Koolhydraten?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Je kunt altijd nog een half uurtje cardio doen na de training werkt ook goed.

Comment

Bedankt voor de reacties!
      Ik heb mijn voedingsschema aangepast. Het boek rapid fat loss gedownload, die ga ik even lezen vandaag. In een week of twee al 3 à 4% vet verliezen is inderdaad een lekker begin, alleen even kijken of die methode ook geschikt is voor mij.

Cardio ga ik ook toevoegen aan mijn trainingsschema mijn conditie is buitengewoon slecht. Een setje deadliften en ik ben helemaal buiten adem, dat was vroeger wel anders. En het is een goede stimulans voor de vetverbranding. Ik ga beginnen met een 20 minuten matige intensiteit 3 à 4x per week opouwend na 40 minuten.
      Ik denk dat ik minstens tot aan de zomer bezig ben met het terugbrengen van mijn vetpercentage voordat ik weer droge massa kan gaan bouwen.

Comment

Originally posted by erik1982 View Post
        Bedankt voor de reacties!
        Ik heb mijn voedingsschema aangepast.

Ik denk dat ik minstens tot aan de zomer bezig ben met het terugbrengen van mijn vetpercentage voordat ik weer droge massa kan gaan bouwen.
        Naar wat heb je je voeding nu aangepast dan? Je was immers goed bezig of op de goede weg.

Waarom zou je moeten wachten tot de zomer voordat je weer droge massa kan bouwen?
        Beste blijft om nu al aan je droge massa te werken en daarnaast letten op je fatloss.
        1e Masters Superbody YBF 2011!
        Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Originally posted by marnop View Post
          Naar wat heb je je voeding nu aangepast dan? Je was immers goed bezig of op de goede weg.

Waarom zou je moeten wachten tot de zomer voordat je weer droge massa kan bouwen?
          Beste blijft om nu al aan je droge massa te werken en daarnaast letten op je fatloss.
          lijkt me per persoon afhankelijk. erik is toch al vrij lang lid. en ik heb zo het vermoeden dat hij al vrij veel spiermassa heeft. En dat met 25% vet, zijn doel voornamelijk vetverlies is, en op de tweede plaats spiermassa opbouwen.

daarom richt hij zich nu voornamelijk op vetverlies, met het onderhouden van zijn spiermassa. dus de spiermassa evengroot houden, en maximaal vet verliezen.

en van 25% naar een 10-12 gaan. kan best wel eens tot aan de zomer gaan duren als je het op een manier wilt gaan doen dat je geen spiermassa verliest. dus is het ook slim om nu al te beginnen.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

van 25 naar 12 gaan is niks, daar zit je ver voor de zomer al, gewoon met spierbehoud ook.
            Dat moet te doen zijn voor begin maart zonder problemen en zonder zware middelen.

Is gewoon een kwestie van HF omhoog brengen en houden tijdens de trainingen en op je zuurstof/vet werken en minder op je mineralen. Na afloop als er nog wat energie over is gelijk HIIT doen 1 of 2x per week en het vet vliegt er af, maar je kan dan gewoon op gewicht blijven als de voeding en de timing goed is.

Volgens mij heeft Erik zat ervaring om zo intensief te kunnen trainen. Gewoon even overschakelen naar precontest trainingen. En eventueel wat goede supps gebruiken. Whey, amino's en eventueel een goede fatburner.
            1e Masters Superbody YBF 2011!
            Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

Bedankt weer voor de goede reacties!
              De keuze om toch te gaan aanpassen en eerst te richten op puur cutten is het feit dat waar ik aan begonnen was een langdurig proces is. Het werkt, maar het duurt te lang voor mijn gevoel. Ik stoor me enorm aan mijn overtollige vetmassa, dat moet eraf. Een VVM van ca. 80KG bij 1,79m is redelijk dus lijkt cutten me op dit moment de beste optie. Hoe eerder ik een acceptabel vetpercentage heb hoe eerder ik me weer volledeig kan richten op het bouwen van nieuwe droge spiermassa.
              Trainde al een paar jaar voor mijn onderbreking dus qua trainingen, oefeningen en methoden en technieken heb ik wel wat kennis opgedaan, dat intenssief trainen komt wel goed. De eerste paar weken ga ik mijn aerobe conditie verbeteren waarna ik later ook HIIT ga invoeren voor 2x per week.
              Dan is het alleen een kwestie van volhouden en dan moet het goed komen.

Comment

Als je al symptomen van een metabool syndroom begint te zien ben je lekker opweg....
                Misschien een vreemde vraag, maar wat zijn die symptomen?

En Eric, sterkte met deze nieuwe start.
                Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by marnop View Post
                  Is gewoon een kwestie van HF omhoog brengen en houden tijdens de trainingen en op je zuurstof/vet werken en minder op je mineralen.
                  Met zuurstof/vet bedoel je denk ik cardiovasculair trainen?

Maar wat bedoel je met HF omhoogbrengen? moet dat niet zijn je hartslag?

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
                    Misschien een vreemde vraag, maar wat zijn die symptomen?

En Eric, sterkte met deze nieuwe start.
                    Tnx!!

Hier staat een stukje uitleg over metabool syndroom:

Metabool syndroom - Wikipedia

Bij mij gaat het vooral om het overgewicht en het begin van insuline resistentie, als je dat op zijn beloop laat is diabetes type II het gevolg.

Comment

Originally posted by The Phoenix View Post
                      Met zuurstof/vet bedoel je denk ik cardiovasculair trainen?
                      Meer aeroob trainen, cardiovasculair kan ook anaeroob.
                      Maar wat bedoel je met HF omhoogbrengen? moet dat niet zijn je hartslag?
                      HF= hartfrequentie (=hartslag)

Comment

Meer aeroob trainen, cardiovasculair kan ook anaeroob.

HF= hartfrequentie (=hartslag)
                        Stom van die HF. Ik bedoelde hetzelfde ik zat al te puzzelen (haertbeat of zo)

Maar in mijn ogen is cadiovasculair niet hetzelfde als aeroob bezig zijn. Althans als je cardiovasculair bezig bent zal je sneller melkzuur gaan aanmaken wat juist het zuurstof verdrijft. met aeroob wil je juist dat het zuurstof in je bloed blijft zodat vetmobilisatie optimaal is?

Of denk ik nu verkeerd?

Comment

Stom van die HF. Ik bedoelde hetzelfde ik zat al te puzzelen (haertbeat of zo)

Maar in mijn ogen is cadiovasculair niet hetzelfde als aeroob bezig zijn. Althans als je cardiovasculair bezig bent zal je sneller melkzuur gaan aanmaken wat juist het zuurstof verdrijft. met aeroob wil je juist dat het zuurstof in je bloed blijft zodat vetmobilisatie optimaal is?

Of denk ik nu verkeerd?
                          Cardiovasculaire training wil niets anders zeggen dan het trainen van hart, bloedvaten en longen. Je probeert de zuurstoftransportcapaciteit van het cardiovasculairesysteem te vergroten, dit kan zowel aroob als anaeroob. Over het algemeen wordt dit gedaan met duursporten zoals fietsen en hardlopen en word meestal bedoeld als er over cardio gesproken wordt. Maar ook door met gewichten te trainen train je het cardiovasculairesysteem, door tijdens de training de rustmomenten kort te houden blijft de hartslag hoog en zal het lichaam zich gaan aanpassen aan de toegenomen zuurstofvraag tijdens de training. Dit laatste is deels aeroob (rustfase) en anaeroob (tijdens de oefening).
                          Met cardio breng je gedurende een periode van training het metabolisme omhoog waardoor er meer vetten worden verbrand, mits er voldoende zuurstof, dus aeroob. Je kunt ook dmv. anaeroboe training veel glycogeen verbranden waardoor je tijdens het herstel vetten verbrand om vooraden aan te vullen, maar ook het herstel van spiermassa zorgt voor een grotere vetverbranding.
                          Lactaat word gevormt door de anaerobe cellen en verbrand door de aerobe cellen, lactaat is een zeer goede brandstof. Lactaat verdrijft geen zuurstof maar ontstaat als gevolg van een gebrek aan zuurstof om glucose volledig te kunnen afbreken.

Comment

Ik heb dat stukje op Wikipedia gelezen over metabool syndroom. Dat was me bekend. Wat ik meende begrepen te hebben uit jouw post was het tegenovergestelde: dat je bepaalde symptomen herkende die het tegendeel van metabool syndroom aangeven. Die dus aangeven dat je weer op de goede weg bent. En ik was benieuwd wat die symptomen zijn. Ik zal je opmerking wel verkeerd gelezen hebben.

Comment

Als je al symptomen van een metabool syndroom begint te zien ben je lekker opweg....
                              Ik denk dat je deze zin bedoeld. Ik was dus de richting van een matebool syndroom ingeslagen.

Comment

Ja, ik bedoelde die zin. Kennelijk had ik die dus "verkeerd om" begrepen. Ik dacht dat je ermee bedoelde dat je op de juiste weg was. Maar waarschijnlijk bedoelde je aan te geven dat je dan op de verkeerde weg bent.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X