alcohol en afslanken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Ashley View Post
    Precies.

Als je het niet heel erg vind geloof ik die hartchirurg op haar woord.
    Die arts zal vast ook wel na een zware operatie een glas wijn nuttigen vermoed ik..

Veel artsen roken ook terwijl ze patienten adviseren om niet te roken..

Comment

Originally posted by nibor76nl View Post
      Die arts zal vast ook wel na een zware operatie een glas wijn nuttigen vermoed ik..
      Hmmmmm....ken je haar misschien? Of heb je het programma gezien?
      Waar basseer je dit vermoeden op?
      Denk je dat elke arts drinkt na het uitvoeren van een operatie?

Het gaat hier over drinken niet over roken
      ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Het gaat hier over drinken niet over roken
        Ik vermoed het .. ik ken haar niet he'..

Als een arts iets zegt over iets wat niet goed is..betekent nog niet dat hij/zij geen alcohol nuttig of tabak en dergelijke producten..

Comment

Ik vermoed het .. ik ken haar niet he'..

Als een arts iets zegt over iets wat niet goed is..betekent nog niet dat hij/zij geen alcohol nuttig of tabak en dergelijke producten..
          Dat weet ik. Je bent aan het generaliseren. Vandaar mijn reactie.
          Zijn genoeg mensen die niet drinken....ook artsen.
          ความพายายามอยู่ที่ไหน ความสำเร็จอยู่ที่นั้น

Comment

Dat weet ik. Je bent aan het generaliseren. Vandaar mijn reactie.
            Zijn genoeg mensen die niet drinken....ook artsen.
            Ik bedoel alleen ermee dat sommige mensen iets afraden ,maar het vervolgens zelf wel doen..

Ook artsen dus...(mensen)

Comment

Discipline en kennis zijn 2 verschillende dingen.

Ik denk dat ik prima weet hoe ik moet dieeten, wil nog niet zeggen dat ik het ook volhoudt. En als een vriend jou om advies vraagt (vrouwen, geld, wat dan ook) dan is je theorie waarschijnlijk beter dan hoe je het zelf aanpakt?

Originally posted by supernova View Post
              Ik weet dat je dat nie gelooft maar dat zijn zelfs dokter die het zeggen.
              Er zijn ook doktoren die waardeloze medicatie voorschrijven, in ruil voor snoepreisjes.
              Wat is je punt?

Originally posted by supernova View Post
              Ge vergist u. Het is wel gezond 1 a 2 glazen rode wijn par dag zou zelfs je leven verlengen door de antioxidanten die er in zitten.
              Wie zal dat onderzoek gefinancierd hebben? Iemand die er baad bij heeft (bv verkoper), of een objectieve organisatie?

Comment

Dan kun je nooit meer een onderzoek vertrouwen als je ervan uit gaat dat er een lobby achter zit..

Comment

ik dronk laatst 5 bier op een avond, niet veel ofzo. Maar de dag erop was ik 5 kg spierweefsel aangekomen en 5% bf eraf!

dus voor de wiskundigen onder ons --> 1 bier is + 1 kg spierweefels en - 1 % vet percentage.

(NB: -1% van het gewicht + de 1 kg bierweefsel)

Comment

Dan kun je nooit meer een onderzoek vertrouwen als je ervan uit gaat dat er een lobby achter zit..
                    Beetje achterdochtigheid kan geen kwaad. Het hoort er ook gewoon bij te staan

Comment

25 mei 2010

Matige alcoholconsumptie verlaagt kans op diabetes type 2

Volwassen die 1 à 2 glazen alcohol per dag drinken hebben een kleinere kans op het ontwikkelen van diabetes type 2 dan geheelonthouders, ook wanneer die zich al houden aan meerdere leefgewoonten die het risico op diabetes verkleinen. Dit heeft langdurig onderzoek uitgevoerd door het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en het Julius Centrum (UMCU) onder 35.000 volwassenen uitgewezen. TNO en Wageningen Universiteit deden de analyse in samenwerking met RIVM en UMCU.

Leefstijl

Diabetes type 2, ook wel ouderdomssuikerziekte genoemd, kan veelal voorkomen worden door een gezonde leefstijl. Vier onderdelen van zo’n gezonde leefstijl zijn: het voorkómen van overgewicht, voldoende lichaamsbeweging, niet roken en een uitgebalanceerd voedingspatroon. Eerdere studies gaven ook een verband tussen matige alcoholconsumptie en een lager risico op diabetes type 2 aan. Of mensen die zich al hielden aan meerdere gezonde leefgewoonten nog steeds baat hadden bij matige alcoholconsumptie, was nog nooit onderzocht.

Alcohol met mate: lager risico

Het huidige onderzoek heeft zich vooral gericht op het verband tussen alcoholconsumptie en het risico op diabetes in de context van een gezonde leefstijl. Naast de vier risicoverlagende leefgewoonten hebben de onderzoekers matige alcoholconsumptie gedefinieerd als maximaal één drankje voor vrouwen en twee drankjes voor mannen per dag. Personen die met mate alcohol nuttigden én voldeden aan minstens drie van de beschermende leefstijlfactoren, bleken 40 procent minder kans te hebben op het ontwikkelen van diabetes type 2 dan geheelonthouders. In de studie zijn ruim 35.000 Nederlandse volwassenen met een leeftijd tussen de 20 en 70 jaar gedurende tien jaar gevolgd.

De resultaten van het onderzoek laten zien dat matige alcoholconsumptie deel kan uit maken van een gezonde leefstijl om het risico op diabetes type 2 te verkleinen, in aanvulling op meerdere, gezonde leefgewoonten. De bevindingen worden gepubliceerd in het ‘American Journal of Clinical Nutrition’.

Overmatig drankgebruik en piekgebruik worden ten stelligste ontraden, net als alcoholconsumptie door kinderen en jongeren. Matige alcoholconsumptie kan niet gezien worden als vervanging van gezonde leefgewoonten.

Persbericht 2010-26

We weten al langer dat een matig alcoholgebruik, in vergelijking met stevig drinken of geheelonthouding, niet schadelijk is en zelfs beschermt tegen diabetes type 2. Michel Joosten van de Wageningen UR heeft onderzocht of dit door het alcoholgebruik komt of dat er nog andere factoren invloed hebben.Het blijkt dat door alcoholgebruik het gehalte van het eiwit adiponectinopectine toeneemt. Adiponectine is een eiwit dat wordt geproduceerd in het vetweefsel en dat ontstekingen remt en de insulinegevoeligheid verhoogt. Ook leidt al, een verbeterde insulinegevoeligheid en veranderingen in ontstekingsprocessen. Volgens Joosten wordt het lagere risico op diabetes type 2 door deze processen verklaart. Ook vond Joosten dat het gunstige effect van alcohol geldt voor mensen die door hun gezonde leefstijl al een verlaagde kans op diabetes type 2 hebben.
                      Dus matig gebruik van alcohol verlaagd je suikerspiegel en verhoogd je insuline gevoeligheid, dit zijn zaken die het afvallen bevorderen.......
                      .........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........
                      There is no failure except in no longer trying

Comment

Originally posted by RoboRI3 View Post
                        ik dronk laatst 5 bier op een avond, niet veel ofzo. Maar de dag erop was ik 5 kg spierweefsel aangekomen en 5% bf eraf!

dus voor de wiskundigen onder ons --> 1 bier is + 1 kg spierweefels en - 1 % vet percentage.

(NB: -1% van het gewicht + de 1 kg bierweefsel)
                        meen je dit serieus en geloof je dit????
                        want dit is echt de grootste onzin ever.
                        “If you really want to do something, you will find a way; if you don't, you will find a excuse.”

Comment

@ hierboven, ik was sarcastisch.

en @die dude met grote post over dat alcohol suiker spiegel verlaagd.

alcohol zelf is toch een suiker?? of begin ik maf te worden. Het verlaagt andere suikers maar vult zelf aan met alcohol suiker or what.

Comment

en @die dude Dude?? met grote post over dat alcohol suiker spiegel verlaagd.

alcohol zelf is toch een suiker?? of begin ik maf te worden. Het verlaagt andere suikers maar vult zelf aan met alcohol suiker or what.
                            Onderzoek wijst het uit toch?

Comment

Originally posted by okidoki71 View Post
                              Onderzoek wijst het uit toch?

onderzoek wijst uit dat alcohol je bloedvaten schoonmaakt.
                              echter maakt dat onder geen conclusies over wat er met je lever gebeurd.

als een onderzoek iets uitwijst zegt niet veel over de vraag die moet beantwoordt worden

Comment

onderzoek wijst uit dat alcohol je bloedvaten schoonmaakt. (onderzoek betreft bij oudere personen 50+, geldt niet voor jonge personen)
                                echter maakt dat onder geen conclusies over wat er met je lever gebeurd.

als een onderzoek iets uitwijst zegt niet veel over de vraag die moet beantwoordt worden
                                Bij matig gebruik zal je lever er niet onder lijden, we hebben het over 24 gram en niet over excessen....

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X