hij kan het op de sportschool zelf laten doen bijvoorbeeld. Bij hoge vetpercentages is trouwens de spiegel de beste graadmeter, wanneer je het van die kant bekijkt.
Afslanken
Collapse
X
-
2,5 maand bezig nu, ik begon met 118 cm buik omtrek. :S
120 kilo aan gewicht.
2700 Kcal per dag
Stats na 2,5 maand sporten en gezonder eten. (2700 kcal=500kcal onder behoefte)
Buikomtrek 118 cm
Gewicht 120 KG
Dietiste begrijpt er niets van
Dokter begrijpt er niets van
En ik ook echt niet meer.
vanochtend meeting gehad:
VP= 26% (begon met 28%)
Gewicht = 121.8 KG
Heeft iemand een idee wat ik kan veranderen???, ik heb al geprobeert meer en minder te eten.
Comment
-
de verhoudingen in je EKV zijn niet goed en ik weet niet hoe je verder traint?
Trainen moet intensief zijn. Moeten killing zijn, je moet het gevoel hebben dat je armen of benen er af gaan vallen dat je met squatten je rug en benen breekt dat je met bankdrukken het gevoel krijgt dat ieder moment de stang dwars door je borst gaat zakken. Zweten alsof er elke minuut iemand een emmer water over je heen gooit.
Als je dan geen vet kwijtraakt.......
Ik begeleid iemand voor de FlexCup en gisteren had ik eindelijk een keer tijd om hem persoonlijk te trainen. De training was ongeveer een derde van wat hij normaal deed, maar hij kon geen stap meer zetten, liet zich na de laatste stap walking lunges op de grond vallen......half dood.
Zo intensief had hij dus nog nooit getraind, waar hij altijd dacht dat hij het echt goed deed.
Kijk dus eens goed naar je training. Je mag best moe worden, flink zweten en kapot gaan.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
Ik heb maandag jou 3 daagse split aangehouden. Oftewel squaten enz..
Ik moet mezelf nog steeds omhoog helpen van de spierpijn.
Mij vriendin wilt me aan de training niet aanraken vanwege het zweet wat langs me blijft lopen.
Na de KT doe ik nog 10 min HITT, voirge week ging ik zo ver dat ik moest kotsen..
Ik train mezelf echt suf. ik kan op zondag en maandag mijn jas niet aandoen vanwege de borstspieren.
3 dagen KT en op donderdag en zondag keiharde cardio.
En geloof me geen vet kwijt!
Comment
-
Originally posted by Svenmarten87 View PostMij vriendin wilt me aan de training niet aanraken vanwege het zweet wat langs me blijft lopen.
Je zal wel een onwijs braaf en rustig sexleven hebben, als je daar niet zweet
Originally posted by Ellie View PostDit zou ik niet direct adviseren. Dat meten is best moeilijk en moet door een ervaren iemand gebeuren. Ook is het onnauwkeurig bij hoge vetpercentages.
Ik zou adviseren om de volgende maten bij te houden: taille, nek, heup, bovenarmen, bovenbenen en kuiten.
Ben het volkomen met je eens dat je er zelf niet zomaar handigheid in het meten hebt...
Maar, hij mag wel van zijn sportschool verwachten dat daar iemand werkt die dat wel heeft.
Comment
-
Originally posted by Svenmarten87 View PostIk heb maandag jou 3 daagse split aangehouden. Oftewel squaten enz..
Ik moet mezelf nog steeds omhoog helpen van de spierpijn.
Mij vriendin wilt me aan de training niet aanraken vanwege het zweet wat langs me blijft lopen.
Na de KT doe ik nog 10 min HITT, voirge week ging ik zo ver dat ik moest kotsen..
Ik train mezelf echt suf. ik kan op zondag en maandag mijn jas niet aandoen vanwege de borstspieren.
3 dagen KT en op donderdag en zondag keiharde cardio.
En geloof me geen vet kwijt!
toch maar even je voeding aanpassen dan.
Verhoudingen in EKV en weet verder niet wat je eet, maar daar kan ws ook wel e.e.a. aan verbeteren. En de timing van de voeding weegt ook mee.1e Masters Superbody YBF 2011!
Go M.U.D. Mart's Ultimate Diet ©
Comment
-
Ik ga mezelf eens even nuttig maken... dus waarschijnlijk reageer ik er niet zo snel op. Maar er zijn ongetwijfeld wel genoeg andere mensen die je helpen
Originally posted by Svenmarten87 View PostMet de calculator zoals beschreven in de de sticky's kom ik uit op een behoefte van:
Jouw vet is niet via een huidplooi gemeten, of wel? Want dat kan veel verschil maken voor je vetpercentage. Vetmassa kost geen energie, spiermassa wel.
Daarbij is het een richtlijn, maar geen feit. Je zal van daaruit moeten kijken of het klopt, of niet. Blijft je vet en spiermassa hetzelfde, dan zit je waarschijnlijk veel te hoog.
Als volkomen beginner (en ik neem aan dat je dat bent?) hoef je er relatief weinig voor te doen om vet kwijt te raken, en spiermassa te winnen (en dat is de perfecte situatie, want van spiermassa gaat je gebruik omhoog).
Als je dat nu niet hebt, zijn er in ieder geval nog verbeterpunten.
Niet dus.. helemaal niks.. ik kom zelf soms aan maar dat komt omdat ik veel water drink. en dat zal dan wel vocht zijn want het is er zo af.
Weeg jezelf gewoon 1x in de week, op hetzelfde tijdstip (lege maag het liefste).
Ik heb eigelijk een vrij simpele vraag. Waarom Niet???? waarom ben ik na 2 maanden elke week 4 keer trainen en goed eten niks kwijt.
Want dat kan nogal een verschil zijn...
Moet ik anders eten? Meer trainen? minder eten?
Ik heb geen idee, ik heb al een week geprobeert nog iets minder te eten, maar dat werkt niet.
Originally posted by Svenmarten87 View PostOp een weegschaal in de sportschool "Sportiv Healthcenter" daar geven ze een heel lijstje
Voor jezelf kan het motiverend zijn om foto's te maken, want daarin zie je vaak ook wel verschil..
Originally posted by Svenmarten87 View PostNou moet ik eerlijk zeggen dat het wel in 2 maanden zo geworden is.
Dit jaar op vakantie geweest naar italie maar daarvoor kreeg in een aandoening aan mijn longen.
5 weken voor de vakantie prednison moeten slikken en ik moest stoppen met roken.
Daardoor in 2 maanden tijd 35 kilo aangekomen, dus mijn lichaan heeft een klap gehad.
Los daarvan: Volgens mij (maar ik weet het niet zeker!) maak je alleen meer vetcellen aan tijdens je jeugd (en vrouwen rondom een zwangerschap). Eenmaal een vetcel aangemaakt, kan je deze niet meer kwijtraken. Het kan hooguit groter/kleiner worden.
Jouw vetcellen zouden dan ook niet vermeerder zijn, maar enorm gegroeid moeten zijn. Als dat waar is, zou het in je voordeel moeten werken. Maar nogmaals, dat is niet iets wat ik zeker weet..
Comment
-
Originally posted by Svenmarten87 View PostNou moet ik eerlijk zeggen dat het wel in 2 maanden zo geworden is.
Dit jaar op vakantie geweest naar italie maar daarvoor kreeg in een aandoening aan mijn longen.
5 weken voor de vakantie prednison moeten slikken en ik moest stoppen met roken.
Daardoor in 2 maanden tijd 35 kilo aangekomen, dus mijn lichaan heeft een klap gehad.
Nog even dit:
houd je eiwitten op 3 gram per kg lbm
je vetten op 1 gram per kg lbm
de rest aan kh's.........SQ 1x250 / 3x230, DL 1x265, BP 1x170........There is no failure except in no longer trying
Comment
-
Zippyshare.com - Eetschema Sven.xls <-- ik weet niet of het zo mag, maar kan niks meer uploaden naar het forum.
Comment
-
Ok heb er even naar gekeken. Ten eerste denk ik dat 86 kilo vetvrije massa zwaar overschat is.
voordat je zoveel bent aangekomen, woog je 85 kilo. Ik ga er vanuit dat je een gemiddeld vet% had op dat moment. dus wellicht bestond je lichaam toen uit 10 kilo vetmassa en 75kg VVM.
je bent toen 35 kilo aangekomen in twee maanden tijd. En woog vervolgens 120 kilo. we kunnen ervan uitgaan dat die 35 kilo voor 90% bestaat uit vetmassa, en een deel vocht.
je VVM zal dus niet of nauwlijks zijn toegenomen. ik denk dus dat je vet% in werkelijkheid veel hoger ligt als die 28%. en dat je VVM rond de 75-77 kg zal liggen.
--------------------------
Verder kies je een bepaalde activiteitsfactor. namelijk factor 3. waarbij het Bmr wordt vermenigvuldigd met 1.55.
Bij factor 2 wordt het bmr vermenigvuldigd met 1.375, en wordt gekozen wanneer men 1-3x per week traint. en factor drie wanneer men drie tot 5 maal traint. je zou dus onder beide factoren kunnen vallen.
Ik vind deze factors een beetje krom. Er is een groot verschil in kcal verbranding tussen 3x trainen per week en 5x trainen per week. Tevens wordt er bij deze factors geen rekening gehouden met hou actief de levensstijl is van een persoon. Ikzelf had hetzelfde probleem toen ik 115 kilo woog, met het kiezen van de juiste activiteitsfactor. Ikzelf heb toen het gemiddelde gepakt van factor 2 en factor 3.
--------------------------
Jouw gewicht is gedurende twee maanden (inclusief trainen), stabiel gebleven op 2700 kcal per dag. Dit betekent dat dit jouw behoefte is bij je huidige hoeveelheid aan sport en je huidige levensstijl.
je bent overigens enkele centimters bij je taille kwijt geraakt, wat een indicatie is voor een verlaging van het vet%. wanneer je gewicht dus gelijk is gebleven, dan ben je enkele kilos aangekomen in spiermassa, en ben je vermassa verloren. Dus je hebt zeer zeker al het een en ander bereikt, alleen is dit resultaat nog niet of nauwlijks zichtbaar, omdat je zo veel vet hebt, en de spiermassa die je hebt gewonnen is niet zichtbaar door het vele vet.
-------------------
mijn persoonlijk advies zou zijn om:
de komende 8 weken:
2300 kcal: e250, k150, v77.
dan twee weken:
2800 kcal: e250, k250, v88
dan weer 8 weken:
2300 kcal: e250, k150, v77.
Kijk wat er in de eerste 8 weken gebeurt. en afhankelijk van het resultaat, kun je in de tweede periode van 8 weken het een en ander aanpassen.
-----------------------
Op gebied van voedingskeuze en timing valt er ook veel te zeggen, maar aangezien je toch een compleet nieuw voedingsschema zult moeten gaan maken, zal ik daar later op ingaan.
ik hoop dat je hier wat mee kunt.More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Comment
Sidebar top desktop
Collapse
Actieve discussies
Collapse
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining D
Paused safety bar squat:
- 97.5kg 1x
Sumo safety bar goodmorning:
- 25kg 2x15
Wide grip...-
Kanaal: Trainingslogjes
15 uur geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining C
Pin zercher squat:
- 90kg 3x
Safety bar back extension:
- 40kg 4x
Push press:
- 61kg...-
3 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
Safety bar squat:
- 75kg 12x
One legged calf raise:
- 50kg 6x L en R
Superset met
Lu side...-
5 dagen geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining A
Safety bar squat:
- 100kg 1x
Qua kracht gemakkelijk, ervaar nog steeds kramp in kuiten, al zij het minder als eerst....-
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzWoensdag trainen overgeslagen, hopende dat vrijdag geheel opgeknapt zou zijn. Gedeeltelijk gelukt, alleen merk ik erge krampen rond m'n linker kuit /...
-
1 week geleden -
-
door ellengreen8160Trenabol Inj 1 Amp is a strong energy booster that is designed to enhance your strength, endurance, and overall workout performance. Engineered for athletes...
-
Kanaal: Lichaamsverzorging
1 week geleden -
-
door JellyhardBeste Builders,
Ben al ruim 10 jaar in de fitness zaal te bekennen en was altijd super fit en breed.
Nu heb ik vorig jaar een ongeluk...-
Kanaal: Kuren & resultaten
1 week geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzWeer wat grieperig / ziekjes afgelopen dagen, dus wat minder sets gedaan bij aantal oefeningen én hier en daar lager gewicht / RPE.
Training...-
2 weken geleden -
-
door Stevenhackey➢ Product Name — Fairy Bread Farms Hemp Gummies Chemist Warehouse
➢ Main Benefits — Pain Relief & Reduce Stress!
➢ Composition — Natural...-
Kanaal: Algemeen
2 weken geleden -
-
Antwoord op Naruto's logdoor Naruto rulezzTraining B
SSB squat:
- 73kg 12x
One legged calf raise:
- BW + 32.5kg 18x
- BW + 32.5kg 8x
Superset...-