Hormoonuishouding en afslanken gerelateerd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hormoonuishouding en afslanken gerelateerd

Ik ben geabonneerd op een mailinglist met info over vermageren, mss interessant? Mij leek het wel dus ik deel het hierbij...

grtz

Waarschijnlijk ken je dit wel...

Je eet gezond, neemt regelmatig beweging en toch blijven er altijd bepaalde "probleemzones" aanwezig.

Plaatsen waar het je maar niet lukt om slank te worden.

Hoeveel moeite je ook doet, het lichaamsvet blijft gewoon aanwezig op juist die plaatsen waar je het absoluut niet wil..

Klinkt bekend, niet?

Wat is jouw probleemzone?

Je armen?

Benen?

Heupen?

Achterwerk?

Bij de meeste mensen is het buikje de absolute probleemzone.

Maakt niet uit wat jouw probleemzone is, ik kan je vertellen waarom het je niet lukt om precies op die plaats ook slank te worden.

Het zijn je hormonen.

Ik heb het je al eerder gezegd (klik hier om dit artikel te lezen) en ik zeg het je nog eens: als je hormonen niet in balans zijn, wordt het ERG moeilijk om goede resultaten te boeken.

Ik vond deze afbeeldingen op een Engelstalige website over gezond leven en hier zie je welke hormonen (of een gebrek eraan) verantwoordelijk zijn voor de probleemgebieden.

Hier is de afbeelding voor vrouwen

En hier de afbeelding voor mannen

Hier is wat erop staat (ja, ik weet het.. het is moeilijk te lezen)

Vrouwen

Triceps (achterkant armen): teveel insuline of te weinig DHEA
    Borst: hoog oestrogeengehalte
    Rug: Hoog testosteron of teveel insuline
    Love handles: teveel insuline en bloedsuikerspiegel niet in balans
    Buik: hoog testosteron, hoog cortisolgehalte, teveel insuline, laag gehalte aan groeihormoon HGH
    Heupen, achterwerk: hoog oestrogeen, laag progesteronegehalte
    Dijen: laag gehalte groeihormoon HGH

Mannen

Triceps: teveel insuline of laag DHEA
    Borst: hoog oestrogeen, meestal in samenwerking met teveel insuline en laag testosterongehalte
    Rug: teveel insuline
    Love handles: teveel insuline en bloedsuikerspiegel uit balans

Buik: teveel oestrogeen; laag testosteron, teveel insuline; hoog cortisolgehalte, laag groeihormoon HGH

Heupen, achterwerk: hoog oestrogeen

Dijen: laag groeihormoon HGH

Ok, nu je weet wat de oorzaak is, geef ik je nu de oplossing voor deze probleemzones

Denk nu niet dat je kan eten en drinken wat en hoeveel je wil omdat je hormoonbalans opnieuw "in balans" is: gezond eten en regelmatig beweging blijven belangrijk als je wil afslanken.

Maar als je lichaam je tegenwerkt door teveel of te weinig hormonen aan te maken, wordt het wel erg moeilijk voor je om goede resultaten te boeken)

Oplossingen om je hormonenspiegel in balans te krijgen

1. Teveel insuline: insuline wordt aangemaakt als je koolhydraten eet om de suikers uit koolhydraten naar je cellen te transporteren.

Als je teveel (en snelle) koolhydraten eet, veroorzaak je een overproductie aan insuline.

Beperk daarom snelle koolhydraten uit brood, pasta, rijst, noedels, aardappelen, gebak, koekjes en haal je koolhydraten vooral uit groenten of eiwitshakes

2. Te weinig DHEA: er bestaan DHEA-supplementen maar deze mag je enkel innemen op advies en onder begeleiding van je dokter.

3. Te hoog oestrogeengehalte: oestrogeen is het vrouwelijk hormoon. Te weinig spiermassa is meestal de oorzaak van een te hoog oestrogeengehalte.

Ga 3 maal per week aan de slag met spierversterkende oefeningen met gewichten (of kettlebell)

4. Te laag testosterongehalte: testosteron is het mannelijk hormoon. Je spiermassa verhogen zorgt voor meer testosteron en minder oestrogeen.

5. Te hoog cortisol: cortisol wordt het stresshormoon genoemd. Veel stress betekent een hoog gehalte aan cortisol. Ontspan regelmatig en neem de oorzaak van je stress aan.

6. Laag gehalte aan groeihormoon HGH: heb je gemerkt dat vanaf je 30e levensjaar je buikje begint te groeien, en dat je het heel erg moeilijk wegkrijgt?

Dit komt omdat vanaf je 30e jaar het gehalte aan het belangrijke hormoon HGH afneemt.

Zowel op de site als in de PDFs staan geen bronnen voor deze uitspraken, waar komt dit eigenlijk vandaan?
    Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Originally posted by Ellie View Post
      Zowel op de site als in de PDFs staan geen bronnen voor deze uitspraken, waar komt dit eigenlijk vandaan?
      totaal geen idee, de site verkoopt wel producten dus er zal wel een te betwijfelen motivatie achter zitten, maar denk je dat het volledig kwatch is?

Comment

Originally posted by Ellie View Post

of wil je de afzender weten?

Wat bedoel je met vanwaar komt dit vandaan?

Comment

ah, komt van afslanken.com die producten voor vermageren verkoopt, dus er zal wel een reukje aan zitten, maar bronnen vind ik ook niet, volledig verzonnen lijkt me ook sterk...

iemand die hierover bronnen kan vinden?

Comment

Bolder, als je geïnteresseerd bent in materie over probleemzone moet je even 'The Stubborn Fat Solution' van Lyle McDonald downloaden. Daarin staat haarfijn en 100% onderbouwt waarom en hoe de vet-probleemzone's werken.

En dan kom je erachter dat wat op die website staat eigenlijk volslagen nonsens is.
            'Half men, half animal, all dead!'

Comment

Originally posted by Bolder View Post
              ah, komt van afslanken.com die producten voor vermageren verkoopt, dus er zal wel een reukje aan zitten, maar bronnen vind ik ook niet, volledig verzonnen lijkt me ook sterk...

iemand die hierover bronnen kan vinden?
              Men doet gekkere dingen om geld te verdienen

Comment

Als dit zou kloppen heb ik laag testosteron, hoog oestrogeen en weinig groeihormoon...hmm al bij al zou t best kunnen kloppen Groei zo langzaam...
                Current status: Bulkin' and gainin'

"The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent."

Comment

Met een calorie-tekort verbrandt iedereen vet en zullen ook je zogenaamde probleem-zones er op een gegeven moment aan gaan geloven.

End.

Comment

Ik vind het in ieder geval grote onzin.
                    Want dan doet iedereen wel iets verkeerd.
                    Ja daggggg !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Comment

allright thnx iedereen en bedankt voor de tip milestone

Comment

Originally posted by Viranelly View Post
                        Met een calorie-tekort verbrandt iedereen vet en zullen ook je zogenaamde probleem-zones er op een gegeven moment aan gaan geloven.

End.
                        Jij weet dus nog duidelijk te weinig van vetverbranding.

End.

Comment

de info op de website is erg beperkt
                          maar er zit wel degelijk een kern van waarheid in

Ikzelf heb echt veel vetophoping op mijn buik
                          zelfs met een voedingsschema zonder snelle suikers
                          en alleen complexe carbs en genoeg eiwit en gezonde vetten
                          Mijn hele lijf werd stukken strakker/droger, maar de buik niet
                          Ik sukkelde met mn gezondheid...heb mn bloedwaardes laten onderzoeken
                          et voila: te hoge cortisol...en veel testosteron voor een vrouw

ik gebruik nu dagelijks 3 tabletten 1000mg vitamine c extra...klinkt vreemd,
                          maar hierdoor is mijn cortisol iets lager geworden..\
                          en mijn buik wat strakker

Comment

De probleemzone's qua vet hebben minimaal met hormonen en maximaal met doorbloeding en adrenoceptortype te maken.

Dat hele gezwans hierboven over HGH, insuline, cortisol en weet ik wat nog meer slaat als een lul op een drumstel.

Nogmaals, als je hier serieus wat over wilt weten, lees dan 'Stubborn Fat Solution' van Lyle McDonald. Daar staat wetenschappelijk onderbouwt in hoe en waarom vet op probleemzone's niet weg gaat.

Comment

Het gaat wel weg maar het kost meer tijd.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X