Buikvet kwijt + extra spierdefinitie

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Buikvet kwijt + extra spierdefinitie

Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik tussen de 74/75 kilo bij 1.73 cm, en heb ik een vetpercentage van 22.2%. Graag zou ik dit terugbrengen naar, in eerste instantie, 17/18% om mijn buikje kwijt te raken en wat meer buikspieren te kunnen laten zien. Ook wil ik over het algemeen iets meer spierdefinitie krijgen. Ik sport 3x per week waarvan minstens 2x krachttraining + halfuur cardio, en 1x 35-45 min buiten hardlopen/joggen. Ik probeer bij cardio altijd mijn hartslag rond de 130 te houden.

Nou is mijn voedingsschema niet zo uitgedokterd zoals ik hier af en toe lees. Hier zou ik wel naar toe willen werken en ik ben daarom erg benieuwd naar tips/adviezen om het maximale resultaat te halen. Gister was mijn dag wat voeding betreft als volgt, het was overigens geen trainingsdag:

8.00 - 2 donkervolkoren boterhammen met kipfilet (2 plakjes/15 gram)
    - 1x glas halfvolle melk (250 ml) + 1 schep whey

10.00 - 1 appel

12.30 - 2 volkoren boterhammen met kipfilet (2 plakjes/15 gram)
    - 1 glas halfvolle melk a 250 ml

15.00 - een mueslireep naturel

17.30 - +/- 300 gram aardappelen gekookt + 300 gram broccoli + zigeunerschnitzel ..(gewoon meegegeten met wat de pot schaft)

18.15 - 250 gram magere yoghurt met wat ranja

Verder drink ik geen frisdrank, veelal water en af en toe een flesje crystal clear. Ook drink ik groene thee.

Hoe denken jullie hierover? Het is de eerste keer dat ik een langere periode op mijn voeding let, dus ben een groentje op dit gebied. Ik ga nu mijn 3e week in waarbij ik zo'n 5 á 6 keer per dag eet. Wat mijn wheygebruik betreft: Op trainingsdagen neem ik 1 schep met halfvolle melk bij het ontbijt, en 1 met dezelfde bereiding na het trainen.

Alvast bedankt!

Even snel (moet zo weg...)wat ik me nu opvalt:
    10.uur appel: kan je vervangen door een mager zuivelproduct (de yoghurt van 's avonds zonder ranja?) of kwark.
    15. uur muslireep: koek is koek en dus suiker. Neem een salade met tonijn/ei ofzo.
    18.15 uur magere yoghurt met ranja. Schrap de ranja en maak van die yoghurt kwark.

Zigeunerschnitzel: ik begrijp dat je dit vast niet elke dag eet, maar gepaneerd vlees is een enorme vetopzuiger. Beter kip, vis of eventueel mager rundvlees.
    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

je eet veel te weinig

zo help je je stofwisseling de afgrond in

Comment

Zo te horen is er genoeg ruimte voor verbetering dus.. Alvast bedankt voor de snelle reacties.

@ Beaudien : Die zigeunerschnitzel staat inderdaad niet elke dag op het menu. Meestal eet ik gewoon wat de pot schaft, al let ik wel op het aantal gr en sausjes etc. Ik kan dus wel het aantal gram aardappelen en groentes aanhouden neem ik aan?

@ Viranelly : Wat zijn jouw tips om dit schema tot wél een succesvol schema te maken? Wat kan ik aan het schema veranderen?

Vanavond ga ik de sportschool weer in: Anderhalf uur krachtraining en een halfuur cardio.
        Heb vanochtend om 8.00 ontbeten met 2x volkorenbrood en kipfilet + halfvolle melk & whey.
        Net om 10u een schaaltje yoghurt gehad.. Ben benieuwd naar jullie aanvullingen! Bij voorbaat dank.

Comment

LEES DIT EERST! - Bodynet.nl - Bodybuilding & Fitness discussieforums

(staat onder andere uitgelegd hoe je je voeding kunt samenstellen, er staat ook dat anderhalf uur krachttraining en dan ook nog cardio te veel van het goede is)

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
          X