impendantieweegschaal

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• impendantieweegschaal

Hallo allen,

Volgens een website van een dieetcentrum in mijn buurt wegens ze je BF% via een impendantieweegschaal (nog nooit van gehoord). Is dit behoorlijk acuraat of eerder een ruwe schatting? Lijkt me bijzonder dat een weegschaal waar je simpelweg op gaat staan je meteen kan zeggen hoeveel vet je hebt toch?
    Iemand ervaring mee?
    was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

vetpercentage die gemeten wordt via een weegschaal is niet accuraat en ik heb zelf geregeld meegemaakt dat zo'n ding er 5% naast zit.

Comment

...of dat het apparaat meldt dat je vetpercentage 5% is gestegen terwijl je kracht is toegenomen en je gewicht is afgenomen. Best een knappe prestatie om dan nog je vet% te laten stijgen, toch?!

Comment

Een techniek op basis van weerstand die je vet% schat. Zit er vaak behoorlijk naast. Als je een volle blaas hebt bijvoorbeeld. Op zo'n weegschaal had ik 14,7% vet en met een huidplooimeting zat ik op 20%.
        Train hard or go hormone

Comment

Originally posted by Toph View Post
          Een techniek op basis van weerstand die je vet% schat. Zit er vaak behoorlijk naast. Als je een volle blaas hebt bijvoorbeeld. Op zo'n weegschaal had ik 14,7% vet en met een huidplooimeting zat ik op 20%.
          Bij ons op de sportschool hebben ze ook zo een weegschaal en ik ga er heel vaak opstaan, niet omdat dat ding zo accuraat is, maar grappig genoeg is hij op elke maandag en dinsdag etc. wel consequent met de week ervoor????? Maar gisteren bijvoorbeeld had ik een vetmassa van 14,9 kg vandaag 16,5 kg???? Verschil 1,6 kg op een dag tijd....niet echt geloofwaardig....
          In manibus vestris victoria est.....Homo sapiens non urinat in ventum

Comment

Originally posted by Toph View Post
            Op zo'n weegschaal had ik 14,7% vet en met een huidplooimeting zat ik op 20%.
            Das een goed apparaat, die wil ik ook

Comment

Ok dan is iedereen het erover eens, zo n weegschaal is niet meteen acuraat kun je dan meer of minder vertrouwen hebben in de formule waarbij je je taille en nekomtrek moet ingeven? hierbij moet je verder nog je gewicht leeftijd en lengte invoeren. Dan komt ie bij mij op 12% ... Ik ben best mager maar heb toch nog steeeds redelijk vetbandje om mijn buik.
              was ik maar een vrouw, dan was ik tevreden geweest met mijn huidig gewicht

Comment

Originally posted by Dimix View Post
                Ok dan is iedereen het erover eens, zo n weegschaal is niet meteen acuraat kun je dan meer of minder vertrouwen hebben in de formule waarbij je je taille en nekomtrek moet ingeven? hierbij moet je verder nog je gewicht leeftijd en lengte invoeren. Dan komt ie bij mij op 12% ... Ik ben best mager maar heb toch nog steeeds redelijk vetbandje om mijn buik.
                Vetpercentage is dan ook iets waar je je niet blind om moet staren. Wel handig om te weten of je spiermassa aankomt of vetmassa, maar dat kun je ook met de spiegel en een meetlint. Tenminste, mij lukt dat wel en jou zo te horen ook wel... vetbandje om de buik betekent dat er nog werk aan de winkel is.

Er is volgens mij een sticky over vetpercentage meting, de enige echte betrouwbare is zo'n onderwaterweging, daarna komt wat betrouwbaarheid betreeft de meting met een tang, mits uitgevoerd door een ervaren persoon.

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                X