Afvallen, zwaar overgwicht...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Weet je al wat je kcal onderhoud is? Zo niet, even hier uitrekenen.
    Bereken Jouw Caloriebehoefte | GIANT! Fitness & Bodybuilding
    Naar beneden scrollen en de Formule van Harris Benedict gebruiken.

En dan 300 tot 500 kcal onder je behoeften gaan zitten,
    Of je kunt ook op traindagen precies op onderhoud gaan eten,
    en rustdagen 300 Kcal tot 500Kcal eronder.

Ik zou toch met grammen aan de slag gaan.
    Zet je voeding in dit bestandje, dit rekend de grammen automatisch uit.
    http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...xcelsheet.html
    Je moet eventueel Openoffice downloaden om het te openen.

In dit zomersticky staat hoe je het allemaal moet aanpakken qua,
    voedingsschema maken, grammen uitrekenen enz.
    http://forum.bodynet.nl/lees-eerst/3...mersticky.html
    Heb ik in het begin heel vaak gelezen omdat ik het niet begreep,
    maar dat komt vanzelf.

Vetten zijn niet slecht, die heb je nodig. Zolang je maar de goede vetten binnen krijgt (Onverzadigde vetten)

Fruit kun je gewoon nemen, maar dan of bij je ontbijt of voor/na je training.
    Zelfde met je kh zoveel mogenlijk bij ontbijt/voor/na training.

Hier een overzicht van goede producten,
    http://forum.bodynet.nl/dagelijkse-v...rtvoeding.html

Maar ik zou zeker de zomersticky helemaal doorlezen, word je echt wijzer van.

Kijk anders even hoe ik m'n schema eruit ziet.
    keep the focus going!

Comment

Originally posted by bpcars View Post
      in totaal:
      Kcal 1400
      Eiwit 150
      KH 100
      Vet 35

mag dus heel was kcal bij, ik zou zelf mooi vinden als ik rond de 2500/3000 kwam te zitten...

en dan liefst met producten die weinig tot geen KH's/suikers/vetten hebben.
      Dat wat je noemt is veel te weinig, gelukkig heb je dat zelf ook in de gaten.
      Wat vuistregels en tips:
      (*) Voor het aantal gram eiwitten wordt vaak als vuistregel gerekend met 2 a 3 gram per kg vetvrije massa. Jij zegt zelf dat je zwaar overgewicht hebt, dus je moet niet je lichaamsgewicht nemen voor deze vuistregel, maar (lichaamsgewicht-vetmassa). Ik denk dat je dan met 150 gram eiwitten wat aan de lage kant zit.
      (*) Ik weet niet waarom je zo bang bent voor vetten in je voeding. Vetten in voeding hebben een andere samenstelling dan lichaamsvet. Je lichaam heeft vetten nodig voor verschillende processen. 35 gram is veel te weinig. Hier wordt vaak als vuistregel 1 gram vet per kg lichaamsgewicht genoemd. Ook nu weer lijkt het me in jouw geval beter om je vetvrije massa te nemen voor deze vuistregel.
      (*) En vervolgens aanvullen met koolhydraten tot je het gewenste totale aantal kcal bereikt. Kies wel de juiste koolhydraat bronnen: kies die produkten die een lage GI waarde hebben. GI staat voor glykemische index (zie Wikipedia). Vermijd suikers.
      Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Thnx allebei... ik ga me meteen meer inlezen over voeding, is alleen gewoon erg veel info te vinden.. en zie door de bomen 't bos nie meer..

ik eet nu al veel meer als de schema wat ik van me dieetiste heb gekregen, dus was bang dat ik al slecht zat.

misschien interessant om schema van dieetiste te plaatsen??
        gewoon uit nieuwsgierigheid zou ik het schema van je dieetiste wel eens willen zien, dus als je het geen probleem vind, kun je het even posten???

Comment

Ik ben het eens met "niet hier". je vetten zijn veel te laag, vetten heb je ook nodig!!! Een goede bron van vetten zijn noten en dergelijke, ook zitten hierin veel kcal dus dat trek je dan ook weer wat omhoog... Daarnaast zou ik er nog wat vis, beetje tonijn ofzo ingooien om de eiwitten wat omhoog te trekken (misschien een shake???). Dat je koolhydraten wil mijden begrijp ik maar 100 gram vind ik toch extreem weinig...

Comment

hoi allemaal, ik had al door dat ik te weinig binnen kreeg... maar dit was dan ook 't begin van me eetschema... dit moet ik nog verder bewerken, daarom dit beginsel ook geplaatst voor wat feedback/advies van jullie. mooi dat dat dus ook gebeurd..

ik eet/at genoeg noten, maar sinds me laatste bezoek bij me diëtiste, hier vanaf gestapt... het zou volgens haar veel te veel KH/Vet/kcal bevatten... ik kon veel liever dieet boter op me brood smeren (dat wat ik niet wou, want vind boter niet te vreten)

zo zie je maar dat je steeds tegenstrijdige berichten krijg, ook de bovenstaande schema, vond ze helemaal goed alleen moest ik wel met grammen gaan werken bij me avondeten... omdat ik dus veel te veel vlees binnen krijg.

ik heb nu 4 menu's samengesteld (alleen avond veranderd, want de rest vind ik prima/makkelijk zo)

biefstuk/kip/gehakt/vis-panga/zalm/koolvis.

schema van dietist zal ik plaatsen

Comment

ik eet/at genoeg noten, maar sinds me laatste bezoek bij me diëtiste, hier vanaf gestapt... het zou volgens haar veel te veel KH/Vet/kcal bevatten... ik kon veel liever dieet boter op me brood smeren (dat wat ik niet wou, want vind boter niet te vreten)

Zo'n ervaring heb ik ook gehad: mijn diëtist liep te miepen over de noten als tussendoortje: "Het is wel weer steeds 250 calorieën..."
              Ik zou dan inderdaad ook boter moeten gaan eten, want boter is gezond? Ik heb toch echt meer aan de gezonde vetten, mineralen, vezels en verzadigende werking van noten.

Kaas schijnt onlangs ook uit de schijf van 5 gezet te zijn, men is er inmiddels achter dat het stiekem toch best zinloos voer is.
              Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Originally posted by Ellie View Post
                Zo'n ervaring heb ik ook gehad: mijn diëtist liep te miepen over de noten als tussendoortje: "Het is wel weer steeds 250 calorieën..."
                Ik zou dan inderdaad ook boter moeten gaan eten, want boter is gezond? Ik heb toch echt meer aan de gezonde vetten, mineralen, vezels en verzadigende werking van noten.

Kaas schijnt onlangs ook uit de schijf van 5 gezet te zijn, men is er inmiddels achter dat het stiekem toch best zinloos voer is.

moet zeggen, dat het je behoorlijk moeilijk word gemaakt met al 't tegenstrijdige adviezen/info die je krijgt/leest... heb zelf meerdere diëtisten gesproken die elkaar tegenspreken, en jij als ''leek'''er maar uit zien te komen... gelukkig bestaan dit soort forum's... heleboel info, van mensen die het zelf ervaren... ipv zo'n betweter die nooit een kilo te zwaar is geweest, en daar zelf weinig voor hoeft te doen.

Comment

hoi allemaal, ik had al door dat ik te weinig binnen kreeg... maar dit was dan ook 't begin van me eetschema... dit moet ik nog verder bewerken, daarom dit beginsel ook geplaatst voor wat feedback/advies van jullie. mooi dat dat dus ook gebeurd..

zo zie je maar dat je steeds tegenstrijdige berichten krijg, ook de bovenstaande schema, vond ze helemaal goed alleen moest ik wel met grammen gaan werken bij me avondeten... omdat ik dus veel te veel vlees binnen krijg.

ik heb nu 4 menu's samengesteld (alleen avond veranderd, want de rest vind ik prima/makkelijk zo)

biefstuk/kip/gehakt/vis-panga/zalm/koolvis.

schema van dietist zal ik plaatsen
                  het is natuurlijk te zien hoeveel noten je eet, als ze je kcal behoefte per dag eerbiedigen zou ik voor de noten gaan, boter sowieso nooit fucking dietiste shit, je zou voor minder iemand de kop inslaan, manman...

als je op je volkorenbrood toch iets vettiger wilt maken doe er dan olijfolie op en met wat extra kruiden, is lekker... met zo'n mini stukjes kaas/vis/vlees waan je je meteen aan de mediterrane zee^^

boter tssss.. en dan nog eens al die brol dat fabrikanten daar in steken
                  dieetboter,manman, dan eet je nog best echte biologische boerenboter...
                  zit dan meer vet in,maar dan hoeft je lever tenminste geen brol op te kuisen.

gewoon aan je onderhoud/geplande kcal zitten met gezonde voeding, dat is het ideetje...

Comment

De dieet schema's van bodybuilders in combinatie met hun kracht training en cardio zijn de beste die er zijn. Kan geen enkele dieetist tegen op.
                    Is een garantie van 100% tenzij ziekte de oorzaak is. Hoe meer jij er voor doet. Des te meer je er voor terug krijgt.
                    Zoals je overal leest is het zowiezo een change of lifestyle. Tja dat is bodybuilding. Een lifestyle.
                    Ik ken genoeg jongens die zeggen. Ik kan niet stoppen. Ik was vroeger een dikkertje en zonder mijn training en voeding...

De voedings adviezen laat ik over aan de experts hier. Wel geef ik je het advies krachttraining erbij te doen. Zodat het hele circeltje rond is. Geef je lichaam geen kans om spieren af te breken ipv vet.
                    Maak van je lichaam een motor die al het voedsel verbruikt. En je krijgt vanzelf een open dak met turbo injectie.

Hou vol en zet door.
                    Ik vind het super.

P.s. Boter op mijn brood. Ik vind het smerig. En hagelslag eet ik niet.

Comment

moet zeggen, dat het je behoorlijk moeilijk word gemaakt met al 't tegenstrijdige adviezen/info die je krijgt/leest... heb zelf meerdere diëtisten gesproken die elkaar tegenspreken, en jij als ''leek'''er maar uit zien te komen... gelukkig bestaan dit soort forum's... heleboel info, van mensen die het zelf ervaren... ipv zo'n betweter die nooit een kilo te zwaar is geweest, en daar zelf weinig voor hoeft te doen.

Het is ook lastig allemaal, en diëtisten geven de meest vreemde adviezen. Mijn vriend heeft veel moeite om op gewicht te blijven, op een gegeven moment kreeg hij van de diëtist het advies om meer boter en vette kaas te gaan gebruiken. Mooi niet dus, ik ga hem niet volstoppen met dat soort bagger.

Hij is nu op stage, en is iets teruggelopen in gewicht. Hij is gewoon niet zo geïnteresseerd in eten, vergeet het vaak of heeft niet veel zin in koken. Dat zorgt dat hij slecht eet, en dat moet je als ecto echt niet hebben. Ik denk dat ik straks voor hem een mooi bulkschema ga bouwen, ik kook wel voor hem ^_^

Comment

Ik vind dat een raar advies. Ik zal er verder geen woorden aan vuil maken.
                        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

ik moet er heen, omdat ik onder ''controle'' sta, maar ik zeg haar wel, dat het nergens op slaat.

net me eetschema aangepast, ik heb er een extra maaltijd aan toegevoegd, word wel eerder wakker worden (08.00) extra brood/eieren. en noten mooi weer in me dieet gestopt, rot becel boter mag iemand anders wel opeten..

ik heb net weer lekker uurtje getraind, ik hou het nu opeens veel langer vol... alleen zit ik erna (nu dus) wel met lichte gevoel in me hoofd, en zeurende hooofdpijn onderaan me hoofd... erg irritante gevoel

Comment

Ach, je kunt gewoon bij de diëtist vriendelijk ja en amen knikken, en thuis verder gewoon je gezonde schema doen. Het gaat niet om hoe snel je afvalt, maar of je ook daadwerkelijk in vetten afvalt. Als je gaat lopen crashen ben je straks nog veel verder van huis. Denk dus liever in VP% dan in kilo's.

Comment

ik moet er heen, omdat ik onder ''controle'' sta, maar ik zeg haar wel, dat het nergens op slaat.

net me eetschema aangepast, ik heb er een extra maaltijd aan toegevoegd, word wel eerder wakker worden (08.00) extra brood/eieren. en noten mooi weer in me dieet gestopt, rot becel boter mag iemand anders wel opeten..

ik heb net weer lekker uurtje getraind, ik hou het nu opeens veel langer vol... alleen zit ik erna (nu dus) wel met lichte gevoel in me hoofd, en zeurende hooofdpijn onderaan me hoofd... erg irritante gevoel
                              misschien wat meer water drinken tijdens de volgende training...

Comment

Originally posted by Ellie View Post
                                Ach, je kunt gewoon bij de diëtist vriendelijk ja en amen knikken, en thuis verder gewoon je gezonde schema doen. Het gaat niet om hoe snel je afvalt, maar of je ook daadwerkelijk in vetten afvalt. Als je gaat lopen crashen ben je straks nog veel verder van huis. Denk dus liever in VP% dan in kilo's.

Helemaal mee eens, ik dacht in het begin ook alleen maar in kilo's
                                achteraf wel een beetje spijt van.
                                keep the focus going!

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X