Ìk begon een beetje het papegaaiengevoel te krijgen rondom het 'feit':
Iedereen roept het te pas en te onpas maar ik kan er echter bijna nergens een onderbouwing van vinden. Het word net zo gemakkelijk geroepen als dat men vroeger zei 'je kan maar 30 gr eiwitten per keer eten', 'door zes maaltijden per dag gaat je metabolisme omhoog' etc.
Bleek ook allemaal niet waar. Ik geloof best dat je lichaam zich kan aanpassen, maar wel dat het dat maar kan tot een bepaalde lengte. Als je onderhoud bijvoorbeeld 2500kcal is en jij gaat 800 eten oid maak je mij niet wijs dat je lijf het onderhoudt dan wel even op 800 zet, iig niet voor langere tijd. (anders hadden we ook een mooie
Dus ik slinger hier de discussie aan:
- Bestaat starvation mode wel? (ik denk slechts deels)
- Wanneer ontstaat die dan, bij welke tekorten
- In hoeverre is je lijf in staat om zuiniger met kcal om te gaan
- hoe lang kan je lijf dat volhouden
- waar is het wetenschappelijk op gebaseerd
etc
link waar het als 'myth' bestempeld wordt:
The Truth About Starvation Mode & Fast Metabolisms
als je te weinig kcal eet schiet je lichaam in starvationmode en zal je niet meer afvallen
Bleek ook allemaal niet waar. Ik geloof best dat je lichaam zich kan aanpassen, maar wel dat het dat maar kan tot een bepaalde lengte. Als je onderhoud bijvoorbeeld 2500kcal is en jij gaat 800 eten oid maak je mij niet wijs dat je lijf het onderhoudt dan wel even op 800 zet, iig niet voor langere tijd. (anders hadden we ook een mooie
Dus ik slinger hier de discussie aan:
- Bestaat starvation mode wel? (ik denk slechts deels)
- Wanneer ontstaat die dan, bij welke tekorten
- In hoeverre is je lijf in staat om zuiniger met kcal om te gaan
- hoe lang kan je lijf dat volhouden
- waar is het wetenschappelijk op gebaseerd
etc
link waar het als 'myth' bestempeld wordt:
The Truth About Starvation Mode & Fast Metabolisms
Comment