Veel te zwaar, wil afvallen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Veel te zwaar, wil afvallen

Hallo allen,

Ik heb me geregistreerd om wat meer informatie te krijgen over afvallen. Ik ben 27 dec vader geworden en wil een goed voorbeeld voor mijn zoon zijn. Een vader met overgewicht zie ik daarbij niet als een goed voorbeeld. Daarbij kan het ook belemmerd werken wanneer ik iets met mijn zoon wil gaan ondernemen (denk aan voetballen, zulk soort ding). Daarom wil ik wat aan mijn overgewicht gaan doen.

Even wat info over mij. Ik ben momenteel 28 jaar, ben 1,95 meter groot (breed gebouwd) en woog afgelopen mei 160kg, hiervan waren 100 kg spieren. Mijn bmi was ook veel te hoog. Ik heb toen twee maanden gefitnesst, maar ben daarna gestopt omdat we gingen verhuizen. Er moest het nodige worden verbouwd enzo waardoor ik daarmee druk was. Na de verhuizing heb ik niet direct het sporten weer opgepakt. De vrouw was zwanger en ging niet allemaal soepel.

Ik heb er aan gedacht om naar een dietiste te gaan, maar heb verhalen gelezen dat je daar afval schema's krijgt die voornamelijk spiermassa laten afnemen. Dit is niet mijn bedoeling want ik wil liever spiermassa behouden (liever nog laten toenemen) en voornamelijk vet massa verbranden.

Aankomende week wil ik graag naar het sportcentrum gaan en me opnieuw laten wegen. Maar misschien dat jullie me al wat meer info kunnen geven om op een normaal vetpercentage te komen. Ik wil me voornamelijk gaan richten op het vetpercentage en niet zo zeer op gewicht. Ik wil best 160 kg wegen met een normaal en goed vetpercentage (is misschien een stomme redenatie), aangezien dat het slechte is.

Hebben jullie tips?
    Last edited by Toomuch; 22-01-2012, 00:35.

Originally posted by Toomuch View Post
    Hallo allen,

Ik heb me geregistreerd om wat meer informatie te krijgen over afvallen. Ik ben 27 dec vader geworden en wil een goed voorbeeld voor mijn zoon zijn. Een vader met overgewicht zie ik daarbij niet als een goed voorbeeld. Daarbij kan het ook belemmerd werken wanneer ik iets met mijn zoon wil gaan ondernemen (denk aan voetballen, zulk soort ding). Daarom wil ik wat aan mijn overgewicht gaan doen.

Even wat info over mij. Ik ben momenteel 28 jaar, ben 1,95 meter groot (breed gebouwd) en woog afgelopen mei 160kg, hiervan waren 100 kg spieren. Mijn bmi was ook veel te hoog. Ik heb toen twee maanden gefitnesst, maar ben daarna gestopt omdat we gingen verhuizen. Er moest het nodige worden verbouwd enzo waardoor ik daarmee druk was. Na de verhuizing heb ik niet direct het sporten weer opgepakt. De vrouw was zwanger en ging niet allemaal soepel.

Ik heb er aan gedacht om naar een dietiste te gaan, maar heb verhalen gelezen dat je daar afval schema's krijgt die voornamelijk spiermassa laten afnemen. Dit is niet mijn bedoeling want ik wil liever spiermassa behouden (liever nog laten toenemen) en voornamelijk vet massa verbranden.

Aankomende week wil ik graag naar het sportcentrum gaan en me opnieuw laten wegen. Maar misschien dat jullie me al wat meer info kunnen geven om op een normaal vetpercentage te komen. Ik wil me voornamelijk gaan richten op het vetpercentage en niet zo zeer op gewicht. Ik wil best 160 kg wegen met een normaal en goed vetpercentage (is misschien een stomme redenatie), aangezien dat het slechte is.

Hebben jullie tips?
    Begin met het doen van krachttraining (en een beetje cardio). als je je spiermassa met enige regelmaat intensief genoeg prikkelt, verlies je niet of nauwelijks spiermassa. Je hoeft echt niet direct 4-5x per week een uur of langer te gaan sporten. Begin bijvoorbeeld met 2x per week een goed fullbody schema af te werken (staat volgens mij een in de stickys) en doe daarbij ook 2x per week een half uur cardiovasculaire training op een niveau waarop jij dit een half uur vol kunt houden. (conditie is erg belangrijk als je aardig wat overgewicht hebt. een crosstrainer is een goede optie, omdat deze de gewrichten niet teveel belast. zwemmen is ook erg goed).

Om je vet% te verlagen, moet je zorgen dat je minder eet dan je verbrand. Je vet% is op dit moment zo hoog, dat je lichaam makkelijk energie uit vetcellen kan krijgen, en de kans dat je lichaam energie uit spiercellen gaat halen op een kcal tekort is een stuk kleiner als normaal. zeker als je hierbij ook nog traint.

Je kcal behoefte bij de hoeveelheid training die ik beschreef zou rond de 3300 kcal per dag liggen. je mag daar vooral nu je vet% nog erg hoog ligt, best wel flink onder gaan zitten.

Het meest efficiënte zou zijn om een eetschema op te stellen van laten we zeggen 2200 kcal. eiwitten 250 koolhydraten 150g, vetten 66g. (dit is stukken meer als de 1200 kcal die de meeste dietisten je voor zouden schrijven, en is voorlopig zeker genoeg om spiermassa te behouden).

Eiwitten: vlees, vis, eieren, kwark, yoghurt, melk, casseine.
    koolhydraten (helft van kh): groenten, fruit, kidneybonen, linzen, havermout, brinta, volkorenbrood, rijst. hoe eerder in dit lijstje hoe beter.
    vetten: eieren, vette vis, olijfolie, noten, etc.

verdeel je eiwitten koolhydraten en vetten evenredig over 3-6 maaltijden. bij mij persoonlijk gaat de voorkeur uit naar 5. als je kiest voor 5 maaltijden zou dit neerkomen op 50g eiwitten, 30g koolhydraten en 13g vet per maaltijd. Begin sochtends met eten, en eet elke 3 uur een maaltijd. bijvoorbeeld zo 9:00, 12:00, 15:00, 18:00, 21:00.

volg zowel je trainings als je voedingsschema drie maanden lang zonder je druk te maken om wat dan ook. het belangrijkste is gewoon dat je het volhoud en doet. ik kan je nu al zeggen dat je tegen die tijd al zeker 12-20 kilo kwijt bent.

als je dan nog steeds gemotiveerd bent, en je houd het allemaal vol, dan wil ik je best laten zien hoe je het na deze drie maanden verder aan kunt gaan pakken.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Dynobet's advies opvolgen, is gewoon super. Ik heb een aanvullend advies. Het lijkt mij goed om behalve de voeding en de training, ook eens te kijken naar 'waarom' je zoveel eet. Patronen doorbreken is lastig, dat geldt ook voor eetpatronen. Die 160 kg is wel erg veel. Ik weet bijvoorbeeld dat psychologie magazine de online training 'denk je slank' aanbiedt. Of misschien heb je iemand in je omgeving met wie je er goed over kunt praten? Succes!

Comment

Ik hou me bij wat Dynobet zegt, verder wens ik je veel succes hoop dat je, je doelen behaald
        If the pain gets too much, Just think. The universe is so large and your pain is almost non-exsistant in comparison. Therefore your pain does not exist

Mijn log http://forum.bodynet.nl/trainingslogjes/58191-ghosts-log.html

Comment

Welkom, wat een super-motivatie om af te vallen!

Aan de uitleg van Dynobet heb ik slechts 1 ding toe te voegen: veel van zijn tips staan nog eens overzichtelijk uitgelegd in dit topic: Wegwijzer voor nieuwe leden - Bodynet.nl - Bodybuilding & Fitness discussieforums

Hier vind je onder andere een Excelsheet om je voedingsschema op te stellen en een trainingsschema voor de fullbodytraining. Ik wens je heel veel succes met afvallen en geniet van jullie kleine menneke
          Status: pakt het weer rustig aan op.

Comment

Goed voornemen om dit voor je zoon te doen! Ze zeggen wel dat je het voor jezelf moet doen maar deze reden zal jou ook door de moeilijke momenten heen gaan helpen.
            Om op een normaal gewicht te komen ben je enkele jaren verder maar met doorzettingsvermogen en regelmaat kom je er zeker weten! Je bent nog jong, dat is in je voordeel.

Mentaal gaat het niet makkelijk worden, wees hard voor jezelf. In mijn ogen zijn alle randvoorwaarden smoesjes. Verbouwen dus geen tijd? bullshit, vrouw zwanger dus moeilijk, bullshit!
            Het klinkt hard maar dit is juist de bedoeling. Niks mag je ervan weerhouden om naar de sportschool te gaan. Niks mag er voor zorgen dat je uit je slof schiet met voeding.

Als doel zou je moeten stellen dan je de sterkste en meest gespierde man van de wereld wil worden. Dit gaat je waarschijnlijk niet lukken maar zeg nooit nooit! Met een extreem doel houd je de motivatie hoog!

Dynobets advies is goed voor jou, volg dit op. Zonder smoesjes!
            189 94KG 12%, Goal: 100KG 10% || DL: 3X145 BP: 3X92.5 SQ:3X120
            Obsessie is niets meer dan een woord wat luilakken gebruiken voor mensen met toewijding.

Comment

Veel suc6 toomuch, Ga ervoor.
              keep the focus going!

Comment

Originally posted by Mauke View Post
                Goed voornemen om dit voor je zoon te doen! Ze zeggen wel dat je het voor jezelf moet doen maar deze reden zal jou ook door de moeilijke momenten heen gaan helpen.
                Om op een normaal gewicht te komen ben je enkele jaren verder maar met doorzettingsvermogen en regelmaat kom je er zeker weten! Je bent nog jong, dat is in je voordeel.

Mentaal gaat het niet makkelijk worden, wees hard voor jezelf. In mijn ogen zijn alle randvoorwaarden smoesjes. Verbouwen dus geen tijd? bullshit, vrouw zwanger dus moeilijk, bullshit!
                Het klinkt hard maar dit is juist de bedoeling. Niks mag je ervan weerhouden om naar de sportschool te gaan. Niks mag er voor zorgen dat je uit je slof schiet met voeding.

Als doel zou je moeten stellen dan je de sterkste en meest gespierde man van de wereld wil worden. Dit gaat je waarschijnlijk niet lukken maar zeg nooit nooit! Met een extreem doel houd je de motivatie hoog!

Jij bent echt motiverend bro..
                GO HARD OR GO HOME..
                of je moet een homegym hebben : D

Comment

Originally posted by Mauke View Post

Helemaal mee eens! Ik heb mezelf jaren lang voorgehouden dat ik geen tijd had. Tot ik een aantal maanden een nieuwe motto heb gesteld voor mezelf: 'niet zeiken'. Verder wens ik je heel veel succes!

Comment

Ik wil je heel erg veel succes wensen! Ik weet uit ervaring hoe lang het kan duren en hoe moeilijk het is om op een goede en blijvende manier af te vallen.
                    Ik wil nog wel een kanttekening plaatsen: Kijk naar wat je allemaal hebt gegeten om zo zwaar te worden. Ik denk dat veel mensen die niet veel lichamelijks doen gewoonweg teveel koolhydraten binnenkrijgen. Als jij een kantoorbaan hebt en met de auto naar huis gaat en daarna tv gaat kijken, heb je al die koolhydraten helemaal niet nodig, ff bot gezegd.
                    createmybody.net

Comment

En gefeliciteerd met de geboorte van je zoon!
                      Vergeet niet je lachspieren te trainen.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                      X