Voortgang cut>bulk>cut

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Voortgang cut>bulk>cut

Goedenavond, even een vraagje over mijn voortgang.

Ruim 1,5 jaar geleden ben ik begonnen met serieus trainen en kickboxen met eerst als doel af te vallen. Ik was te dik 1,92m, 89kg en 22%BF. Ik heb op mijn lichtst 79kg gewogen maar heb daar geen BF% bij. Ik ben zo'n 4x per week blijven trainen zonder voedingsschema maar wel enigszins gelet op wat ik at. Ik bleef zo tussen de 81 en 83kg hangen.

Vanaf januari 2012 heb ik besloten te gaan bulken. Ik woog toen 83,0kg en had 11,3% BF.

Twee maanden later woog ik 87,0kg en 15% BF. (Lijkt dus niet al te clean gebulkt)

Nu sinds twee weken ben ik aan het cutten met voedingsschema waar weinig op aangemerkt werd hier op het forum. Daarnaast 4x per week trainen plus 1x hardlopen. Dit houd ik goed vol en vandaag kwam ik uit op 85,2kg en 11,3%BF.

Dit vind ik dus raar. Ten eerste is 3,7% vet verliezen in 2 weken erg veel lijkt me. Ten tweede leek ik na mijn bulk alleen maar vet aangekomen te zijn maar nu twee weken later zit er zo'n 2kg vetvrije massa aan. Ik zie wel dat ik vet kwijt ben geraakt in de spiegel. Ik kom alleen niet van mijn lovehandles af die naar mijn idee al lang weg hadden moeten zijn met dit BF%. Iemand een verklaring?
    20jr 1,92m 85,2kg 11,3%

DL: 6x 100 - SQ: 8x 100 - BP: 7x 80

Je vetmestingen waren wellicht digitaal en dus niet te vertrouwen.
    More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Alle drie de metingen zijn op een soortgelijke weegschaal met handvaten gedaan: Menselijke lichaam elementen vet analyse machine voor gewichtscontrole - kwaliteit Lichaam samenstelling analyse Machine te koop

Ik twijfel nu ook aan de betrouwbaarheid. Is het mogelijk om een andere methode zoals met zo'n knijper bij jezelf toe te passen? En hoe veel betrouwbaarder is dat?
      20jr 1,92m 85,2kg 11,3%

Comment

Originally posted by Bolie View Post
        Alle drie de metingen zijn op een soortgelijke weegschaal met handvaten gedaan: Menselijke lichaam elementen vet analyse machine voor gewichtscontrole - kwaliteit Lichaam samenstelling analyse Machine te koop

Ik twijfel nu ook aan de betrouwbaarheid. Is het mogelijk om een andere methode zoals met zo'n knijper bij jezelf toe te passen? En hoe veel betrouwbaarder is dat?
        bij je zelf kan je dit niet toepassen, dit moet je ook leren is nog best lastig.
        Ben er zelf wel mee bezig om het te leren maar het is moeilijk om steeds de zelfde en juiste hoeveelheid te pakken.
        Calisthenics / Street workout

Comment

Huidplooi meting kun je niet correct bij jezelf uitvoeren. Dit moet je door een ervaren persoon (en steeds dezelfde persoon) laten uitvoeren.

Een makkelijke manier om vet% stijgingen of dalingen bij te houden, is door middel van het eten van je buikomtrek ter hoogte van je navel.

Je ademt normaal uit, spant je buik aan en duwt deze naar buiten. Neemt je omtrek op deze plaats toe, stijgt je vet%. Neemt omtrek af, daalt vet%. Voor elke 3 centimeter kun je grofweg 2% vet erbij of eraf rekenen.
          More knowledge will just increase your potential. For this potential to be manifested, the knowledge must be applied!

Comment

Originally posted by dynobet View Post
            Je vetmestingen waren wellicht digitaal en dus niet te vertrouwen.
            Originally posted by dynobet View Post
            ...is door middel van het eten van je buikomtrek ter hoogte van je navel.
            Hihi, je maakte me toch wel aan het lachen..

OT: gebruik voor jezelf als graadmeter zoals je nu ook al doet vooral je spiegel

Comment

Originally posted by Fossah View Post
              Hihi, je maakte me toch wel aan het lachen..

OT: gebruik voor jezelf als graadmeter zoals je nu ook al doet vooral je spiegel
              pff iphone woordenboek...

Comment

Doe je je op hetzelfde tijdstip wegen? Bijv altijd op maandag voor het eten en na het plassen? Anders kan het ook erg verschillen

Comment

Tijdstip zit wel verschil in. Ik probeer het altijd voor de training te doen maar die na mijn bulk kon niet voor de training omdat de massageruimte waar die weegschaal staat bezet was. Die 15% is dus na het trainen. De andere twee zijn er voor aan het eind van de middag/begin van de avond. In ieder geval voor het eten en een kleine boodschap.

Dat over die buikomtrek kan ik wel doen maar bij mij zit het vet net onder de lijn van m'n navel.

Ik denk dat ik gewoon elke twee weken onder gelijke omstandigheden probeer te meten dan heb ik in ieder geval een indicatie. Uiteindelijk gaat het om de spiegel. Ik zit alleen een beetje in m'n hoofd met het feit dat ik volgens die weegschaal al rond de 11,3% zit en dat ik in m'n zij nog gewoon vet beet kan pakken iets van 2-3 cm. Ik heb ooit gehoord dat dat bijna niet weg te krijgen is als je vroeger een hoog vet % hebt gehad (22%) Is dat zo of moet ik gewoon doorbikkelen? Aan de voorkant hetzelfde liedje, vier blokjes zijn zichtbaar maar de onderste twee kan ik nog zeker 1,5 cm vet pakken.
                  20jr 1,92m 85,2kg 11,3%

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
                  X