt voor je advies

Comment

Hou gewoon het eiwitgehalte hoog. Zoals er al gezegd is zal je dan voornamelijk gericht zijn op vetverlies. Je hebt je carbs gewoon nodig, ongeacht of je afvalt of niet.
                Ga onder je behoefte zitten en neem veel eiwitten, dan komt het goed

Comment

Ik volgde zelf een tijd redelijk high-protein dieet om te cutten, vooral omdat ik zeer veel zware cardio heb gedaan en dagelijks herstel belangrijk was.
                  e/k/v was 45/35/20, wat ook nog niet volledig high-protein is.
                  Jij wil nog een stuk hoger gaan?
                  Ik vind het vooral lastig dat je zo weinig carbs mag eten, had regelmatig het gevoel dat ik wel een brood kon opeten. Ook focussen op zoveel eiwitten is lastig (en vrij duur).
                  Qua gewicht ben ik van 82 naar 76.5kg gegaan, daarbij bf% van zo'n 15% naar een 12%, daar kwam dus wel vrij veel spierverlies bij maar dat lag vooral aan de trainingsmethode.
                  Ik raad het je zeker niet af, maar dan kan je jezelf best al doen wennen aan hongergevoel en wat spierverlies incalculeren...

Los daarvan, je hebt je behoefte berekend op 2400kcal bij een gewicht van 90kg? dat lijkt me nogal weinig?
                  Last edited by Theodore Rex; 05-08-2013, 23:33.

Comment

Is het bump 21 jaar oude topic dag?
                    Begeleiding nodig bij voeding en /of training?

Comment

Oh, had alleen naar de datum vd reactie van future hulk gekeken

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X