Vanwege fibromyalgie is mijn lichaam in een erg slechte conditie geraakt het afgelopen jaar. Nu ik ga revalideren gaat men mij ook weer begeleiden richting sporten. Vandaag heb ik overleg met de fysio van het rc over mijn beweegschema. Bewegen ga ik vanwege mijn kleine actieradius thuis uitvoeren. Ik heb een serie oefeningen gevonden die ik thuis kan uitvoeren met een fitnessbal en een set dumbells. Ik ga twee keer in de week de onderstaande set oefeningen uitvoeren, de gewichten zal ik in het begin zo licht mogelijk nemen.
Ik heb aan de hand van het boek van Robbert Wolters ook een eetschema opgesteld. Mijn doel is voornamelijk buikvet verminderen en in een algemeen betere conditie komen. Ik wil mijn programma laten ingaan op het moment dat mijn vriend op stage gaat naar het buitenland: op 1 mei. Het doel is om mijn spiermassa weer op te bouwen en mijn VP te verlagen. Ik wil in 5 maanden tijd een significant verschil bereiken. Een significant verschil is voor mij een verlaging van het vetpercentage met enkele procenten. Het liefst kom ik weer onder de 30 uit, dat is alvast een begin.
Huidige stand van zaken:
Lengte: 1,63 m
Gewicht: 66 kg
VP: 33 %
Omtrek taille: 79 cm
Omtrek heup: 101 cm
Beweegschema:
De eerste 12 weken:
Dumbell Lunge 3*12
Dumbell Siff Legged Deadlift 3*12
Swiss Ball Dumbell Bench Press 3*12
One Arm Dumbell row 3*12
Swiss Ball Crunch 3*15
Swiss Ball Reverse Hyperextension 3*15
Later:
Dumbell Squat 4*10
Dumbell Step Up 3*20
One Leg Pelvis Lift 3*15
Swiss Ball Incline Press 4*10
Swiss Ball Dumbell Pullover 3*12
Standing Dumbell Curl 3*12
Seated One Arm Triceps Extension 3*12
Floor Crunch 4*20
Lying Knee Raise 4*15
Elbow To Knee 4*15
In deze periode houd ik het eetschema in de bijlagen aan.
Ik heb aan de hand van het boek van Robbert Wolters ook een eetschema opgesteld. Mijn doel is voornamelijk buikvet verminderen en in een algemeen betere conditie komen. Ik wil mijn programma laten ingaan op het moment dat mijn vriend op stage gaat naar het buitenland: op 1 mei. Het doel is om mijn spiermassa weer op te bouwen en mijn VP te verlagen. Ik wil in 5 maanden tijd een significant verschil bereiken. Een significant verschil is voor mij een verlaging van het vetpercentage met enkele procenten. Het liefst kom ik weer onder de 30 uit, dat is alvast een begin.
Huidige stand van zaken:
Lengte: 1,63 m
Gewicht: 66 kg
VP: 33 %
Omtrek taille: 79 cm
Omtrek heup: 101 cm
Beweegschema:
De eerste 12 weken:
Dumbell Lunge 3*12
Dumbell Siff Legged Deadlift 3*12
Swiss Ball Dumbell Bench Press 3*12
One Arm Dumbell row 3*12
Swiss Ball Crunch 3*15
Swiss Ball Reverse Hyperextension 3*15
Later:
Dumbell Squat 4*10
Dumbell Step Up 3*20
One Leg Pelvis Lift 3*15
Swiss Ball Incline Press 4*10
Swiss Ball Dumbell Pullover 3*12
Standing Dumbell Curl 3*12
Seated One Arm Triceps Extension 3*12
Floor Crunch 4*20
Lying Knee Raise 4*15
Elbow To Knee 4*15
In deze periode houd ik het eetschema in de bijlagen aan.
Comment