Dood spoor beland, tips nodig!!!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

normaal giet ik niemand alles met de paplepel naar binnen, maar omdat jij echt heel erg slecht bezig bent:

bij een LBM van 60 kilo is je bmr: 1666 kcal. Bij een persoon die kantoorwerk doet (of nog naar school gaat, of niet heel actief is), en NIET traint, is de calorie behoefte dan 2000 kcal.

In twee en een half uur intensief trainen verbrand je ook nog wel zoon 1000-1200 kcal. (600-700 cardio, en 400-500 van kt).

je caloriebehoefte is dus eerder 3000-3200. nogal logisch, dat als je dik 1500 kcal onder hoefte eet, dat dan je stofwisseling lam ligt na 3 weken.
    ---------

maar serieus, waarom elke dag 2.5 uur trainen.
    waarom niet het volgende:

3x pw beginnen met 5 min cardio opwarming. dan 60 min krachttraining (vrij korte rust tussen sets, intensief en zwaar trainen). en dan afsluiten met 25 minuten cardio. (en benen zijn zowat de helft an je lichaam. benen moet je zeker één olledige trainingsdag aan besteden. bedenk eens hoeveel energie je verbrand met een zware beentraining). daarbij kun je 2x pw enkel cardio gaan doen (45 minuten).

als je je beperkt tot deze hoeveelheid trainen, kun je net zoveel resultaat bereiken als met de hoeeelheid die jij nu traint. ik had je calorie behoefte met je huidige manier van trainen ingeschat op 3000. Met de manier van trainen die ik heb opgezet, zal dit neerkomen op een 2500 kcal per dag.
    --------

naast het verminderen van de hoeveelheid training, zou ik eerst eens langzaam kcal opbouwen. Eet bijvoorbeeld eerst een week 1750 kcal per dag (icm de hoeveelheid training die ik je heb aangeraden). daarna een week op 2250 kcal (met dezelfde training), en de week daarna 2500 kcal. (ga je in 1x je kcal omhoog knallen, zul je snel veel vetmassa ebij kweken, en in 1 week herstelt je stofwisseling heus niet optimaal).

als je stofwissel weer aardig hersteld is, maak je een verse start. Met genoeg kcal. (ik zou dan 2000 kcal gaan eten. 175g eiwit, 175g koolhydraten, 66g vet).
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

En probeer goed te laten meten en niet via een site oid.
      Hoe kan je nou van 79/80 kg naar 78 zijn gegaan en dan van 30 naar 20% in 2/3 weken tijd?
      Dat zou betekenen dat je veel vet bent verloren en spiermassa hebt aangezet, wat op zich kan, maar -10% NO WAY.
      1.83 / 96 kg / Bf 14%

Comment

Originally posted by Venum View Post
        En probeer goed te laten meten en niet via een site oid.
        Hoe kan je nou van 79/80 kg naar 78 zijn gegaan en dan van 30 naar 20% in 2/3 weken tijd?
        Dat zou betekenen dat je veel vet bent verloren en spiermassa hebt aangezet, wat op zich kan, maar -10% NO WAY.

Middelomtrek is fors afgenomen van 102 naar 90, gewicht ging van 81 naar 78. Waar kan ik een nauwkeurige meting laten doen???

Comment

Originally posted by dynobet View Post
          normaal giet ik niemand alles met de paplepel naar binnen, maar omdat jij echt heel erg slecht bezig bent:

bij een LBM van 60 kilo is je bmr: 1666 kcal. Bij een persoon die kantoorwerk doet (of nog naar school gaat, of niet heel actief is), en NIET traint, is de calorie behoefte dan 2000 kcal.

In twee en een half uur intensief trainen verbrand je ook nog wel zoon 1000-1200 kcal. (600-700 cardio, en 400-500 van kt).

je caloriebehoefte is dus eerder 3000-3200. nogal logisch, dat als je dik 1500 kcal onder hoefte eet, dat dan je stofwisseling lam ligt na 3 weken.
          ---------

maar serieus, waarom elke dag 2.5 uur trainen.
          waarom niet het volgende:

3x pw beginnen met 5 min cardio opwarming. dan 60 min krachttraining (vrij korte rust tussen sets, intensief en zwaar trainen). en dan afsluiten met 25 minuten cardio. (en benen zijn zowat de helft an je lichaam. benen moet je zeker één olledige trainingsdag aan besteden. bedenk eens hoeveel energie je verbrand met een zware beentraining). daarbij kun je 2x pw enkel cardio gaan doen (45 minuten).

als je je beperkt tot deze hoeveelheid trainen, kun je net zoveel resultaat bereiken als met de hoeeelheid die jij nu traint. ik had je calorie behoefte met je huidige manier van trainen ingeschat op 3000. Met de manier van trainen die ik heb opgezet, zal dit neerkomen op een 2500 kcal per dag.
          --------

naast het verminderen van de hoeveelheid training, zou ik eerst eens langzaam kcal opbouwen. Eet bijvoorbeeld eerst een week 1750 kcal per dag (icm de hoeveelheid training die ik je heb aangeraden). daarna een week op 2250 kcal (met dezelfde training), en de week daarna 2500 kcal. (ga je in 1x je kcal omhoog knallen, zul je snel veel vetmassa ebij kweken, en in 1 week herstelt je stofwisseling heus niet optimaal).

als je stofwissel weer aardig hersteld is, maak je een verse start. Met genoeg kcal. (ik zou dan 2000 kcal gaan eten. 175g eiwit, 175g koolhydraten, 66g vet).

OK, ik zal langzamerhand mijn kcals optrekken en mijn cardio verminderen. Maar wat ik me dan afvraag, wat is het minimum dat je nodig hebt aan kcals om je stofwisseling niet aan te tasten? Als ik er net boven zit (1800-1900) en ik verbruik daarnaast rond de 3000 kcal en eet wel genoeg eiwit vormt dat dan een probleem? Is het noodzakelijk dat je max 500 kcal in de min zit?

Comment

je tast zelfs je stofwisseling aan als je maar 500 kcal onder behoefte eet. dit gebeurt alleen veeeeeeel langzamer. Plus het effect als je weer meer gaat eten (qua aankomen in vet), is veeeel kleiner.

verder is het ook afhankelijk van hoeveel kcal je verbrand. Je kan ongeveer 20% onder behoefte eten zonder echt problemen te krijgen.

als je 6000 kcal verbrand per dag, is 20% 1200 kcal.
            als je 3000 kcal verbrand per dag is 20% 600 kcal.

Er is dus geen magisch getal wat je minimaal moet eten om je stofwisseling goed te houden. je moet gewoon niet teveel onder behoefte eten. En om de 6-8 weken een weekje (of twee) op behoefte eten om stofwissel te herstellen. (dit doen meeste bb automatisch omdat ze bulken vaak afwisselen met cutten).

groeten dyno
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Eagle,
              ik zag dat Dynobet al gereageerd heeft.
              ik heb daar niets aan toe te voegen, ik sluit me daar bij aan.

succes man.
              1e Masters Superbody YBF 2011!
              Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Ok dank je wel man, ik heb nu wel een lijst gemaakt, maar volgens mij klopt er iets niet aan de verhoudingen. Ik kom uit op 155+99 is 255 gram eiwit en kh en 50 gram vet, totaal is dat 255*4+50*9=1470 kcal, terwijl het volgens mijn berekingen uitkomt om 1760 kcal, ik heb alles uit verpakkingen trouwens. En deze lijst is exl avondeten, ik denk dat dat vooral kh zullen zijn en rond de 500 kcal, daarmee kom ik uit op rond de 2200 en dat is genoeg voor onderhoud aangezien ik cardio zwaar zal cutten. Na 2 weken ben ik van plan om als eerst 2*dubbelfris weg te strepen, waardoor ik 200 kcal verminder en uitkom op 2000. Maar waar zit de fout in het schema?

eiwit kh vet kcal

1 snee volkoren brood 3 2 0.5 80
                1 snee volkoren brood 3 2 0.5 80
                1 portie pindakaas 3 2 8 100
                1 portie pindakaas 3 2 8 100
                1 plak goudse kaas 6 0 6 70
                1 plak goudse kaas 6 0 6 70
                1 gekookt ei 12 1 11 150
                1 glas melk 8 10 4 180

1 blik tonijn 35 0 1 150
                1 glas melk 8 10 4 180

1 blik tonijn 35 0 1 150
                1 glas dubbelfris 0 25 0 100

1 bord optimel yoghurt 8 10 0 100
                250 ml magere kwark 25 10 0 150
                1 glas dubbelfris 0 25 0 100

Total 155 99 50 1760

Comment

Ok, brood moet dus 12 kh zijn ipv 2 (typfout) en dan klopt het op 100 kcal na ongeveer.

159 123 50 1650

Comment

Wat een rare getallen. Normaliter hoor je als vuistregel dat je voor elke kilo die je verliest ongeveer 1 cm buikomtrek verliest. Maar bij jou verlies je 12 cm buikomvang bij slechts 2 kg gewicht? Ik neem aan dat je meteen al je broeken uit het raam hebt kunnen gooien en nieuwe hebt moeten kopen?
                    Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
                      Wat een rare getallen. Normaliter hoor je als vuistregel dat je voor elke kilo die je verliest ongeveer 1 cm buikomtrek verliest. Maar bij jou verlies je 12 cm buikomvang bij slechts 2 kg gewicht? Ik neem aan dat je meteen al je broeken uit het raam hebt kunnen gooien en nieuwe hebt moeten kopen?
                      Nee, want ik draag normaal gesproken al wijde kleding, maar ik heb geen reden om te liegen oid toch? Misschien kan het net zo zijn dat ik vocht oid heb verloren? Ik heb geen idee? Maar iig ben ik nu een stuk wijzer en weet ik hoe ik te werk moet gaan, dus veel maakt het verder ook niet uit. En een omtrekmeting doe je voor zover ik weet horizontaal rond je navel toch?

Comment

Liegen? Had ik het over liegen? Het kan ook zijn dat je een meetfout gemaakt hebt.

Comment

In hoeverre bestaat er een relatie tussen middelomtrek en vetpercentage? Is het mogelijk dat iemand met een hoog middelomtrek een lager vetpercentage heeft tov van anderen bijvoorbeeld? Ik deed een electronische meting op de sportschool en kwam op 13% uit en vond dit vreemd, want heb een buikomtrek van 91 cm. Hij vertelde me dat het tot op 2% meestal klopt en hij voelde aan mijn armen en rug en zei dat ik wel gemiddeld droog was en niet dik oid, terwijl ik (uitgaande van buik) altijd aan een getal over de 20% dacht.

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                            normaal giet ik niemand alles met de paplepel naar binnen
                            die zin is niet geloofwaardig als je het 3x per dag gebruikt gevolgd met lappen tekst :P

Comment

Originally posted by Eagle99 View Post
                              In hoeverre bestaat er een relatie tussen middelomtrek en vetpercentage? Is het mogelijk dat iemand met een hoog middelomtrek een lager vetpercentage heeft tov van anderen bijvoorbeeld? Ik deed een electronische meting op de sportschool en kwam op 13% uit en vond dit vreemd, want heb een buikomtrek van 91 cm. Hij vertelde me dat het tot op 2% meestal klopt en hij voelde aan mijn armen en rug en zei dat ik wel gemiddeld droog was en niet dik oid, terwijl ik (uitgaande van buik) altijd aan een getal over de 20% dacht.
                              Er bestaat inderdaad een formule die een benadering geeft van je vetpercentage, gebaseerd op je buikomvang en nekomvang. Ik ken de precieze formule niet, maar Snuff-san (die veel op BN postte) gebruikte deze formule altijd om te beoordelen of z'n vetpercentage steeg of daalde.

Comment

Is die formule betrouwbaarder of een elektronische vetpercentagemeter?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X