Hormoonuishouding en afslanken gerelateerd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by niet_hier View Post
    . Of het op latere leeftijd moeilijker is een vetpercentage te behalen wat op jonge leeftijd haalbaar was?
    Volgens mij wel, maar dat komt misschien omdat er bij het ouder worden meer vet tussen je organen zit en dan zie je vaak niet maar dat is juist verraderlijk vet.
    Overigens, was ik redelijk snel op een laag vp, maar misschien omdat mijn lichaam dat "geheugen" nog had.
    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Mooie uitleg Dynobet en met deze conclusie ben ik het helemaal eens.
      Wat ik me nog afvraag is in hoeverre leeftijd van invloed is. Of het op latere leeftijd moeilijker is een vetpercentage te behalen wat op jonge leeftijd haalbaar was?
      Op latere leeftijd zijn de testosteron spiegels wat lager (invloed op stofwisseling en ook de mogelijkheid om spiermassa op te bouwen). Een groot deel van de hormonale huishouding veranderd naarmate men ouder wordt.

Ik persoonlijk denk dat het dan ook wel lastiger is om een vet% te bereiken, waar men vroeger minder moeite mee had. Echter moet men oppassen dat dit niet als excuus gebruikt gaat worden.

Veel mensen die wat ouder zijn, trainen niet meer zo hard als vroeger, en zijn ook niet meer zo strict als vroeger. En de reden die ze aangeven waarom dat ze een pens hebben is het ouder worden.

Ik ken ook enkele mensen einde dertig tot midden veertigers die nog steeds trainen en eten alsof hun leven ervan afhangt, en die er verdomd goed uitzien (naturel bereikt voor zover ik weet en dit kan inschatten).

Met de juiste inzet kom je heel ver
      More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

@Milestone: ik denk dat ik snap wat je bedoelt met "genetische setpoint". Maar bedoel je daarmee te zeggen dat er geen hormonale veranderingen zijn als gevolg van leeftijd die dit beĂŻnvloeden?

@Beau: denk je dat dat vet rondom de organen meer wordt als gevolg van stijgende leeftijd? Of dat je met de loop der jaren daar meer vet verzamelt?

@Dyno: bedankt voor je uitleg. Nadat ik de vraag gesteld had bedacht ik dat ik er voor mezelf ook voor moet oppassen dat ik dit niet als smoes of excuus gebruik (ik ben 46). Ik wil een nog wat leger vetpercentage halen, maar heb het idee dat het steeds moeilijker wordt. Ondanks dat het nog niet erg laag is.
        Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

@Beau: denk je dat dat vet rondom de organen meer wordt als gevolg van stijgende leeftijd? Of dat je met de loop der jaren daar meer vet verzamelt?
          Volgens mij neemt in het algemeen bij het ouder worden de spiermassa af en het vp toe. En er zit dan "onzichtbaar" maar verraderlijk vet opgehoopt rond de organen, vandaar dat veel oudere mensen een "buik" hebben.
          Maar hoe het precies in zijn werk gaat, weet ik niet. Misschien iemand anders?
          In elk geval doe ik mijn best om dat buikje niet te ontwikkelen, ouder of niet. :P
          "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Beaudien, dat van die afnemende spiermassa had ik ook gehoord. Maar dat van dat vp niet. Vandaar mijn vraag.
            Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

dus ik heb een laag testotsteron omdat ik buikvet heb ? :s
              Geschiedenis herhaalt zich, sehr stolz!

Comment

Originally posted by tuner1346 View Post
                dus ik heb een laag testotsteron omdat ik buikvet heb ? :s
                Eerder andersom. Omdat je laag testosteron hebt, heb je buikvet.

Maar dit is wel heel kort door de bocht, eigenlijk TE kort door de bocht. Als je echt wilt weten of je laag test hebt zou ik bloed laten prikken als ik jou was.
                'Half men, half animal, all dead!'

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X