Camebridge/Anorexia dieet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Camebridge/Anorexia dieet

Beste Bn'rs,

Ik ben benieuwd naar jullie meningen over dit in mijn ogen idiote dieet waar ik een tijdje terug van hoorde. Dit gaat mij zeer aan mij hart omdat mijn vriendin dit wil gaan volgen en eigenlijk tegen alles ingaat waar ik zelf als sporter voor sta.

Cambridge Weight Plan

Het komt er in de basis op neer dat er een programma wordt gevolgd waarbij de calorie-inname wordt beperkt tot onder de 500 Kcal. Ipv normale voeding wordt er overgegaan tot supplementen die ''alle'' benodigde voedingsstoffen bevatten(uiteraard verkopen zij zelf de supplementen maar dat ter zijde).

Ik heb zelf altijd een behoorlijke afkeer tegen dit soort dieten. Natuurlijk val je af als je minder dan 500 kcal per dag gaat eten. Maar in hoeverre is en kan dit gezond zijn. Mensen kijken altijd naar de resultaten op de korte termijn maar niet de gevolgen die dit kan hebben voor het lichaam op de lange termijn.

Daarom lijkt het mij interessant jullie te vragen wat jullie erover denken! Wat zijn de gevaren? en wat zijn de gevolgen op korte en lange termijn?

Wat ik hier zelf van denk is eigenlijk heel simpel en basaal en ik zal het kort houden. Men gaat bij een zeer lage kcal inname over in ketose. In dit geval is de kcal inname zo laag dat waarschijnlijk inderdaad de vetreserves zullen worden aangesproken. Maar dat natuurlijk niet alleen op den duur zal dit ook het spierweefsel aan tasten. En daarnaast vraag ik me af wat het gevolg hiervoor zal zijn voor de organen of zelfs de hersenen?

Ik hoop dat jullie bereid zijn hierover mee te denken! lijkt mij in iedergeval een leuk onderwerp om is wat dieper op in te gaan!

Mvg

Originally posted by ELMAGICO View Post
    Beste Bn'rs,

Ik ben benieuwd naar jullie meningen over dit in mijn ogen idiote dieet waar ik een tijdje terug van hoorde. Dit gaat mij zeer aan mij hart omdat mijn vriendin dit wil gaan volgen en eigenlijk tegen alles ingaat waar ik zelf als sporter voor sta.

Cambridge Weight Plan

Het komt er in de basis op neer dat er een programma wordt gevolgd waarbij de calorie-inname wordt beperkt tot onder de 500 Kcal. Ipv normale voeding wordt er overgegaan tot supplementen die ''alle'' benodigde voedingsstoffen bevatten(uiteraard verkopen zij zelf de supplementen maar dat ter zijde).

Ik heb zelf altijd een behoorlijke afkeer tegen dit soort dieten. Natuurlijk val je af als je minder dan 500 kcal per dag gaat eten. Maar in hoeverre is en kan dit gezond zijn. Mensen kijken altijd naar de resultaten op de korte termijn maar niet de gevolgen die dit kan hebben voor het lichaam op de lange termijn.

Daarom lijkt het mij interessant jullie te vragen wat jullie erover denken! Wat zijn de gevaren? en wat zijn de gevolgen op korte en lange termijn?

Wat ik hier zelf van denk is eigenlijk heel simpel en basaal en ik zal het kort houden. Men gaat bij een zeer lage kcal inname over in ketose. In dit geval is de kcal inname zo laag dat waarschijnlijk inderdaad de vetreserves zullen worden aangesproken. Maar dat natuurlijk niet alleen op den duur zal dit ook het spierweefsel aan tasten. En daarnaast vraag ik me af wat het gevolg hiervoor zal zijn voor de organen of zelfs de hersenen?

Ik hoop dat jullie bereid zijn hierover mee te denken! lijkt mij in iedergeval een leuk onderwerp om is wat dieper op in te gaan!

Mvg

het mag voor zich uitspreken dat dit erg nadeling is voor je spiermassa maar waar heleboel mensen geen rekening mee houden is dat zij ook erg veel nadelen ondervinden aan hormonbalans onder ander je insuline en bloedsuikerspiegel wordt sterk beinvloed.

Comment

Het kan inderdaad ook invloed hebben op de hormoonhuishouding. Wat er dacht ik zelf vervolgens ook weer voor kan zorgen dat je lastiger gewicht verliest.

Er zijn blijkbaar toch mensen die de nadelen tegen de voordelen vinden opwegen...

Comment

Een kennis van mij heeft het ook gevolgd, is wel 11 kilo afgevallen, hoe het nu gaat weet ik niet.
        Maar je zal op een gegeven moment toch weer normaal moeten gaan eten, en wat er dan gaat gebeuren weet ik niet. Kijk als je 150 weegt zal je snel veel afvallen, maar ik denk als je 80 weegt en je wil 10 kilo afvallen dat het lang niet zo snel gaat. Daarbij koste het €50 per week(daar kan je heel veel kip van kopen)!

Comment

Wat je zal zien als iemand weer normaal gaat eten of terugvalt in een oud eetpatroon is dat het metabolisme nog niet goed werkt.
          Daarnaast zal naar alle waarschijnlijk de stofwisseling flink zijn afgenomen door de afname van spieren
          Dus wat je dan krijgt is dat je wel flink bent afgevallen maar minimaal even veel aankomt en alles lekker gaat hangen *-)

Verder nog iemand die andere gevolgen risico's weet?

Comment

Originally posted by ELMAGICO
            Verder nog iemand die andere gevolgen risico's weet?
            Het is gewoon een standaard pro-ana dieetje. Zolang je het niet tot in den extreme doorvoert, zul je alleen afvallen, waarvan een aanzienlijk deel vet. Oh ja, en je zult vatbaarder zijn voor vanalles, variërend van een verkoudheid, tot chaggyness.

Het kan inderdaad ook invloed hebben op de hormoonhuishouding. Wat er dacht ik zelf vervolgens ook weer voor kan zorgen dat je lastiger gewicht verliest.
            Verlaagde T3, test, verhoogde cortisol. Een kleine greep uit de hormonen die veranderen op het moment dat je een hongerperiode tegemoet gaat.
            Één bodybuilder kan meer eieren eten dan tien kippen kunnen leggen.

Comment

Het verziekt totaal je normale metabolisme. Wat vaak bij mensen die dit dieet gaan volgen al niet optimaal is, want die zijn al heel lang vaak aan het rotzooien en aan het jojoën.
              Mijn schoonzus heeft het gedaan. En die viel inderdaad af, nou, nou, geweldig.
              Nu is ze weer moddervet want inmiddels wordt ze al dik als ze boven de 1000 kcals per dag eet.
              Gezond dieet, hoor.
              "Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "

Comment

Vergeet de cholesterol niet! Ook die zal omhoog vliegen! Omdat je geen goede vetten binnen krijgt en vezels.. Er is geen goed "dieet" alleen minder kcal inname met behoud van goede voeding! Meeste diëten laten altijd of de eiwitten of de koolhy of de vetten weg. Of zoals hier leven op 500kcal. Ze zal zoveel spieren verliezen! Uiteraard ook veel vet, maar dat krijgt ze er idd weer erg snel bij! Vriendin van me doet dat ook.. Ook al heel erg lang. Probeer haar er vanaf te praten maar dt wil toch niet. Ze willen het zo snel mogelijk. Maar zeik dan ook niet over de consequenties! Iets meer wilskracht en je komt er ook wel MET goede voeding.. Persoonlijk vind ik het zo enorm zonde. Maar ja de "doktoren of diëtisten" vullen hun zakken wel zo en daar draait de wereld tegenwoordig om toch? *helaas*

Comment

Als je cycleert moet het kunnen. Week doen, twee onderhoud. Herhaal. Wel trainen uiteraard.
                  "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

Originally posted by GeneralIx View Post
                    Als je cycleert moet het kunnen. Week doen, twee onderhoud. Herhaal. Wel trainen uiteraard.
                    Probleem met het soort mensen welke deze dieëten volgen, is dat ze met bodybuilden ineens enorm gespierd worden, en het maar liever niet doen dan. Ze willen immers geen spiermassa aanzetten, maar x kilo kwijt, en je raakt die natuurlijk het snelste kwijt door te stoppen met eten, op een paar pillekes en shakeskes van de shop na.

Comment

Yep. Maar daarom ook dat ik het wel expliciet vermeld dat het nodig is.
                      "Een zoektocht naar kennis moet los staan van het moreel van goed of kwaad, anders is die toch gedoemd niet volledig te zijn." - Genjuro

sigpic

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Comment

De mensen die dit willen gaan volgen moeten zich misschien ook maar is afvragen dat waarom niet iedereen op de wereld slank is als deze dieten ECHT werken. Als dit echt het wondermiddel was en DE oplossing zouden de zorgverzekeraars het naar alle waarschijnlijk héél graag willen vergoeden. Het is een dieet dat in de jaren tachtig zijn hoogtepunt had, maar waarom is het dan verdwenen? Toendertijd kwamen er al veel klachten binnen over kwalen en ziekten die men opliep.

Feit blijft dat mensen deze reclames en sites op internet zien en zonder na te denken gelijk denken DAT WIL IK OOK!. Zonder dat ze enig verstand hebben van de functies van hun lichaam. En omdat er dan bijstaat wetenschappelijk getest denken ze dat het wel goed zal zitten??. Naief noem ik dat Maar in hoeverre valt dat deze mensen te verwijten? Dieten wordt over het algemeen namelijk als goed en normaal gezien..

Comment

Eigenlijk kunnen wij alleen maar zorgen voor een goede PR voor de fitness/krachtsport: de mensen voorlichten over hoe het wèl lukt. Als mensen je complimenten geven over je resultaten, gewoon uitleggen hoe je dat doet en hoe zij dat ook kunnen toepassen voor zichzelf. Met een minimale investering (2-3 keer in de week een uurtje) en een fatsoenlijke voeding kun je al heel ver komen, dit moet voor vrijwel iedereen mogelijk zijn.
                          Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Helaas zijn dit soort mensen niet zo makkelijk over te halen

Door de waas voor hun ogen vanwege het snel resultaat willen bereiken kijken ze je raar aan als je zegt dat je er tijd in moet investeren.

Comment

Helaas zijn dit soort mensen niet zo makkelijk over te halen
                              Zolang je zelf maar resultaten boekt, en mensen je niet eeuwig aan de kop zeuren over hun falende dieet, hoef je je er toch niet druk om te maken?

Ellie, just wondering, maar heb je zelf al mensen gehad die daarnaar luisterden dan? Want ik heb nog nooit iemand met een betere reactie gehoord dan 'maar hoe ik het doe, zal toch vást wel werken?' of 'Maar ik hoef niet zoals jou te worden.' Zelfs na uitleg dat ze 'mijn' manier van trainen ook kunnen toepassen op andere zaken dan massa kweken.

Naar mijn mening heeft persoonlijke voorlichting toch niet zoveel nut; het probleem zit em toch vaak in de motivatie, zodra ze begrijpen dat dit geen '8 kilo in 8 weken' project is.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                              X