Hormoonuishouding en afslanken gerelateerd

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Viranelly View Post
    Het gaat wel weg maar het kost meer tijd.
    Vreemd dan, dat er veel mensen zijn die massa verbranden als ze eenmaal de laatste restjes vet proberen weg te krijgen. En ook vreemd dat ze die laatste restjes niet op de normale manier wegkrijgen.
    'Half men, half animal, all dead!'

Comment

Originally posted by Milestone View Post
      Vreemd dan, dat er veel mensen zijn die massa verbranden als ze eenmaal de laatste restjes vet proberen weg te krijgen. En ook vreemd dat ze die laatste restjes niet op de normale manier wegkrijgen.
      Anders eten en zeer veel geduld hebben is de oplossing.

Iedereen heeft het in zich om een sixpack te krijgen.

Comment

Anders eten en zeer veel geduld hebben is de oplossing.

Iedereen heeft het in zich om een sixpack te krijgen.
        Kun je dit ook onderbouwen, of denk je dit?
        Krijg een beetje het idee dat je dit op 'logica' baseert, zelfde als die IIFYM rommel.

Ik baseer het feit dat niet iedereen dit kan op het boek van Lyle.

Comment

Kun je dit ook onderbouwen, of denk je dit?
          Krijg een beetje het idee dat je dit op 'logica' baseert, zelfde als die IIFYM rommel.
          Pure logica idd. Lang genoeg cutten en iedereen kan op 10% of lager komen te zitten. Probleem-zones zullen als laatst aangepakt worden en het probleem is dat mensen geen geduld hebben, te weinig gaan eten waardoor ze massa verliezen.

En IIFYM is geen rommel, het is de waarheid.

Geen idee waarom je dat er bijhaalt eigenlijk.

Comment

Vet gaat op bepaalde plaatsen makkelijker weg dan op andere plaatsen. Er zijn dus ook bepaalde plaatsen waar vet een stuk moeilijker verloren gaat. dit heeft te maken met de verdeling van alpha2 en beta2 andrenoreceptoren in vetcellen die in bepaalde gebieden liggen.

Catecholamines kunnen zich binden aan beide soorten receptoren. Binden deze zich aan de beta2 adrenoreceptoren, dan zal er meer vetmobilisatie van vetzuren uit de vetcellen naar het bloed optreden. Binden deze zich aan de alpha2 adrenoreceptoren, dan zal er meer opslag van vetzuren uit het bloed naar de vetcellen optreden.

Dus,

zitten er meer beta2 adrenoreceptoren in het vet van een bepaald gebied, dan zal dit vet eenvoudig te mobiliseren zijn uit de vetcel en in het bloed terechtkomen. Om daar uiteindelijk opgenomen en verbrand te worden.

zitten er meer alpha2 adrenoreceptoren in het vet van een bepaald gebied, dan is het heel makkelijk om vet in deze gebieden op te slaan. Maar juist moeilijk om dit vet te mobiliseren uit de vetcel naar het bloed. Het is daardoor zeer moeilijk om dit vet kwijt te raken.

Het is een combinatie van genen/hormonen die een belangrijke rol spelen bij het wel of niet verliezen van dit vet. Het hormonen gedeelte kunnen wij gedeeltelijk middels onze voeding, training en rust beïnvloeden (ook met drugs, maar daar ga ik het niet over hebben).
            -----------------------------

Heb je goede genen? eerlijk gezegd denk ik niet dat je dan op dit forum voor bodybuilding zou rondkijken, want je zou van nature weinig moeite hebben met het opbouwen van spieren en/of een sixpack te krijgen. Dit zijn die mensen die zonder voedingsschema of goed trainingsschema toch groot en droog kunnen worden. terwijl ze regelmatig troep eten en in de ogen van menig forumleden weinig juist doen.

Heb je niet die perfecte genen, maar ben je een beetje de gemiddelde mens. dan kun je nog altijd door goede voeding, training en rust, een heel eind komen. Je kan door goed op je voeding en training te letten aardig gespierd worden en een redelijke six pack behalen met 10% vet, zonder heel erg rare dingen te doen. (maar wat als deze persoon niet tevreden is met een vet% van 10?. wat als deze persoon een vet% van 5-8% wil??. Of wat als hij hardnekkig vet heeft op bepaalde plaatsen dat niet weg wil).

En de mensen die slechte genen hebben?...die kunnen serieus bezig zijn met voeding en training. goed rusten, maar toch niet onder de 12% komen. en dus nooit echt een sixpack bereiken.
            -------------------------------------

Toevallig is er iemand die ik de laatste jaren geholpen heb met dieten. hij was ooit best dik, maar is met de jaren veel afgevallen. Mensen die mij kennen vinden mij strikt, maar deze jongeman was misschien nog wel een tikkeltje strikter als mij en gaf altijd de volle 100%.

Hoewel vrijwel zijn hele lichaam goed afgetraind was, had hij zeer grote lovehandles. lovehandles die je zou verwachten bij iemand met 25-30% vet, maar niet bij iemand die voor de rest zo droog erbij staat.

Ik kon dit niet verklaren. ik vertelde hem dat hij geduld moest hebben, hij door moest zetten. het met hem zijn voeding en training geoptimaliseerd. hij bleef maandenlang doorbeesten met een ijzeren discipline, maar er was nauwlijks/geen verschil te bekennen.

Hij vertelde me dat hij zijn testosteron had laten testen en dat deze zeer laag was, maar zijn dokter nam zijn klachten verder niet echt serieus. Hij wou hem niets voorschrijven. deze jongen begon zijn hoop langzamerhand op drugs te richten. begin zich erover in te lezen, en omdat ik zijn aanspreekpunt was als hij vragen had, vroeg mij om advies.

uiteindelijk heb ik hem het advies gegeven om naar een dokter te gaan die hem en zijn klachten wel serieus neemt, en om door deze dokter zijn bloedwaarden te laten testen. Daaruit bleek dat hij een ernstige/gevaarlijke ziekte/afwijking had, waardoor zijn lichaam een reeks aan hormonen niet/te weinig aanmaakte, en zijn hele hormoonhuishouding uit balans was.

de kwaliteit van leven van deze jongen is hierdoor dramatisch verbeterd, en het advies om zijn bloedwaarden te laten testen heeft zijn leven gered.
            -----------------------

Ik ben het dus niet eens met viranelly. Afhankelijk van je genetische aanleg, kun je tot een bepaald punt komen. Voor de een is dit 8%, maar de ander komt op een normale manier niet droger dan 13%. De een verliest vet op bepaalde plaatsen eenvoudiger dan de ander op deze plaatsen (door verschil in de verdeling van adrenoreceptoren in bepaalde gebieden). En ook ziektes/afwijkingen van het lichaam kunnen hier invloed op hebben.

Via bepaalde manieren van trainen (krachttraining en/of cardio), inname van voeding (tijdstip, wanneer eet je welke ekv), en levensstijl, kun je bepaalde hormonen beïnvloeden en/of bepaalde dingen die het lichaam onder bepaalde omstandigheden doet omzeilen.

lyle mcdonald heeft in meerdere boeken (ud2, stubborn fat solution) sytemen/methoden beschreven hoe men tot in bepaalde mate hormonen en de werking van bepaalde systemen (tijdelijk) kan beinvloeden.

deze methoden/technieken kunnen voor bepaalde mensen een oplossing bieden. (Mensen met een minder goede genetische aanleg, mensen die al een zeer laag vet% hebben maar deze nog lager willen hebben).
            More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

En dan is het ook nog vaak de fout die mensen maken dat ze denken dat door cardio alleen hun vet kunnen verbranden. Ik denk dat als ik onder de 10% zou willen komen een lekkere ud 2.0 zal moeten doen want als het goed is dat meer gericht op voeding en training en minder op dat cardio gedoe.

Comment

fantastische post van dynobet

is die jongen uiteindelijk wel droog geworden trouwens?

Comment

@ topic starter:

zoals je in het voorbeeld kon lezen van iemand die ik begeleid heb. Hebben hormonen een grote rol op het wel of niet verliezen van vet op bepaalde plaatsen.
                  -------------------------

ok laten we inhoudelijk kijken naar de informatie die gegeven is op die site:

Oestrogeen:
                  Vetopslag op borst veroorzaakt door: hoog oestrogeen
                  Oorzaak te hoog oestrogeengehalte: oestrogeen is het vrouwelijk hormoon. Te weinig spiermassa is meestal de oorzaak van een te hoog oestrogeengehalte.

geboden oplossing: Ga 3 maal per week aan de slag met spierversterkende oefeningen met gewichten.

**Oestrogeen zorgt inderdaad voor vetopslag bij de borsten. Teveel oestrogeen zorgt voor borstvorming bij mannen (manboobs).

De oorzaak van het te hoge oestrogeen klopt niet helemaal, en daarmee ook de geboden oplossing niet. De oorzaak van een te hoog oestrogeen bij mannen is meestal een te hoog vet%, stress, weinig beweging, slechte voedingsgewoonte met veel suikers en bewerkte producten.

De oplossing hiervoor zou dus iets zijn als: Het vet% verlagen door middel van het aanpassen van het voedingspatroon, waarbij men een beperkt aantal calorieën tot zich neemt en zo min mogelijk suikers en bewerkt voedsel eet. voldoende groente, fruit, volkoren producten, etc. Daarnaast moet men meer gaan bewegen en voldoende slapen/rusten.
                  -----------------------------------

Insuline:
                  volgens het artikel dat jij gepost hebt in je eerste post:

Teveel insuline: insuline wordt aangemaakt als je koolhydraten eet om de suikers uit koolhydraten naar je cellen te transporteren.

Als je teveel (en snelle) koolhydraten eet, veroorzaak je een overproductie aan insuline.

Beperk daarom snelle koolhydraten uit brood, pasta, rijst, noedels, aardappelen, gebak, koekjes en haal je koolhydraten vooral uit groenten of eiwitshakes
                  **Alles klopt eigenlijk wat hier staat, behalve het volgende: haal je koolhydraten vooral uit groenten of eiwitshakes.

eiwitshakes zijn over het algemeen geen koolhydratenbron. daarnaast verhogen ze het insuline gehalte meer als bijvoorbeeld andere pure eiwitbronnen.

Verder wordt het hoofdprobleem over het hoofd gezien. Het lichaam van veel mensen produceert teveel insuline, omdat de cellen van deze mensen insuline resistent zijn. het lichaam gaat dus steeds meer insuline produceren om toch de suikers uit het bloed naar de cellen getransporteerd te krijgen. waardoor de cellen constant blootgesteld worden aan grote hoeveelheden insuline. wat resulteert in een sterkere resistentie van de cellen. Zo onstaat diabetis type2.

Om de insuline gevoeligheid van de cellen te verhogen, moet er naast het gegeven advies het liefst ook getraind worden.
                  ----------------------------------

zo zit er wel een kern van waarheid in de gegeven informatie. maar de oorzaken en oplossingen zijn niet altijd correct, volledig, etc. Vooral de gegeven oplossingen vind ik erg zwak.
                  More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

fantastische post van dynobet

is die jongen uiteindelijk wel droog geworden trouwens?
                    Hij was over zijn hele lichaam al droog, behalve enorme lovehandles. Door middel van een normaal dieet en voeding gingen deze niet weg.

Ook niet door middel van extremere methoden als ud2. deze methoden beinvloeden bepaalde hormonen zodat je makkelijker spieren opbouwt/vet verliest etc. Maar als jouw hele hormonale stelsel niet correct werkt door een afwijking, dan kan een dieet daar ook niets aan doen.

Hij moet nu jaren lang medicijnen slikken, en krijgt externe testosteron omdat zijn lichaam dit niet produceert. Hoe en wat weet ik ook niet precies. Toen hij te horen kreeg van zijn afwijking/ziekte, had trainen en zijn grote doel van een droog lichaam opeens ook veel minder prioriteit. Hij is wel blijven trainen, maar minder fanatiek als daarvoor. Heb hem al een half jaartje niet meer gesproken, dus weet niet exact hoe het er nu voor staat met hem.

Comment

Heil Dynobet!

Comment

ja man, enorm bedankt voor posting dynobet

edit: zou het gewoon naar die site moeten sturen eigenlijk

Comment

Dyno is back in bussiness!
                          Raw 235-180-275 totaal 690kg 413.7 wilks @ IPF -105

Comment

Jij weet dus nog duidelijk te weinig van vetverbranding.

End.
                            gelijk heb je

Comment

Originally posted by dynobet View Post
                              Ik ben het dus niet eens met viranelly. Afhankelijk van je genetische aanleg, kun je tot een bepaald punt komen. Voor de een is dit 8%, maar de ander komt op een normale manier niet droger dan 13%. De een verliest vet op bepaalde plaatsen eenvoudiger dan de ander op deze plaatsen (door verschil in de verdeling van adrenoreceptoren in bepaalde gebieden). En ook ziektes/afwijkingen van het lichaam kunnen hier invloed op hebben.
                              Mooie uitleg Dynobet en met deze conclusie ben ik het helemaal eens.
                              Wat ik me nog afvraag is in hoeverre leeftijd van invloed is. Of het op latere leeftijd moeilijker is een vetpercentage te behalen wat op jonge leeftijd haalbaar was?
                              Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Originally posted by niet_hier View Post
                                Mooie uitleg Dynobet en met deze conclusie ben ik het helemaal eens.
                                Wat ik me nog afvraag is in hoeverre leeftijd van invloed is. Of het op latere leeftijd moeilijker is een vetpercentage te behalen wat op jonge leeftijd haalbaar was?
                                Metabolisme gaat omlaag met de leeftijd, maar genetische 'setpoint' zou theoretisch niet hoeven veranderen. Je zal op je 40e dus langer over doen om bijv die 10 kg vet te verliezen dan op je 20e, maar de probleemzone's blijven gelijk.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                                X