Val ik niet TE langzaam af??

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by sf01 View Post
    zucht... gewoon dit artikel ff lezen. Ik zeg niet dat ik het met alles eens ben... maar toch.

http://www.simplyshredded.com/the-ul...ing-guide.html

Het zijn juist de grote compounds waar je strak van in je vel komt te zitten.

En ik vind het juist altijd cool/ sexy als vrouwen écht trainen. Beter dan die miepjes die zitten te kletsen, boekje zitten te lezen, nagels te vijlen terwijl ze aan het trainen zijn.
    De meesten zitten in een tijdschrift te bladeren, sommige hebben gewoon echte leesboeken bij zich. Snap niet hoe ze dat doen...
    Ik voel me soms wel een beetje uhh...mannelijk hoor, maar goed...het werkt en ik doe het liever dan me 1,5 uur rot rennen.

Comment

Ben nu bijna 5 weken bezig in totaal... en volgens mij gaat het goed.

Ben van 69.2 naar 68.5 gegaan.
      En heb alleen mijn middel gemeten, daar is nu 8cm vanaf. Rest heb ik niet gemeten maar kweet zeker dat daar ook genoeg vanaf is. Kleding is iig erg ruim, tot echt te groot.

Toch vind ik de kilo's nog altijd erg weinig, of ben ik nou echt gek? Ik neem aan dat ik dan toch op z'n minst wat vet weggewerkt heb.

En ja ik heb geduld, want ik ga gewoon lekker door. Denk dat ik misschien 1 a 2 dagen extra ga om alleen cardio te doen en dan 3x KT+cardio. Merk dat ik soms na de KT gewoon op ben en na 15 minuten cardio mijn benen dood gaan

Comment

Goed bezig!!!! Gaat goed hier in het zuiden

Comment

als vrouw heb je eerder cardio nodig om vet kwijt te raken dan als man.

Let niet te veel op je gewicht. Als je vet kwijtraakt en er wat spiermassa bij krijgt raak je wel cm's kwijt, maar niet perse veel kg. Het gaat ook niet om je gewicht maar om hoe je eruit ziet en hoe je je voelt. en 8 cm kwijtraken bij je middel... ik wou dat ik dat haal in 5 weken

KT en cardio erna blijft een lekkere combi. En prima joh als je dan na 15 minuten dood bent. Ga desnoods dan bijvoorbeeld op zo'n apparaat waar je met je armen op fietst als het alleen je benen zijn.

Verder... als je nu 5 weken aan het cutten bent. Nog 1 weekje, en dan kun je het beste even 2 weken op onderhoud gaan eten. Zorgen dat je metabolisme op 'normaal' komt. En daarna volgende cyclus cutten.

Voelt misschien naar, omdat je even geen voortgang maakt... maar doe je het niet dan gaat je voortgang er toch ook onder leiden en ben je verder van huis.
          Fear is the mind killer

Comment

Ik eet onder onderhoud zo'n 400kcal's op rustdagen en op de dagen dat ik train eet ik rond onderhoud nu.

Ik dacht dat ik dit wel zo'n 12 weken mocht doen en dan even een weekje of 2 op onderhoud? Maar na 6 weken dus al?

Van die 8cm was ik de eerste week al 3 kwijt, zal ook wel vocht bij zitten enzo.. maar dan nog, het oogt een stuk strakker en minder uhh pafferig

Comment

KT en cardio erna blijft een lekkere combi. En prima joh als je dan na 15 minuten dood bent. Ga desnoods dan bijvoorbeeld op zo'n apparaat waar je met je armen op fietst als het alleen je benen zijn.

Meestal ga ik dan roeien, das dan niet zo belastend voor mijn benen, maar dan ben ik ook echt helemaal dood.
              Zo'n ding voor alleen je armen vind ik echt zo'n luie mensen apparaat Koekje erbij

Comment

Originally posted by Nikkje View Post
                Ik eet onder onderhoud zo'n 400kcal's op rustdagen en op de dagen dat ik train eet ik rond onderhoud nu.

Ik dacht dat ik dit wel zo'n 12 weken mocht doen en dan even een weekje of 2 op onderhoud? Maar na 6 weken dus al?

Van die 8cm was ik de eerste week al 3 kwijt, zal ook wel vocht bij zitten enzo.. maar dan nog, het oogt een stuk strakker en minder uhh pafferig
                Met die methode kun je zolang door gaan als je wilt. Je eet vaak genoeg op onderhoud dus je metabolisme zal niet gaan inkakken. Zou wel de vet vrije massa toename in de gaten houden. je zult dan eerder op alle dagen een paar kcal er bij moeten doen omdat je meer spieren hebt die het verbruiken.

Comment

Het is neem ik aan je week gemiddelde onderhoud wat je aanhoudt?
                  Want je verbruik ligt hoger op train en lager op rustdagen.

Waarschijnlijk komt het er effectief op neer dat je op traindagen 300 minder eet dan je verbruikt, en op rustdagen 100 minder dan jeverbruikt.
                  Da's minder onder je verbruik dan ik dacht. Misschien dat je dan iid wel langer kan cutten.

Aan de andere kant heb je hiermee dat je eigenlijk nooit op of boven verbruik eet per dag genomen. (geen junkdag)

Maar ik ben niet echt een autoriteit op het gebied van cutten. Misschien dat iemand met meer ervaring er nog iets nuttigs over kan zeggen. Ik heb zelf een hekel aan cutten Ik ga dan liever carbcyclen ofzo om beetje af te vallen. Maar ik heb dan ook niet perse haast met afvallen.

edit: Ah kijk... Falstyr heeft al gereageerd
                  Fear is the mind killer

Comment

Grappig... ik heb het juist andersom. Af en toe junk ik weer eens wat. En dan merk ik dat mijn lijf het troep vindt... en ben ik het weer helemaal zat en wil ik het een tijd niet meer

Nou...die paar keer dat ik wel iets nam (een keer toen ik bij iemand at een vrij vet toetje bijvoorbeeld en een keer een stukje cake) was ik daarna eigenlijk behoorlijk misselijk. Maar ik dacht dat dit dus gewoon tussen mijn oren zat en heb mezelf er ernstig op aangesproken.
                    Maar misschien was het dus inderdaad zoals jij nu ook aangeeft.
                    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Originally posted by Falstyr View Post
                      Met die methode kun je zolang door gaan als je wilt. Je eet vaak genoeg op onderhoud dus je metabolisme zal niet gaan inkakken. Zou wel de vet vrije massa toename in de gaten houden. je zult dan eerder op alle dagen een paar kcal er bij moeten doen omdat je meer spieren hebt die het verbruiken.

Ik heb nog steeds geen flauw idee wat mijn bf% is, dus hoe ik mijn vvm toename in de gaten moet houden weet ik niet...???

Is het te simpel gedacht als ik gewoon mijn gewichtsverlies in de gaten hou? Nu is dat zeker niet teveel, maar zou ik bijv. 1 kilo a week gaan afvallen dan weet ik dat ik meer moet gaan eten, zoiets??

Nog een simpele gedachte..
                      Ik eet nu om het echt "cutten" te noemen misschien nog iets teveel..(???)
                      Ik junk helemaal niet, ben net pas begonnen met KT dus kan het zijn dat mijn vvm nog aardig kan toenemen voorlopig, dus mijn lichaam gaat steeds meer nodig hebben. Als ik dan blijf eten wat ik nu eet ga ik dus tekort komen, dus weer verder vet verliezen..(of is dit weer blonT??)
                      En zolang als dat niet te snel gaat kan ik zo door blijven gaan en krijg ik een superstrak, superslank, getraint lijf

Daarbij, je leest overal dat vrouwen niet makkelijk "breed" worden.. Ik train dan ook niet om breed te worden want dan mag ik wel ff flink veel meer gaan eten enz. Maar als je mijn benen nu zou zien na 5 weken Als mijn buik er ook zo uit gaat zien

Comment

Maar als je mijn benen nu zou zien na 5 weken

Laat eens zien dan! Ben ik wel benieuwd naar.
                        "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Meer zorgen maken dus meer stressen. Helpt bij iedereen

Comment

8 cm verloren in 5 weken? Dat is een goed resultaat!
                            Het precies bepalen van je vvm is niet een eenvoudige taak. Echter, als je wilt beoordelen hoe je vvm verandert in de tijd dan zou je dat kunnen volgen met behulp van formules op internet. Als voorbeeld noem ik deze: Body Fat Percentage - Free Body Fat Percentage Calculator maar er zijn vele anderen (die allemaal dezelfde formule gebruiken). Nogmaals: je moet je niet teveel blind staren op het percentage wat eruit komt, maar meer focusseren over hoe dit verandert ten opzichte van vorige week, vorige maand, enzovoorts.
                            Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by Beaudien View Post
                              Laat eens zien dan! Ben ik wel benieuwd naar.

Ik wil binnenkort toch foto'tjes laten maken, voor mezelf.. had ik 5 weken geleden eigenlijk moeten doen. Dan had je het verschil kunnen zien. Eens kijken of daar wat duidelijks bij zit dan wil ik ze wel eens plaatsen hoor.

Maar die buik, daar zit echt wel een stuk meer vet op als op die van jou hoor, daar gaat nog veel werk in zitten

Comment

Ik heb nog steeds geen flauw idee wat mijn bf% is, dus hoe ik mijn vvm toename in de gaten moet houden weet ik niet...???

Is het te simpel gedacht als ik gewoon mijn gewichtsverlies in de gaten hou? Nu is dat zeker niet teveel, maar zou ik bijv. 1 kilo a week gaan afvallen dan weet ik dat ik meer moet gaan eten, zoiets??

Nog een simpele gedachte..
                                Ik eet nu om het echt "cutten" te noemen misschien nog iets teveel..(???)
                                Ik junk helemaal niet, ben net pas begonnen met KT dus kan het zijn dat mijn vvm nog aardig kan toenemen voorlopig, dus mijn lichaam gaat steeds meer nodig hebben. Als ik dan blijf eten wat ik nu eet ga ik dus tekort komen, dus weer verder vet verliezen..(of is dit weer blonT??)
                                En zolang als dat niet te snel gaat kan ik zo door blijven gaan en krijg ik een superstrak, superslank, getraint lijf

Daarbij, je leest overal dat vrouwen niet makkelijk "breed" worden.. Ik train dan ook niet om breed te worden want dan mag ik wel ff flink veel meer gaan eten enz. Maar als je mijn benen nu zou zien na 5 weken Als mijn buik er ook zo uit gaat zien
                                Cutten is onder onderhoud eten. Dat kan heel subtiel of heel drastisch. Met beetje onder je onderhoud ga je minder snel, maar raak je minder spiermassa kwijt.

VVM en weegschaal is een slechte combi. Je kan beter in de spiegel kijken. en omtrekken meten. Zeker omdat spier veel meer weegt dan vet. Raak je aardig wat vet kwijt en beetje spier erbij -> gewicht gelijk. Maar voor het oog maar het veel uit.

Bij benen heb je veel sneller dat je effect ziet van spieren. Bij je buik zitten deze veel meer begraven onder je vet.
                                Fear is the mind killer

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X