Afslanken

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Afslanken

Beste BN'ers,

Ik wil echt niet vervelend zijn omdat ik zoveel vragen stel, maar ik heb jullie hulp echt nodig.

Mijn dokter is verbaasd! Ik ben verbaasd!

Dit is het probleem:

2 maanden geleden was ik helemaal klaar met het gewicht waar ik op zat en wilde "gezond" gaan afvallen, want om nou zoveel moeite in afvallen te steken en het daarna weer aan te komen (Sonja Bakker enz) daar heb ik geen zin aan!

Ik heb het internet afgezocht naar goede adviezen, ben op BN terecht gekomen.
    Aangegeven wat mijn doelen waren, de sticky's doorgelezen (letterlijk alles uitgeprint en alles 3 x door gelezen).

Ook netjes alles laten opmeten om duidelijk te zijn hoe erg het was en waar in heen moet.

Dit allemaal gedaan en begonnen.

Ben het trainingschema van Marnop gaan doen 3 daagse spilt.
    Daarnaast doe in op donderdag voetbal.
    Dus in totaal 4 dagen goed bewegen.

Met de calculator zoals beschreven in de de sticky's kom ik uit op een behoefte van:

Lichaamsgewicht: 120 KG
    Lichaamsvet percentage: 28%

Totale dagelijkse energiebehoefte: 3203 kcal (-500 om af te vallen =
    2703 Kcal

Dagelijkse behoefte eiwitten: 190 Gram
    Dagelijkse behoefte vetten: 71 Gram
    Dagelijkse behoefte koolhydraten: 451 Gram

Ik eet 2685 kcal zoals in het excel sheet aangegeven. Met het sporten erbij zou ik dus moeten afvallen.

Niet dus.. helemaal niks.. ik kom zelf soms aan maar dat komt omdat ik veel water drink. en dat zal dan wel vocht zijn want het is er zo af.

Ik heb eigelijk een vrij simpele vraag. Waarom Niet???? waarom ben ik na 2 maanden elke week 4 keer trainen en goed eten niks kwijt.

Moet ik anders eten? Meer trainen? minder eten?

Ik heb geen idee, ik heb al een week geprobeert nog iets minder te eten, maar dat werkt niet.

Elke week nu weeg ik precies 120.1 op maandag afgelopen 2 maanden.
    Last edited by Svenmarten87; 02-11-2011, 10:50. Reason: bestand bijvoegen

Ik zal je even mijn voorbeeld geven: toen ik hier in april aankwam op het forum woog ik 66 kg. Inmiddels weeg ik 67 kg, maar ik ben een heel stuk slanker. Spiermassa is namelijk zwaarder dan vet, maar compacter. Bij mensen die een hoog vetpercentage hebben kan het dus zomaar zijn dat hun gewicht zelfs stijgt terwijl zij "afvallen".

Heb je je vetpercentage bijgehouden, of progressiefoto's gemaakt? Daaraan kun je vaak veel beter zien of je dieet succesvol is. Zijn je kleren ruimer gaan zitten, zie je er voor de spiegel beter uit? Dat zou belangrijker moeten zijn dan gewicht.
    Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Ik heb dat bij gehouden maar was blijkbaar niet correct, 1e maand 28,4 % 2e maand 24.1 % bf maar de week erna nog een keer meeting gedaan toen was het 25,2 % bf.

Op foto zie ik geen verschil, neem elke week een foto op maandag avond.

Comment

Hoe heb je dat BF% bepaald? Is dat gemeten of berekend?

Comment

Op een weegschaal in de sportschool "Sportiv Healthcenter" daar geven ze een heel lijstje

Comment

Die weegschalen zijn niet bijzonder nauwkeurig, maar ze kunnen wel een trend laten zien. Als de metingen gemiddeld een dalende lijn laten zien dan is dat goed.
            Met een plaatje is het vaak makkelijker, laten we het even in perspectief zetten:

Raak niet gedemotiveerd als een meting soms hoger uitvalt. De meetmethode is vrij onnauwkeurig, schommelingen van een paar procenten komen veel voor.
            Bekijk het hele proces liever over een tijdsspanne: 2 maanden is erg kort. Laat je alsjeblieft niet te hard opfokken door je arts/diëtist: zij hebben over het algemeen de fluiten verstand van gezond afvallen met behoud van spiermassa. Als ze dat wel hadden dan waren er niet zo veel mensen die na een dieet weer ontzettend aan kwamen.

Comment

Klopt, diëtiste adviseerde mij om 500 kcal te gaan eten met 1 dagen 1000 kcal als junkdag.
              Niet goed!!
              Maar ik moet me dus gewoon minder druk maken om wat de weegschaal zegt en meer kijke naar veranderingen qua bouw enz.

Dankjewel Ellie! een goeie steun die ik even nodig had!

Comment

Originally posted by Svenmarten87 View Post
                Dankjewel Ellie! een goeie steun die ik even nodig had!
                *Knuffel* Graag gedaan
                Volgens mij ben je gewoon een beetje te enthousiast met je nieuwe aanpak (is mij overigens geheel onbekend hoor... ). Verwacht met deze methode geen korte-termijn wonderen, maar een nieuwe leefstijl waarbij je geleidelijk aan weer in vorm komt. Even heel cru, maar het is toch ook niet in 2 maanden zo geworden? Waarom zou het er dan in 2 maanden heel anders uit zien?

Comment

Nou moet ik eerlijk zeggen dat het wel in 2 maanden zo geworden is.
                  Dit jaar op vakantie geweest naar italie maar daarvoor kreeg in een aandoening aan mijn longen.

5 weken voor de vakantie prednison moeten slikken en ik moest stoppen met roken.

Daardoor in 2 maanden tijd 35 kilo aangekomen, dus mijn lichaan heeft een klap gehad.

Comment

Kan me voorstellen dat het inderdaad demotiverend werkt, maar het klopt vaak echt dat je qua gewicht weliswaar geen verschil ziet maar in centimeters wel.
                    Je kunt eventueel nu bepaalde delen van je lichaam meten, armen, bovenbenen, middel enzovoort en dat over een week of 8 nog eens doen. Dan zie je vaak echt pas het verschil, veel meer dan op een weegschaal.
                    Mijn sportschool heeft zo'n ding ook, ik ga daar echt nooit op, daar word ik alleen maar depressief van qua vp, haha.
                    "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Ja klopt, je maakt op een gegeven momenteel jezelf helemaal waus! Ik was volgens die weegschaal ten opzichte van vorige week 9 kilo spier aangekomen en bestond uit 95 kilo spiermassa.

Comment

toch ff een andere weegschaal halen
                        - MKLP

Comment

Nou die stond bij de sportschool, dus ik zal het hun adviseren.
                          Vanavond mag ik weer trainen, en heb er zin in! Rug en Biceps.
                          morgen middag ga ik is even wat meetingen uitvoeren met meetlint.

Wat adviseren jullie om in de gaten te houden?

Comment

koop of leen een BF-caliper. (tang) houd het daarmee in de gaten.
                            - MKLP

Comment

Originally posted by MKLP View Post
                              koop of leen een BF-caliper. (tang) houd het daarmee in de gaten.
                              Dit zou ik niet direct adviseren. Dat meten is best moeilijk en moet door een ervaren iemand gebeuren. Ook is het onnauwkeurig bij hoge vetpercentages.

Ik zou adviseren om de volgende maten bij te houden: taille, nek, heup, bovenarmen, bovenbenen en kuiten.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X