vet% en BMR???

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• vet% en BMR???

Ik was even aan het uitzoeken wat mijn BMR is en dus mijn onderhoud. Ik kom met 3-5 dagen gemiddelde sport per week op 2013 onderhoud uit (Formule van Katch-McArdle). Dit is op basis van 31% vet (tanita > sportschool). Nu ben ik dus een typische peer, de metingen die ik heb moeten doen met zo'n apparaat die je met je handen moet uitvoeren komen 9% lager uit. Dit verschil is dusdanig groot dat mijn BMR 200 kcal meer kan zijn.

Dit maakt dus eigenlijk allemaal niets uit, maar ik vraag mij af of ik met 1700-1800 kcal niet teveel eet in de cut. Dit kan niemand voor mij zeggen (I know), maar aan de hand van deze berekening zou ik 1500 kcal moeten eten (500 kcal onder onderhoud). Ik heb niet het gevoel dat ik ben afgevallen (aan de hand van de spiegel). Ik ben nu 2 weken strict op dieet + 4 x per week 45 min. KT. Voor de rest skeeler ik 1 a 2 x per week (qua hartslag zit ik gelijk met fietsen) en ik fiets vrij veel (minstens 50 km per week). Voor de rest heb ik een kantoor baan, enkel in de middag wandel ik 30 min. met collega's.

Centimeters zijn helemaal een vreemd verhaal:
    9 dagen
    kuit + 1 cm
    boven de knie + 1 cm
    Billen - 0,5 cm
    Bovenbeen + arm (gelijk)
    Taille (meet ik morgen, mijn buik is helemaal opgezwollen.. ik weet niet waarvan :S)

Ik begin gewoon enorm te twijfelen of mijn dieet wel aan slaat, want ik heb al een enorm lange weg te gaan Over 2 weken heb ik een antwoord, maar ik hoop dat iemand mij vroegtijdig tips kan geven!

Alvast bedankt!

je bent een 9 hele dagen bezig. wat verwacht je in die 9 dagen? je zult hooguit een pond vet ofzo verloren hebben, en dat is bij een totale vetmassa van bijvoorbeeld 14 kilo niet direct super goed zichtbaar.

je bent zowieso spiermassa op aan het bouwen (omdat je lang niet getraind hebt), en vetmassa aan het verliezen. je lichaams compositie verandert langzaam maar zeker.

daarbij ben ikzelf iemand die nooit realistisch kan zijn als die in de spiegel kijkt. Ik zie zelf nooit zoveel verschil. pas als ik na 2 maanden ofzo fotos van het begin vergelijk, zie ik de verschillen.

Ga over 6 weken eens serieus kijken wat je nou bereikt hebt, adhv fotos etc. dan zul je een beter beeld hebben. Bij vrouwen gaat dat zowieso langzamer als bij mannen.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Ik ben totaal 15 dagen bezig (9 dagen terug centimeters opgemeten) en ik ben qua kilo's op mijn eigen weegschaal sinds dag 4 niets kwijt. Nog beter, ik ben 3 ons aangekomen.

Vandaag woog ik 61,9, een kleine week terug was dit 61 kg. Menstruatie is al geweest. Ik voel mij ook flink opgeblazen (buik ziet er duidelijk dikker uit). Ik ga vanaf vandaag vezelcapsules slikken, want ik denk dat het door een ruim tekort aan vezels komt. Als je niet goed na de wc gaat dan weeg je ook meer.

Ik staar niet blind op de kilo's, maar ik wil wel weten waar ze vandaan komen In 2 weken zou ik toch wel een 800 g vet kwijt moeten kunnen raken (- 3000 kcal per week) en dat zou ik ook moeten kunnen meten.

Goed, genoeg gezeurd. Ik zie over 2 weken wel weer en dan weet ik of ik het 1 en ander moet aanpassen. Misschien moet ik dan wel wat meer cardio doen

Comment

Even opnieuw het aantal kcal berekend en ik kom blijkbaar rond de 1800-2000 uit gemiddeld. Dat is wel een heel stuk hoger! Ik had een misrekening gemaakt en ik had een aantal dingen gewijzigd. Nu weer snel naar de 1700 kcal terug. Ik heb ook nog is 2 dagen een kleine refeed gehad (50 kh extra = 200 kcal).

Comment

Ik ben nu bijna 3 maanden bezig en ben 'slechts' 3kg kwijt. Gewicht is niet alles, gewoon doorzetten, netjes eten en over een flinke tijd zul je heus verandering zien. Er de hele tijd mee bezig zijn gaat het niet sneller van en zul je alleen maar de motivatie kwijtraken.

Comment

Motivatie raak ik niet zomaar kwijt hoor Ik wil alleen wel aan mijn schema houden en dat is de Bf per 4 weken met 2% verlagen. Ik zie over 2 weken wel weer, doel is nu gewoon vet verliezen.

Is ook geen ramp als ik rond onderhoud heb gegeten, ik zal hoogstwaarschijnlijk iets meer spiermassa hebben aangemaakt (of minder verloren).

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X