Alleen maar cardio

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Alleen maar cardio

Wat je bereikt met kracht training snap ik. Je krijgt spiermassa erbij + je valt af omdat je metabolisme door blijft gaan...

maar, wat zou je nou voor elkaar krijgen als je alleen maar, of voornamelijk aan een vorm van cardio deed (bijvoorbeeld hardlopen)? Bouw je dan alleen conditie op?

In principe heb je al spieren van jezelf toch, dus komen die dan gewoon beter uit?
    ~love what you do, do what you love~

Google eens op afbeeldingen van marathon-lopers .
    "Just because you've always done it that way doesn't mean it's not incredibly stupid."

Comment

jep, maar die rennen uren aan een stuk! Dus dat is ook weer een uiterste. Wat als je nou 4x in de week een uur zou hardlopen en 2x in de week goed aan kracht zou werken, setjes van 8 herhalingen?

Comment

Originally posted by Optimus_Prime View Post
        Wat je bereikt met kracht training snap ik. Je krijgt spiermassa erbij + je valt af omdat je metabolisme door blijft gaan...

maar, wat zou je nou voor elkaar krijgen als je alleen maar, of voornamelijk aan een vorm van cardio deed (bijvoorbeeld hardlopen)? Bouw je dan alleen conditie op?

In principe heb je al spieren van jezelf toch, dus komen die dan gewoon beter uit?
        Welke vorm van cardio/hardlopen?
        Dagelijks kilometers maken of een half uurtje loopwerk en /of 3x pw enz.
        mbt de dagelijkse kilometers, zie reply van Pinada.

Je vraag is verder iets te algemeen denk ik om een zinnig antwoord te geven.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

ja klopt, ik heb het wat specifieker gemaakt haha

Comment

Originally posted by Optimus_Prime View Post
            jep, maar die rennen uren aan een stuk! Dus dat is ook weer een uiterste. Wat als je nou 4x in de week een uur zou hardlopen en 2x in de week goed aan kracht zou werken, setjes van 8 herhalingen?

We waren tegelijk met onze reply, haha.

Als je meer vet wil verbranden dan kan je toch beter meer KT doen dan cardio. Liefst eerst KT en er achteraan gelijk cardio doen.

Als je 2x pw KT wil doen en cardio wil doen voor vetverbranden dan kan je het beste regematig in HIIT vorm cardio doen en op de andere cardiodagen de loopzaamheden spreiden naar 2 of 3x per dag 20 minuten intensief. Dat heeft meer effect dan een uurtje gewoon hardlopen.(als het voor de fatburn is dan he)

Comment

waarom is dat dan?

en is hardlopen dat echt meer voor het cardio gedeelte, hart-en vaten? longen?

Comment

Tja waarom dat is,...
                dat is uit diverse onderzoeken gebleken, nee ik ga ze niet opzoeken.

Dat 2 of 3 x cardio werkt als volgt, je zet de vetverbranding aan tijdens het lopen, daarna zwakt dat langzaam af. Als je dan een paar uurtjes weer cardio gaat doen dan stuw je het vetverbranden weer hoog op, hoger dan de eerste cardio sessie.

Het cardio doen na KT werkt op een soortgelijke manier, maar dan wordt het vetverbranden zelfs ver-3-voudigd.

Alleen hardlopen om de dag een uur werkt idd vooral op de longen, hart enz voor algehele aerobe conditie. Maar verhoogt, als je te lange afstanden loopt het aantal witte cellen (marathon en wielren ecto's), terwijl je als krachtsporter juist de rode wil vermeerderen om te groeien (sprinters, bodybuilders enz.).

Comment

Oke, dus voortaan doe ik mijn cardio na de KT. Ik moet eerlijk toegeven dat ik met hardlopen een veel lekkerder gevoel krijg dan het pompen van ijzer.. als cardio de vetbranding verdrievoudigd na een KT training, kan ik dan een minder harde KT sessie doen en nog steeds het voordeel van de vetverbranding meepikken? Of moet het echt een goede KT sessie zijn geweest?

Comment

Ja moet wel een goede KT sessie zijn, echte gewichten dus en lekker intensief, je moet ze wel voelen.
                    Als je een tijdje echt lekker traint dan haal je daar netzoveel bevredigd gevoel uit als uit hardlopen.

Comment

Oke thanks, op het moment train ik 3x in de week omdat ik het gevoel heb dat dat genoeg voor me is, als ik dat gevoel heb is een 4de keer dan over the top gaan, of is 4x juist het minimum om goed resultaat te krijgen?

Comment

Is stevig wandelen ook een vorm van cardio?
                        Ik ben namelijk absoluut geen renner (knieën niet zo best na jaren klassiek ballet) maar stevig doorlopen gaat prima.
                        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

dan kun je beter de crosstrainer pakken, verbrand je iets meer

Comment

Das nou jammer, want die heb ik dan weer niet.
                            *gaat op zoek*
                            "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Dat cardio na kracht training beter werkt voor vetverbranding komt doordat je met de krachttraining al koolhydraten hebt gebruikt als energy bron en dan ga je eerder vetten gebruiken voor energy tijdens je cardio.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X