Cutschema helpt onvoldoende

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by sf01 View Post
    86 kg 21% BF -> 76kg 19% BF
    begin situatie 18,06 kg vet
    eind situatie 15,96 kg vet
    vetverlies = 2,1 KG

Dus: ACHT KILOGRAM spier (en vocht) pipo.
    4 kg spier voor 1 kg vet is een mega slechte deal.
    1 op 1 is al amper acceptabel. Je zou meer vet dan spier kwijt moeten raken. Niet andersom.

Zeker in het begin is het mogelijk om qua kracht omhoog te gaan, terwijl je spiermassa kwijtraakt (door de verbeterde aansturing van motor units)

Je hebt de afgelopen maanden dus gewoon je metabolisme de vernieling in geholpen. Je lijf staat nu in overleef modus, probeert wanhopig vet vast te houden, en schakelt alles uit wat het kan om energie te besparen. Al gemerkt dat je libido daalt? -> dat komt daardoor. Kost teveel energie. En daarom val je niet meer af.

Met alles wat je in een week doet zou je zelfs met maximaal cutten zeker boven de 2500 kcals moeten zitten per dag. Maar zoals okidoki al zegt... je moet eerst opbouwen naar onderhoud en daar een tijd op gaan eten om je metabolisme weer op de rit te krijgen.
    Dank voor jullie tips.

Hoewel ik me steeds heb laten lijden door de fitness instructeur (hopend dat hij het wel goed zou weten), kom ik er door jullie posts achter dat mijn voeding van alle kanten schort en dat mijn kalorieinname toch veel te laag is.

Ik zal daarom ook jullie adviezen volgen en een schema op onderhoudsniveau maken en dit dan hier posten voor jullie mening.

Mijn vetmeting is door middel van een tang gedaan, niet door middel van een weegschaal.

Ik zal binnenkort een post opsturen met een aangepast voedingsschema, graag jullie commentaar dan daarop.

Groet,

CB

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
      je hebt zwaar spieren zitten verbranden

van 86 kilo naar 76, en dan maar 2% minder vet

2000 kcal, helemaal gek geworden

geef die instructeur van je een klap voor z'n muil

oplichter

het gaat trouwens niet om afvallen

maar om vet verliezen

kilo's zou je als kerel juist willen behouden
      hahahaha lig in een deuk...

Comment

Originally posted by comebacksporter View Post
        Beste medesporters,

Ik heb zelf niet het gevoel dat ik spier heb verbrand, want ik ben qua krachttraining alleen sterker geworden.

Dank voor jullie reakties. Ik ben van 86 naar 76 kg gegaan bij 1.75kg en dus een BF van 19% (door de fitnesinstructeur gemeten en bijgehouden).

Volgens het excelprogramma van dit forum, heb ik bij deze statistieken een onderhoud van 2398kcal.

Aanvankelijk moest ik op advies van mijn fitnessinstructeur op 2000kcal zitten. Hoewel ik wel goed ging afvallen (bijna 6 kilo), had ik teveel honger. Daarom heb ik vanaf februari de kilocal verhoogd naar net onder onderhoud (vanaf feb tot nu ben ik 4 kilo afgevallen).

Mijn voeding bestaat uit het volgende (op basis van 2mg/kg/dag eiwit en beoogde samenstelling van 35% eiwit, 20% vet en 45% koolhydraten en totaal 2245kcal):

7:00 uur brintapap 40g met 250ml magere melk en 250mg magere kwark
        11:00 uur appel, 250ml magere melk en half schep whey eiwit
        13:00 uur 2 boterhammen met kipfilet
        16:00 uur 1 boterham met pindakaas, 250ml magere melk en half schep whey
        18:30 uur 200 g groenten, 75-100g zilvervliesrijst, 100g kipfilet, 50g kidneybonen, 2 eetlepels olijfolie
        21:00 uur 250ml magere melk met 50g amandelen
        22:30 uur 225mg magere kwark.

Als supplementen gebruik ik alleen een vitamine B complex, multivitamine en omega supplement.

Ik hoor graag wat jullie adviseren zodat ik toch mijn doel kan bereiken om eind van het jaar op 12% BF uit te komen.

Groet,

CB
        Volgens mij verlies je ook weinig kracht, ook al verlies je massa...
        All time PRs: 195/135/232,5
        Meet PRs: 185/132,5/232,5

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
          je hebt zwaar spieren zitten verbranden

van 86 kilo naar 76, en dan maar 2% minder vet

2000 kcal, helemaal gek geworden

geef die instructeur van je een klap voor z'n muil

oplichter

het gaat trouwens niet om afvallen

maar om vet verliezen

kilo's zou je als kerel juist willen behouden
          Die instruc moet levens lang krijgen plus tbs:P

Comment

Waarom wordt dit oude topic gebumped?
            Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Bumping is een nieuwe hype hier op bodynet?

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
              X