Thuis trainen?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Thuis trainen?

hey allemaal,

vandaag heb ik besloten dat het tijd is om af te vallen. Heb al eens wat diëten geprobeerd, maar dat gaf niet het gewenste resultaat.

Ik heb trouwens de zomersticky en een andere introductie voor beginners al gelezen, dus weet nu het één en ander.

Maar ik ben niet in de positie om naar een sportschool te gaan, vandaar dat ik graag thuis zou willen trainen.

Ik heb een setje dumbells met verschillende losse gewichten en een cardio apparaat. Is het mogelijk om hiermee te gaan sporten, zodat ik gewicht verlies?

Daarnaast las ik dat eten erg belangrijk is, maar is het ook mogelijk dat je traint zonder al te veel te letten op je eten? Ik wil namelijk niet, daarom ook gestopt met diëten, altijd moeten letten op wat ik eet. Uiteraard begrijp ik dat ik niet teveel kan snoepen of alcohol drinken.

Welke gewichten hebben je dumbbels ?
    Welk apparaat is dat voor cardio?
    Wat zijn je doelen behalve vet verliezen?
    Wat zijn je stats?
    Wat is je voedingsschema na het lezen van de stickys?
    Wat is jouw idee van een trainingschema na het lezen van de stickys?

Trainen zonder al teveel op je voeding te letten kan altijd maar of je je doelen haalt...zeker i.c.m. "niet teveel kan snoepen of alcohol drinken"..

Comment

Beste Zwoelie,

Allereerst, bedankt voor je reactie. Ik zit de hele dag, door m'n kantoorbaan aan huis. 5 - 10 jaar geleden had ik altijd wel een normaal figuur, met gespierde armen en een leuke buik. Maar sinds ik dit werk doe en gestopt was met sporten, tsja dan ging het hard achteruit. Vandaar dat het nu tijd wordt om er wat aan te doen.

Welke gewichten hebben je dumbbels ?
      4 van 2kg, 4 van 1kg en 4 van 0,5 kg.

Welk apparaat is dat voor cardio?
      Hij lijkt wel wat op deze: http://fotos.marktplaats.com/kopen/7...op5shkuw==.jpg
      Daarnaast heb ik ook nog zon apparaat: http://www.medipreventiecentrum.nl/w...computer-m.jpg

Wat zijn je doelen behalve vet verliezen?
      Betere conditie, omdat ik straks ook weer ga voetballen.

Wat zijn je stats?
      96 KG, overgewicht van 22,4 kg volgens de tools in de stickys.

Wat is je voedingsschema na het lezen van de stickys?
      Voedingsschema heb ik nog niet helemaal opgezet. Maar ik denk aan 960 kcal eiwitten, 540 kcal vetten en 165,75 kcal koolhydraten.

Wat is jouw idee van een trainingschema na het lezen van de stickys?
      Nou, daar wringt nou juist de schoen. Ik weet niet exact welke oefeningen ik kan doen met de apparatuur die ik hier heb staan, vergeleken met degene die in de stickys worden behandeld.

Comment

Denk dat je toch moet gaan investeren in wat materiaal man!
        Kijk voor cardio kan je altijd gaan hardlopen daar hoef je alleen een paar schoenen voor aan te schaffen. Maar die dumbbells die jij hebt kun je net zo goed in de prullenbak flikkeren. Hier ga je echt helemaal niets mee bereiken. Denk dat je minimaal wel een €500,- euro moet investeren in een bench, rack, barbell, dumbbells, gewichten dan hebben we het over 2e hands . Of naar de gym gaan natuurlijk. Het is natuurlijk onzin dat je niet naar een gym kunt gaan. Als je maar echt wilt!
        Shut Up And Squat!!! Status: Cutten

Comment

Thuis kun je prima trainen maar dan heb je gewoon fatsoenlijk materiaal nodig anders kom je nergens. Een bankje, dumbell stangen om gewicht op de schuiven en een barbell. Hierbij een squatrack/powercage + voldoende schijven en je kunt prima thuis trainen.
          "People laugh and call me lazy, while they twit around in their three-hour workout making zero progress. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it's what you don't do that will lead to success."

Comment

Voeding.
            Totaal "denk je" 1667 Kcal...dat lijkt mij er weinig voor iemand met jouw gewicht. Bereken met het excelsheet je onderhoudsniveau (dus inclusief toeslag), zet eiwit op 200, vet 1 gram/kg lichaamsgewicht en rest Koolhydraten.
            Wat voor mij werkt is op trainingsdag op onderhoud te zitten en op de andere dagen 400 eronder. Alleen KT is training, cardio niet.

Cardio
            Dat grote elipsapparaat is leuk voor opwarmen en misschien wat cardiowerk maar lekkah buiten hardlopen is nog beter. Vergeet dat andere ding...levensgevaarlijk.

KT
            Gewichten zijn inderdaad er klein. Kijk hier bijvoorbeeld voor setjes tot 30 kg.
            Onmisbaar is een bankje oa voor incline, heb ik bij lokale fitnessdump gehaald. Je kan een heel rack en barbells ed halen, heb je de ruimte ? Voor mij werkt het niet, kost klauwen vol met centjes....doe alles met dumbells en een bankje, werkt prima. Verder nog een pullup bar, misschien een abwheel en je kan starten.

Schema
            Tja, als n00b zeggende....in de stickys staat als advies een fullbody schema. Zelf geen fan van omdat ik veel tijd kwijt ben met het wisselen van schijfjes...UB/LB koste mij teveel tijd maar dat is weer persoonlijk.
            Voor uitleg oefeningen zie youtube maar ook hier.

Ik train 3x per week, nu 3x8: 2x compound + assist oefeningen
            benen/schouder: squat/military press + schuine lunges en front/sideraises
            Rug/Core: chinups (bijna pullups..) / dumbell rows + wat grondwerk en abwheel rollout + hanginglegraises. Alles afgetopt met burpees en jumpingjacks in een TABATA routine....
            Borst/armen: flat dumbbelpress/incline db press + curls + narrow floorpress

Vind het geweldig dat je een verandering wil, als de geest wil gaat het lichaam wel mee. Plannen, plannen en plannen....niet de weegschaal als maatstaf aanhouden maar de spiegel (en positieve reacties van het andere geslacht..., zelfs de kapster gaf mij een compliment...bewuster omgaan met mijn voeding, 3x1 uur trainen per week en je bereikt al zoveel).

Comment

Sidebar top desktop

Collapse

Actieve discussies

Collapse

Working...
            X