Buik weg

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Eagle66 View Post
    bedenk wel dat je niet plaatselijk vet kan verliezen.

Bron ?
    1e Masters Superbody YBF 2011!
    Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©

Comment

gewoon krachttrainig en na afloop 20 minuten vol cardio..
      en stel ff een voedingsschema voor je zelf op, en ga dan iets onder je onderhoud zitten..
      ik persoonlijk vind dit de ideale manier.

Comment

Originally posted by Patricia86 View Post
        Je eet gezond, maar je hebt toch een bierbuik?
        Ik weet het niet hoor,... maar gaat daar niet iets fout?
        Dat viel mij ook meteen op toen ik het las.
        Je hoort het zo vaak, ik eet gezond maar toch heb ik een buik etc.
        Er gaat dan inderdaad iets mis.

@TS, lees de voedingssticky`s eens en neem dan je eigen voedingspatroon onder de loep. Maak een voedingsschema. Begin met zware krachttraining om wat spiermassa aan te zetten. In combinatie met goede voeding ga je ook lichaamsvet verliezen.
        Voor deze zomer ben je waarschijnlijk te laat, dus richt je maar op volgend jaar.

Comment

Originally posted by karwan2 View Post

beetje respectloos om andere mensen te gaan uitlachen als je zelf ook zoveel vragen stelt en niks van niemand aanneemt!!!

Comment

Originally posted by marnop View Post
            Bron ?
            Wil je beweren van wel?

Comment

Jup, zal ff de bron opzoeken van Martin:T NATION | Spot Reduction is Real: Here's How To Do It

Comment

Originally posted by TheRealNance View Post
                beetje respectloos om andere mensen te gaan uitlachen als je zelf ook zoveel vragen stelt en niks van niemand aanneemt!!!
                ++

Comment

Originally posted by Kersenpit View Post
                  Wil je beweren van wel?

Er wordt beweerd door onderzoekers, in meer dan 1 onderzoek van wel idd.
                  Echter is er nergens enig bewijs te vinden van het feit dat het niet zou kunnen.

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                    Jup, zal ff de bron opzoeken van Martin:T NATION | Spot Reduction is Real: Here's How To Do It

Hier nog wat:

Are blood flow and lipolysis in subcutaneous adipose tissue influenced by contractions in adjacent muscles in humans?

Bente Stallknecht, Flemming Dela, and Jørn Wulff Helge
                    Department of Medical Physiology, The Copenhagen Muscle Research Centre, The Panum Institute, University of Copenhagen, Copenhagen, Denmark
                    Submitted 5 May 2006 ; accepted in final form 11 September 2006

ABSTRACT

Aerobic exercise increases whole body adipose tissue lipolysis, but is lipolysis higher in subcutaneous adipose tissue (SCAT) adjacent to contracting muscles than in SCAT adjacent to resting muscles? Ten healthy, overnight-fasted males performed one-legged knee extension exercise at 25% of maximal workload (Wmax) for 30 min followed by exercise at 55% Wmax for 120 min with the other leg and finally exercised at 85% Wmax for 30 min with the first leg. Subjects rested for 30 min between exercise periods. Femoral SCAT blood flow was estimated from washout of 133Xe, and lipolysis was calculated from femoral SCAT interstitial and arterial glycerol concentrations and blood flow. In general, blood flow and lipolysis were higher in femoral SCAT adjacent to contracting than adjacent to resting muscle (time 15–30 min; blood flow: 25% Wmax 6.6 ± 1.0 vs. 3.9 ± 0.8 ml·100 g–1·min–1, P < 0.05; 55% Wmax 7.3 ± 0.6 vs. 5.0 ± 0.6 ml·100 g–1·min–1, P < 0.05; 85% Wmax 6.6 ± 1.3 vs. 5.9 ± 0.7 ml·100 g–1·min–1, P > 0.05; lipolysis: 25% Wmax 102 ± 19 vs. 55 ± 14 nmol·100 g–1·min–1, P = 0.06; 55% Wmax 86 ± 11 vs. 50 ± 20 nmol·100 g–1·min–1, P > 0.05; 85% Wmax 88 ± 31 vs. –9 ± 25 nmol·100 g–1·min–1, P < 0.05). In conclusion, blood flow and lipolysis are generally higher in SCAT adjacent to contracting than adjacent to resting muscle irrespective of exercise intensity. Thus specific exercises can induce "spot lipolysis" in adipose tissue.

exercise; spot lipolysis; microdialysis
                    bron, of hier verder lezen: Are blood flow and lipolysis in subcutaneous adipose tissue influenced by contractions in adjacent muscles in humans?

Comment

Ik lees wel vaker dat plaatselijk vet verbranden wel mogelijk is.
                      Of het een noemenswaardig verschil is, en de moeite waard is, is een ander verhaal.

Comment

Blijft wel interessant, thanks

Comment

Originally posted by talalelh15 View Post
                          Ik neem dat artikel niet te serieus. Waarom?

1) Er is nergens sprake van efficientie. Als het 1 gram meer plaatselijk vet verbrand, is dat ook al spot reduction. IRL is dat alleen niet significant.

2) de studie over bloodflow. Inderdaad is het zo dat het "moeilijkere vet" minder bloed krijgt. Maar de author gaat ervan uit dat dat er causatie is, wat in de verste verte nergens bewezen wordt in de studies.

Het is dus niet dat omdat het "moeilijke vet" een slechtere bloedtoevoer heeft, dat het verbeteren van die bloedtoevoer ook tot meer vetmobilisatie leidt. Wat niet wil zeggen dat het niet zo is, alleen is het nog niet bewezen. En daarnaast terug hetzelfde, de efficientie wordt nergens over gepraat.

Er zijn daarentegen wel andere bewezen manieren om sommige plaatsen te targetten. Alleen hebben die te maken met hormoonmanipulatie. Insuline, cortisol, androgenen en oestrogeen hebben allen hun favoriete vetplekjes. Heeft te maken met receptorverschillen in sommige delen vet.

Probleem is alleen dat het vrij ingewikkeld is.
                          the one and only tabata overlord

Comment

Originally posted by beterbart View Post
                            Hallo,

ik ben 20 jaar. 1,84 en rond de 80 kilo.
                            Ik heb een flinke bierbuik en die mag gezien de zomer er weer aan komt er wel af. Ik heb niet een bepaald voedingsschema maar eet gezond. Alleen 1 a 2x per week misschien iets van de snackbar of zoiets na het uitgaan. Verder heb een zware knieblessure waarbij ik niet mag hardlopen. Verder mag ik alles. Fietsen crosstrainer e.d. Nu ben ik ook lid van een sportschool maar dit is vrij eenvoudig ik kan daar verder niet om advies vragen simpelweg omdat ze er geen verstand van hebben. Nu zou ik graag die buik wegtrainen en zonder spierverlies. Hoe is dit het snelst te bereiken en wat voor dingen zou ik nou bijv. met eten moeten vermijden en wat zou ik misschien extra kunnen eten en/of drinken. Verder zou ik ook graag wat meer borstspieren ontwikkelen want die zijn bijna plat.

Alvast bedankt
                            Verder heb een zware knieblessure waarbij ik niet mag hardlopen. Verder mag ik alles. Fietsen crosstrainer e.d. dit mag wel met een zware knieblessure?????
                            lijkt me niet erg verstandig aangezien fietsen en crosstrainen hoofdzakelijk op je knieen aankomt.
                            het simpelste is om je biertje te laten staan en flink gaan dieeten
                            Remember the pain you feel today, will be the strenght you feel tomorrow!!!!!

Comment

roeien of zwemmen

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X