Als dit je eerste bezoek aan Bodynet.nl is, kijk dan even hier. Registreer
je eerst voordat je kunt reageren. Om berichten te lezen klik je op een forum hieronder.
Kan je dit even uitleggen? Vind het wel interessant.
Ik lees vaak dat je het lichaam moet vergelijken met een kacheltje.
Telkens je er hout insteekt dan blijft het aan.
Als je nu bv 6 keer per dag kleine hoeveelheden zou eten, dan blijft je kacheltje altijd lichtjes branden.
Maar als je nu 3 keer een grote hoeveelheid eet, dan brandt het kacheltje meteen veel harder per keer en zou de hoeveelheid calorieën die je uiteindelijk verbrandt hetzelfde zijn op het einde van de dag bij de twee verschillende manieren van eten?
Want eerlijk gezegd vind ik meerdere keren per dag eten gewoon handig als je niet in één keer genoeg weg krijgt en je niet aan de hoeveelheid komt die je zou moeten hebben.
Moeilijk uit te leggen dus ik hoop dat je het begrijpt.
Je moet het lichaam niet vergelijken met een houtkachel
Los van het feit dat ik het een goed artikel vind. Blijft het de interpretatie van iemand anders uit onderzoeken. Misschien geeft een eigen literatuuronderzoek wel een andere of een meer genuanceerde conclusie.
Los van het feit dat ik het een goed artikel vind. Blijft het de interpretatie van iemand anders uit onderzoeken. Misschien geeft een eigen literatuuronderzoek wel een andere of een meer genuanceerde conclusie.
Heb zelf veel onderzoeken nasgeslagen en meerdere artikels op dit gebied gelezen. ik heb alleen geen zin om telkens al die onderzoeken opnieuw te gaan zoeken en posten.
Een artikel/revieuw posten wat grofweg overeenkomt met mijn eigen conclusies, is dan makkelijk. tevens leest het een stuk makkelijker voor de meesten oip dit forum (vergeleken met het posten van een lijst met onderzoeken).
More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
Een belangrijk aspect is bij het vaker eten op een dag dat de bloedglucose gemakkelijker stabiel blijft.
dit onderzoek toont het tegenovergestelde aan:
Effect of meal frequency on glucose and insulin excursions over the course of a day Elsevier
-------------------------------
Method
The participants arrived to the laboratory fasted, after which baseline blood samples were taken. On three separate occasion, each participant was then fed the following 1500-kcal diets:
Meals were eaten every second hour starting at 7 A.M. for the 6-meal groups (6 CHO and 6 PRO) and every fourth hour starting at 7 A.M. for the 3-meal experiment (3 CHO). Blood samples were drawn every 15th minute during the study period (7 A.M. - 7 P.M). The results were added together and values for BG and insulin were then calculated to establish averages for each diet.
Baseline (fasted) glucose and insulin values were similar across the three study days. Let's look at the average BG values for each diet-experiment.
The 6 CHO-experiment exhibited significantly higher BG values than the other groups. Despite identical carb and calorie-intakes, those who ate 6 meals had 30% higher blood sugar values than those who ate 3 meals. That's a rather striking difference considering the energy- and nutrient-matched condition.
Insulin values were not significantly different between the CHO-groups and the PRO-group had the lowest values; again, this is not unexpected given that carbs are more insulinogenic than protein.
There has been considerable promotion both by the medical community and the lay press to consume 6 meals per day for weight loss or for glycemic control but our data indicate that the glucose AUC is 30% higher over the course of the day with a frequent high carbohydrate feeding than when consuming 3 meals per day.
-----------------------------------
Een hoge bloedglucose is zeer ongezond. De taak van insuline is om bloedglucose omlaag te brengen en de glucose naar de desbetreffende cellen te tansporteren die glucose nodig hebben.
beide CHO testgroepen produceerden evenveel insuline, maar de CHO testgroep die de drie maaltijden per dag nam, had een lagere bloedglucose. Dit impliceert dat de insuline in de groep met de 3CHO maaltijden, zijn werk effectiever heeft uitgevoerd.
More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!
En zo heb ik ik studies gelezen die de stabiele bloedglucose weer bevestigen. De link naar de studie werkt trouwens niet, ik kijk liever naar het onderzoek zelf dan naar interpretaties. Uitvoering van het onderzoek kan veel verklaren in verschillen van resultaten. Neemt niet weg dat dit een interessant onderzoek is!
Leptine is één van de factoren die een rol speelt in het minder worden van de stofwisseling tijdens een dieet. hoe dit mechanisme in elkaar zit en meer lees je hier:
Misschien is het ook per persoon verschillend........en reageert een ieder er weer anders op?
Als ik mezelf als voorbeeld neem, ik eet 7 keer per dag lichte maaltijden en dat maakt mij energieker, ik zit nooit "volgepropt", en ik kan dit prima volhouden omdat ik nooit de behoefte heb aan snacken tussendoor, want dan is het alweer tijd om te eten.
Als ik op een dag door tijdgebrek of andere oorzaken dit niet zo kan doen, heb ik gierende honger, word daar chagerijinig van en heb dan de neiging om in 1 keer zoveel te eten dat ik me een balletje voel.
Ook zette ik makkelijker vet aan toen ik minder keer per dag at, volgens mij omdat er dus waarschijnlijk "teveel" in 1 keer binnenkwam waardoor een deel als vet werd opgeslagen omdat mijn lichaam er zo gauw geen raad mee wist.
Dit alles dus zuiver gevoelsmatig, ik kan geen mooie onderzoeken plaatsen die deze stelling bevestigen of ontkennen. Dit is zuiver in de praktijk zo ervaren.
"Bodybuilding is a long term commitment and you won’t get the results you want over night. "
Effect of meal frequency on glucose and insulin excursions over the course of a day Elsevier
Method
The participants arrived to the laboratory fasted, after which baseline blood samples were taken. On three separate occasion, each participant was then fed the following 1500-kcal diets:
Meals were eaten every second hour starting at 7 A.M. for the 6-meal groups (6 CHO and 6 PRO) and every fourth hour starting at 7 A.M. for the 3-meal experiment (3 CHO). Blood samples were drawn every 15th minute during the study period (7 A.M. - 7 P.M). The results were added together and values for BG and insulin were then calculated to establish averages for each diet.
Baseline (fasted) glucose and insulin values were similar across the three study days. Let's look at the average BG values for each diet-experiment.
The 6 CHO-experiment exhibited significantly higher BG values than the other groups. Despite identical carb and calorie-intakes, those who ate 6 meals had 30% higher blood sugar values than those who ate 3 meals. That's a rather striking difference considering the energy- and nutrient-matched condition.
Insulin values were not significantly different between the CHO-groups and the PRO-group had the lowest values; again, this is not unexpected given that carbs are more insulinogenic than protein.
There has been considerable promotion both by the medical community and the lay press to consume 6 meals per day for weight loss or for glycemic control but our data indicate that the glucose AUC is 30% higher over the course of the day with a frequent high carbohydrate feeding than when consuming 3 meals per day.
-----------------------------------
Een hoge bloedglucose is zeer ongezond. De taak van insuline is om bloedglucose omlaag te brengen en de glucose naar de desbetreffende cellen te tansporteren die glucose nodig hebben.
beide CHO testgroepen produceerden evenveel insuline, maar de CHO testgroep die de drie maaltijden per dag nam, had een lagere bloedglucose. Dit impliceert dat de insuline in de groep met de 3CHO maaltijden, zijn werk effectiever heeft uitgevoerd.
Erg interessant! Wat me opvalt is dat er wel weinig inname is qua kcal. Stel je behoefte is 4000kcal dan is de kans groter dat je KH inname de glycogeensyntheserate overschrijdt, waardoor je excess aan KH om gaat zetten in vet toch? Even jouw eerdere artikel in gedachten nemend waarin je iets vertelt over glycogeen synthese.
Erg interessant! Wat me opvalt is dat er wel weinig inname is qua kcal. Stel je behoefte is 4000kcal dan is de kans groter dat je KH inname de glycogeensyntheserate overschrijdt, waardoor je excess aan KH om gaat zetten in vet toch? Even jouw eerdere artikel in gedachten nemend waarin je iets vertelt over glycogeen synthese.
Juist om dit soort vragen is inzicht in de uitvoer van het onderzoek belangrijk. Hoe ziet de testgroep populatie eruit en wat betekend de intake van Kcal voor deze groep? etc etc
ok, dyno maar waarom zou je dan nog 6x of meer maaltijden eten per dag inplaats van 3x? zoals elke BB dat eigenlijk doet.
Ik gok dat de meeste prof bodybuilders zoveel kcals eten dat het gewoon niet weg te krijgen is met 3 maaltijden. En wij als niet profs hebben dit gewoon over genomen.
Enige andere reden dat ik zie is dat het gemakkelijker is voor mensen met overgewicht om regelmatig te eten zodat ze over heel de dag een vol gevoel hebben en minder zin hebben om te snoepen.
Heb zelf ook de neiging als ik 3 keer per dag eet om me echt helemaal vol te eten tot ik zelfs misselijk ben.
Stop sitting back thinking, saying yeah man that 'd be cool, that 'd be cool, I want to be this I want to be that, grab your fucking nuts and be it!!
CBD Gummies Tiger Woods From reducing tension and promoting rest to relieving ache and enhancing sleep, cbd has speedy received a popularity as a natural...
Baroque Chantelle 13 is a stunning representation of elegance, luxury, and timeless fashion. This exquisite ensemble is crafted with premium fabrics,...
Semaglutide injection for weight loss has emerged as a revolutionary treatment for individuals with type 2 diabetes and obesity, offering hope for enhanced...
Semaglutide injection is a glucagon-like peptide-1 receptor agonist (GLP-1 RA) primarily designed for managing type 2 diabetes but also widely recognized...
Cenforce est un médicament principalement utilisé pour traiter la dysfonction érectile chez les hommes. Il contient du sildénafil, l'ingrédient actif...
Vidalista est un médicament principalement utilisé pour traiter la dysfonction érectile chez les hommes. Il contient du tadalafil, l'ingrédient actif...
Comment